Messerschmidt i retten om nazisange igen!
Fra : P.N

Dato : 03-02-09 16:29

Fra : Kim2000

Dato : 03-02-09 17:27

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:498862d7$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> http://ekstrabladet.dk/112/article1119903.ece

Nej, det er han ikke igen. Faktisk har han aldrig været det før. Han blev
anklaget af BT for at synge nazisange, hvorefter han valgte at sagsøge
avisen. Det er den sag, der nu endelig godt halvanden år kommer for retten.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 18:08

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> anklaget af BT for at synge nazisange, hvorefter han valgte at sagsøge
> avisen. Det er den sag, der nu endelig godt halvanden år kommer for

Sådan noget som sandheden betyder ikke alverden i P.N's afstumpede
dhimmi-verden. Derudover håber jeg BT får alle bøders moder, for at skrive
den slags sensations-løgnagtigheder. Faktisk burde man kunne tvangslukke en
avis ved f.eks. den 3. af denne slags sager.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-09 18:22

Kim Frederiksen wrote:

> [...]
> skrive den slags sensations-løgnagtigheder. Faktisk burde man kunne
> tvangslukke en avis ved f.eks. den 3. af denne slags sager.

Der er i hvet fald ingen tvivl om, at dette er en utroligt tåbelig sag. Min
sympati for Messerschmidt kan ligge på et meget lille sted, men i denne sag
støtter jeg ham fuldt ud. Og det ville jeg i øvrigt gøre, selv hvis det
faktisk havde været nazisange, han havde skrålet.

Per V
--
Forbyd telefonspam!

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-09 21:48

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> støtter jeg ham fuldt ud. Og det ville jeg i øvrigt gøre, selv hvis det
> faktisk havde været nazisange, han havde skrålet.

Som afslutningen på den underholdning han gav sammen med en af sine
sidekammerater, en operasanger, sang de to den britiske, den franske og
den tyske nationalsang; det er den tyske nationalsang ignoranter
opfatter som en »nazisang«.

Inden da havde de underholdt med operaarier og duetter.

Uheldigvis for BT var stort set hele det danske pressekorps med i
Grøften; traditionelt kommer de sammen med politikerne i Grøften ved
folketingets åbning.

I øvrigt husker jeg fra et SFu-møde i begyndelsen af 70erne, at man
efter at have indtaget en del våde varer begyndte at synge - nazisange.
Med den daværende SFu-landsformand i spidsen.

Det fortsatte endda på vej hjem, gennem Københavns gader.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-02-09 22:59

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> nazisange. Med den daværende SFu-landsformand i spidsen.
>
> Det fortsatte endda på vej hjem, gennem Københavns gader.

Som ung socialdemokrat var jeg iofte med til i løftet stemning at synge
sovjetiske soldater- og rødgardistsange. Jeg tror ikke, nogen af os regnede
os for kommunister af den grund, selv om vi sang "vi er på vagt for Sovjet".

Per V

--
Forbyd telefonspam!

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 23:05

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sovjetiske soldater- og rødgardistsange. Jeg tror ikke, nogen af os
> regnede os for kommunister af den grund, selv om vi sang "vi er på vagt

Nej, men det gjorde vi andre. For det var dét i var.

/Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 08:01

> [...]

> os for kommunister af den grund, selv om vi sang "vi er på vagt for Sovjet".

Det samme i SFu; i ovennævnte seance kunne landsformanden, som
forsanger, sagtens skifte mellem nazistiske og kommunistiske sange ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 04-02-09 10:02

"Per Rønne" wrote:

> Det samme i SFu; i ovennævnte seance kunne landsformanden, som
> forsanger, sagtens skifte mellem nazistiske og kommunistiske sange ...

Det dumme ved den sag er, at den giver Messerschmidt en ufortjent
martyrglorie. Guderne skal vide, at der er masser af grunde til at angribe
DF's politik, men den slags personfnidder gavner kun partiet.

Per V
--
Forbyd telefonspam!

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-02-09 10:09

> Det dumme ved den sag er, at den giver Messerschmidt en ufortjent
> martyrglorie.

Hvori består det ufortjente? Du mener måske, at manden rent faktisk heilede
og sang nazisange?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 04-02-09 10:17

Per Vadmand wrote:

> Det dumme ved den sag er, at den giver Messerschmidt en ufortjent
> martyrglorie. Guderne skal vide, at der er masser af grunde til at
> angribe DF's politik, men den slags personfnidder gavner kun partiet.

Der ER masser af grunde, men der er også grund til at takke dem for at vi i
dag har 6 x 15.000 = cirka 100.000 færre ikke-vestlige indvandrere at skulle
"arbejde med" både mht at hindre "radikalisering" og mht at forsøge at få
dem til at betale bare 75% af hvad de koster samfundet. Det ER jo især
indvandringen som bliver problemet for velfærdsstaten, iflg
Velfærdskommissionen. Derudover stiger usikkerheden i samfundet jo med flere
"utilpassede" og det er endnu værre end det økonomiske.

Fra en Blog, - lyder det helt hen i vejret fra DF?

Seneste pressemeddelelse fra Dansk Folkeparti - jeg kan anbefale at
abonnere. De kommer næsten dagligt, de er meget professionelle, og de giver
ofte anledning til et billigt grin, men her har de fat i noget:

Antiradikaliseringsrapport overser de muslimske kvinder

Dansk Folkepartis ligestillingsordfører, Marlene Harpsøe, modtager
regeringens nye antiradikaliseringsrapport med hovedrysten, og stiller
spørgsmål ved om strategien kan komme til at virke, når rapporten så
åbenlyst ignorerer den vigtige rolle som muslimske kvinde spiller som både
opdrager og moderator. Marlene Harpsøe vil stille spørgsmål om rapporten til
ligestillingsminister Karen Jespersen (V), der om nogen burde have indsigt i
den muslimske kvindes vigtige rolle i en antiradikaliseringsstrategi.

- Jeg er fuld af forundring over, at regeringen udarbejder en
antiradikaliseringsplan, der med stor omhu beskriver, hvordan man skal komme
den muslimske mand i møde i forhold til at lukke ham ind i nattelivet og
tale pænt til hans imamer. For det burde være indlysende for enhver, at den
bedste måde at imødegå radikaliseringstendenser blandt unge mænd er ved at
alliere sig med deres mødre og søstre, som om nogen præger drengene og
derfor har mulighed for at tale fornuft til dem, inden det går helt galt
siger, Marlene Harpsøe.

- Regeringen mangler efter snart syv år ved magten stadig en seriøs
integrationsstrategi for de muslimske kvinder i det danske samfund. Det er
jo helt oplagt, at kvinder i de fleste tilfælde udgør en modererende kraft,
som når hun tages med på råd og inddrages i det omkringliggende samfund vil
kunne adressere de vrede unge mænd, som antiradikaliseringsstrategien
kredser om, siger Marlene Harpsøe.

- Hvis vi blev bedre til at integrere muslimske kvinder ville fremtidens
potentielle ekstremister være opdraget på dansk, hvorfor forudsætning nummer
ét for at kunne indgå i en dialog med de unge vrede mænd, som er at vi taler
samme sprog opfyldes, og vi ville derfor langt nemmere kunne kommunikere med
dem om demokrati og frihedstraditioner, som er den bedste vaccination mod
radikalisering, slutter Marlene Harpsøe.

--------

ER det sådan at en velmener er totalt selvblind, og ikke KAN se noget som
helst positivt fra DFs side?

Fra : Per Rønne

Dato : 04-02-09 12:04

> [...]

> martyrglorie. Guderne skal vide, at der er masser af grunde til at angribe
> DF's politik, men den slags personfnidder gavner kun partiet.

Ja, jeg bryder mig i hvert fald ikke om partiets kriminalpolitik, lige
som jeg mener at loven om registreret partnerskab bør afskaffes. Med en
paragraf 2 der gør, at indgåede partnerskaber fremover behandles efter
ægtskabslovgivningens regler, og bemærkninger om at to personer af samme
køn sagtens kan bruges ægteskablovgivningen, da den jo i sine sproglige
formuleringer er kønsneutral.

I Norge og nu også i Sverige måtte man ind og rette i ægteskabsloven ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N

Dato : 03-02-09 18:31

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:o46dnbu8kZKd5xXUnZ2dnUVZ_tCWnZ2d@giganews.com...

> [...]
> den slags sensations-løgnagtigheder. Faktisk burde man kunne tvangslukke
> en avis ved f.eks. den 3. af denne slags sager.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article48217.ece

Som du kan se i linket så er der tidligere indgået et forlig imellem de to
parter. Om det så var i en retsal nævner det ikke noget om. Men det er vel
ligegyldigt svinet bliver vel dømt for at heile og synge tyske sange.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 18:39

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> Som du kan se i linket så er der tidligere indgået et forlig imellem de
> to parter. Om det så var i en retsal nævner det ikke noget om. Men det er
> vel ligegyldigt svinet bliver vel dømt for at heile

Han har ikke Heilet din fuckspasser! Manden sad med et glas snaps i udstrakt
arm, hvilket et ikke-beskåret billede senere viste.

http://hodja.files.wordpress.com/2007/05/messerschmidt-straktarm.jpg

Her er i øvrigt lidt om at heile:

http://israelsmessiah.com/images/nazi_islam.jpg
http://jordanmaxwell.com/articles/questions/images/nazi-islam/Nazi%20Islam%207.jpg
http://www.faithfreedom.org/Gallery/islam-nazi1.jpg
http://www.geocities.com/arabracismandislamicjihad/hezbollah_hamas_nazi_salute.jpg

" og synge tyske sange. "

Er det forbudt at synge tyske sange? Igen har du i øvrigt lidt svært ved at
holde dig til sandheden. Han sang ikke tyske sangE - han sang en tysk SANG,
lige som han også ved samme lejlighed bl.a. sang en fransk sang. Manden var
fuld og sad og sang.

/Kim

Fra : P.N

Dato : 03-02-09 18:46

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:Zv2dnUrd1KPLHBXUnZ2dnUVZ_qLinZ2d@giganews.com...
> [...]
> at holde dig til sandheden. Han sang ikke tyske sangE - han sang en tysk
> SANG, lige som han også ved samme lejlighed bl.a. sang en fransk sang.

Jamen så er det da underligt at parterne lader sagen prøve i retten, der jo
være en af dem der mener at han er nazist.
Torben Lund må det vist være.

Fra : Kim2000

Dato : 03-02-09 18:40

> [...]
> vel ligegyldigt svinet bliver vel dømt for at heile og synge tyske sange.

Du har på ingen måde forstået sagen overhovedet. For det første skrev _BT_
at der var indgået forlig, mens Messersmidt forklarede at han og BT var
blevet enige om et forlig, hvor BT skulle skrive et demiti, det ville BT
ikke, derfor står man nu i retten. For andet er det fuldt lovligt at synge
nazistiske sange i Danmark. Sagt med andre ord, så er Messersmidt slet ikke
anklaget, men det fattede du så ikke i dit had til politiske partier du ikke
er enige med.

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-09 20:29

On Tue, 3 Feb 2009 18:30:41 +0100, P.N wrote:

> [...]
> parter. Om det så var i en retsal nævner det ikke noget om. Men det er vel
> ligegyldigt svinet bliver vel dømt for at heile og synge tyske sange.

Altså bortset fra at han IKKE har heilet og svjv. er det IKKE forbudt at
synge på andre sprog.