skattelettelser
Fra : Peter

Dato : 01-02-09 13:41

Hvornår træder skattelettelserne som alle snakker om i kraft?

Fra : Petse

Dato : 01-02-09 13:49

Den Sun, 01 Feb 2009 12:40:46 +0000 skrev Peter:

> Hvornår træder skattelettelserne som alle snakker om i kraft?

Når de fattige har råd til at betale for de riges skattelettelser

Fra : Aage Andersen

Dato : 01-02-09 14:10

"Petse"
> Peter:

> Når de fattige har råd til at betale for de riges skattelettelser

Det har de tilsyneladende altid.

Aage

Fra : Peter

Dato : 01-02-09 14:18

Petse wrote:

> Når de fattige har råd til at betale for de riges skattelettelser

Vil det sige at skatten forhøjes for de "fattige" samtidigt med at
sænkes for de "rige"?

Men spørgsmål er hvornår det sker? Og hvordan finder man ud af om
man sidder i de fattiges eller de riges lejr?

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 14:43

On 01 Feb 2009 13:17:30 GMT, Peter wrote:

> Vil det sige at skatten forhøjes for de "fattige" samtidigt med at
> sænkes for de "rige"?

Nix.

Jeg får 275 kr/md MERE udbetalt i kontanthjælp nu end sidste år (af
stigningen på 380kr brutto betaler jeg kun de 105kr i skat).

> Men spørgsmål er hvornår det sker? Og hvordan finder man ud af om
> man sidder i de fattiges eller de riges lejr?

Tja, jeg sidder i det man kalder de "fattiges" lejr, selvom jeg ikke
betragter mig selv som fattig, men som en med et stramt budget.

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 14:53

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Jeg får 275 kr/md MERE udbetalt i kontanthjælp nu end sidste år (af
> stigningen på 380kr brutto betaler jeg kun de 105kr i skat).

Jeg får 800 kr. mindre pr.md. med samme bruttoløn. I den høje ende.

--
Ralph

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 14:57

On Sun, 1 Feb 2009 14:53:28 +0100, Ralph wrote:

> Jeg får 800 kr. mindre pr.md. med samme bruttoløn. I den høje ende.

Altså modsat af hvad de "røde" hyler op om.

Fra : Ralph

Dato : 01-02-09 15:12

> Altså modsat af hvad de "røde" hyler op om.

Jeg ER en af de røde, jeg har ikke noget imod at betale skat, det var bare
en konstatering. I øvrigt har jeg altid betalt ca. 33% i skat uanset om jeg
tjente 3000 om måneden i min læretid, eller nu hvor lønnen er væsentligt
over gennemsnittet.
Det er så ikke engang helt rigtigt, jeg glemte at indregne skattefri
kørselsrefusion. så jeg betaler faktisk kun 28% her og nu.

--
Ralph

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 15:19

On Sun, 1 Feb 2009 15:11:50 +0100, Ralph wrote:

> [...]
> Det er så ikke engang helt rigtigt, jeg glemte at indregne skattefri
> kørselsrefusion. så jeg betaler faktisk kun 28% her og nu.

Fint nok, men alt det "skrigeri" om at man tager fra de fattige og giver
til de rige, passer jo åbenbart ikke.

Fra : vvv

Dato : 01-02-09 16:13

"Steen A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Fint nok, men alt det "skrigeri" om at man tager fra de fattige og giver
> til de rige, passer jo åbenbart ikke.

Nej det er noget forvrøvlet sludder.

vv

Fra : sjp

Dato : 01-02-09 15:01

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vil det sige at skatten forhøjes for de "fattige" samtidigt med at
> sænkes for de "rige"?

Det vil sige at folk med en højere indtægt får større skattelettelse end
folk med lav indtægt.
Men de har nok også mere brug får pengene, nu deres ( hårdt oparbejdet)
friværdi er faldet. Og så skal man også tænke på at deres firhjulstrækkere
heller ikke har samme værdi mere. Endvidere er de jo vant til et vist
forbrug som folk med lavere indtægt ikke er, så det er kun rimmeligt at, dem
der har de skal få.

Mvh. Stig

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 15:21

On Sun, 1 Feb 2009 15:00:32 +0100, sjp wrote:

> Det vil sige at folk med en højere indtægt får større skattelettelse end
> folk med lav indtægt.

Altså at ALLE får det bedre. At nogen er misundelige på andre, ændrer ikke
på dette faktum.

Fra : sjp

Dato : 01-02-09 16:24

> Altså at ALLE får det bedre. At nogen er misundelige på andre, ændrer ikke
> på dette faktum.

Ikke hospitaler, institutioner og andre velfærdsting der er afhængige af
skatter.
Og så sprang du let og elefant over at dem der har, får mere ud af det end
dem der ikke har. men det er du nok ligeglad med

Mvh. Stig

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 01-02-09 16:30

On Sun, 1 Feb 2009 16:24:06 +0100, sjp wrote:

> Ikke hospitaler, institutioner og andre velfærdsting der er afhængige af
> skatter.

Og heller ikke af folks indtægt.

> Og så sprang du let og elefant over at dem der har, får mere ud af det end
> dem der ikke har. men det er du nok ligeglad med

Nej da. Det var det jeg mente med misundelse. At min nabo vinder i
lotto/får lønforhøjelse, bliver jeg da ikke fattigere af.

Fra : sjp

Dato : 01-02-09 20:50

> On Sun, 1 Feb 2009 16:24:06 +0100, sjp wrote:
>
> Nej da. Det var det jeg mente med misundelse. At min nabo vinder i
> lotto/får lønforhøjelse, bliver jeg da ikke fattigere af.

Jeg har ikke meget men mangler heller ikke noget. Derfor kan jeg da godt se
rimligheden i at den enlige forsøger med en lille indtægt (og som oftest
heller ikke har fradrag af betydning) får en lidt større lettelse end dem
der har større indtægter og mange gange en del fradrag (som samfundet jo er
med til at betale)
For mig at se ville det være mere retfærdigt alle fik en nedsættelse på 3000
kr. end at den med de høje indtægter fik en på 7000 kr og den med den lille
indtægt fik en nedsættelse på 1000 kr. Et rugbrød koster det samme for begge
parter.
Beløbne er fuldkomne fiktive, det er princippet vi snakker om.

Mvh. Stig

Fra : Jens G

Dato : 01-02-09 21:31

On Sun, 1 Feb 2009 20:50:09 +0100, "sjp" <stigpedersen
notvalid@hotmail.com> wrote:

> [...]
>indtægt fik en nedsættelse på 1000 kr. Et rugbrød koster det samme for begge

Så når der er stigninger, synes du vel også det skal være ens
stigninger i kroner og ører for rig og fattig?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Jens G

Dato : 01-02-09 17:43

On Sun, 1 Feb 2009 15:00:32 +0100, "sjp" <stigpedersen
notvalid@hotmail.com> wrote:

>Det vil sige at folk med en højere indtægt får større skattelettelse end
>folk med lav indtægt.

Men der er jo også meget mere skat at give lettelse af.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-02-09 09:12

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> Hvornår træder skattelettelserne som alle snakker om i kraft?

I hvert fald ikke før de er vedtaget.

Fra : Peter

Dato : 02-02-09 19:18

Christian R. Larsen wrote: