lampe til springlervædske
Fra : Per H

Dato : 05-02-09 18:35

Findes der noget, så jeg kan få en lampe til at lyse når der skal
fyldes sprinklervædske på min opel vectra model c.

Undrer mig over at det ikke er standart i den bil prisklasse.

per

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 20:43

Hej

Kan desværre ikke hjælpe dig, men blot oplyse, at det heller ikke er
standard på en Audi A3 Sportback årgang 2008....

Martin

Fra : HB

Dato : 05-02-09 20:52

"Martin Pasgaard atgmail.com>" <martin.pasgaard<fjerndette> skrev i
meddelelsen news:498b40df$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Kan desværre ikke hjælpe dig, men blot oplyse, at det heller ikke er
> standard på en Audi A3 Sportback årgang 2008....

Heller ikke på søstermodellen Octavia Elegance fra 2008

--
/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-02-09 21:58

"HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Pasgaard atgmail.com>" <martin.pasgaard<fjerndette> skrev i
> meddelelsen news:498b40df$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Heller ikke på søstermodellen Octavia Elegance fra 2008

Det er det så på en Golf IV fra 2002 ... :)

--
Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 05-02-09 22:00

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det så på en Golf IV fra 2002 ... :)

Ja og en Sierra (Ghia) fra 1983

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank Leegaard

Dato : 05-02-09 23:26

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "HB" <HB@@nomail.dk> skrev i meddelelsen

> Det er det så på en Golf IV fra 2002 ... :)

Havde den ikke, var der en vejledning her.

http://vwfanatic.dk/Tips/Vandvogter.html

/Frank

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-02-09 22:08

> Heller ikke på søstermodellen Octavia Elegance fra 2008

Så vidt jeg ved, så er det hos Skoda koblet sammen med forlygtespulere/Xenon
lygter.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 21:05

"Martin Pasgaard

> Kan desværre ikke hjælpe dig, men blot oplyse, at det heller ikke er
> standard på en Audi A3 Sportback årgang 2008....

På en Audi er fartpilot ikke engang standardudstyr.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian H

Dato : 05-02-09 21:19

> "Martin Pasgaard

> På en Audi er fartpilot ikke engang standardudstyr.

Det kan ellers eftermonteres for ganske få hundrede kroner...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 21:20

Brian H skriver:

> Det kan ellers eftermonteres for ganske få hundrede kroner...

1500?

Ellers er det vidst ikke en original.

Var et smut ude i en 1,8TFSI med _nok_ heste. Den var da sjov, men
yderst spartansk indrettet. Jeg er jo vant til overvældende udstyr i min
Golf.

Fra : Brian H

Dato : 05-02-09 21:29

> Brian H skriver:

> 1500?

Du kan vel købe selve "armen" for en 500-mand, derefter monteringen, den
klarer man selvf. også selv og til sidst en hurtig programmering - er man
heldig koster det en 'hund' ved en privat. Det er mange med VAGcom / VCDS nu
om dage...
Så er der også til en velfortjent bajer bagefter. Montering på værksted
koster selvf arbejdstid, men samlet 1500,- bør det nok kunne gøres for.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-02-09 21:36

Brian H skriver:

> [...]
> heldig koster det en 'hund' ved en privat. Det er mange med VAGcom / VCDS nu

Okay

> Så er der også til en velfortjent bajer bagefter. Montering på værksted
> koster selvf arbejdstid, men samlet 1500,- bør det nok kunne gøres for.

Engang.......ihvertfald, hvis det skal være autoriseret. VW kørte
kampange på prisen, da fartpilot belv standard på alle VW personbiler.

JAC Randers gjorde det ved min Golf. De får aldrig mig at se igen. Så
lyste airbaglampe, så virkde noget andet ikke osv osv. De havde den 3
gange inden det virkede igen og jeg kørte Passat i en uge.

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 22:24

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev :

>Jeg er jo vant til overvældende udstyr i min
>Golf.

Pære monteret i bageste loftlampe ??
--
Jan_stevns

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-02-09 06:17

jan_stevns skriver:

> Pære monteret i bageste loftlampe ??

Også det......
Og ikek mindre end 3 i den forreste.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-09 17:48

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> jan_stevns skriver:

> Også det......
> Og ikek mindre end 3 i den forreste.

Dvs. den er kommet op på Mondeo niveau

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 21:29

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Dvs. den er kommet op på Mondeo niveau

Højst KA niveau :)

--
Jan_stevns

Fra : Per H

Dato : 05-02-09 22:11

On Thu, 5 Feb 2009 20:42:54 +0100, "Martin Pasgaard"
<martin.pasgaard<fjerndette>atgmail.com> skrev:

>Hej
>
>Kan desværre ikke hjælpe dig, men blot oplyse, at det heller ikke er
>standard på en Audi A3 Sportback årgang 2008....

Alt for ringe, når der er plads til det, nåe man taler så meget om
sikkerhed..
pisse ireterende at løbe tør for, når der kun er en lillebitte
beholder.

i min gamle amazone 1961 var der en lampe der lyste i god tid.

per

Fra : Mikael

Dato : 06-02-09 14:39

On 5 Feb., 21:04, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:

> På en Audi er fartpilot ikke engang standardudstyr.

Nej ikke engang i en A6 4,2.

Mikael

Fra : Brian H

Dato : 05-02-09 21:21

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Findes der noget, så jeg kan få en lampe til at lyse når der skal
> fyldes sprinklervædske på min opel vectra model c.

Her er lidt læsestof. Så nemt er det på en VW, mon ikke det også er muligt
på en Opel?
http://vwfanatic.dk/Tips/Vandvogter.html

Fra : Armand

Dato : 05-02-09 22:36

Brian H skrev:
> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Her er lidt læsestof. Så nemt er det på en VW, mon ikke det også er
> muligt på en Opel?
> http://vwfanatic.dk/Tips/Vandvogter.html

Fornem eftermontering af det originale system, udnyttende de
forekommende lamper og advarsels-"skrift"!

Men burde man ikke kunne få sin elektronik-bekendte til at lodde en
given "våd-føler" på en ledning og bore et hul i beholderen, som føleren
kan limes i med en klat slilkone - Og så trække ledningen til en given
lampe hhv. nymonteret LED :-/
Istedet for lampetrækkeriet kunna samme eletronik-nørd sikkert lave et
puls-kredsløb som føleren tænder, således at spuling starter med to
(advarsels-)"skvæt", ,eller lignende genkendelig opførsel,når
vandstanden er lav :-/

Men hvordan?
Dét overlader jeg til omtalte nørd

--
Armand.

Fra : Per H

Dato : 05-02-09 23:37

On Thu, 05 Feb 2009 22:36:25 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
skrev:

> [...]
>given "våd-føler" på en ledning og bore et hul i beholderen, som føleren
>kan limes i med en klat slilkone - Og så trække ledningen til en given

Det er faktisk sådanne noget jeg er ude efter

per

Fra : Brian H

Dato : 06-02-09 16:18

> Det er faktisk sådanne noget jeg er ude efter

Det er faktisk "rimeligt simpelt". Spørg i d.t.elektronik.
En føler som fx den fra VW'en, en 'comparator', et par modstande eller 3 og
en diode så kører det sgu!

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 06-02-09 20:40

"Brian H" <brian@something.com> wrote:

>Det er faktisk "rimeligt simpelt". Spørg i d.t.elektronik.
>En føler som fx den fra VW'en, en 'comparator', et par modstande eller 3 og
>en diode så kører det sgu!

Den løsning lyder som en løsning, hvor der skal skiftes elektroder/føler næsten
hver gang der fyldes sprinklervæske på.

Eller sagt på en anden måde, så skal der måles med en (gerne lille) vekselstrøm
for at undgå tæring af elektroderne.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-02-09 22:03

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
>
> Eller sagt på en anden måde, så skal der måles med en (gerne lille)
> vekselstrøm for at undgå tæring af elektroderne.

Hvis føleren er fra VW og fungerer der,
Hvorfor holder den så op med at fungere når den kommer i en Opel?

Hint: Føleren er beregnet til det

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-02-09 02:15

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> wrote:

>Hvis føleren er fra VW og fungerer der,
>Hvorfor holder den så op med at fungere når den kommer i en Opel?
>
>Hint: Føleren er beregnet til det

En føler med metalelektroder kan ikke holde til konstant jævnstrøm.

Hint: Der går strøm lige så snart der er tænding på, og der er en stor sjat
sprinklervæske i beholderen.

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 07-02-09 10:34

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

> En føler med metalelektroder kan ikke holde til konstant jævnstrøm.
>
> Hint: Der går strøm lige så snart der er tænding på, og der er en stor
> sjat
> sprinklervæske i beholderen.

På min A4 er føleren en flydekontakt, ikke blotlagte elektroder.

/Carsten

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 07-02-09 13:46

"Carsten Hjorth" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> wrote:

>På min A4 er føleren en flydekontakt, ikke blotlagte elektroder.

Det er jo netop en af de rigtige måder at lave det på.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-09 22:53

Ove Kjeldgaard wrote:

> Det er jo netop en af de rigtige måder at lave det på.

Jeg tror bilfabrikanterne for år tilbage har fundet metoder, så følerne kan
holde.
Der blev netop sagt: 'En føler som fx den fra VW'en'

Det opfatter jeg som at der kunne indkøbes en føler fra VW og bruges til
formålet.
Alt det der med at opfinde den dybe tallerken 4 gange.
det overlader jeg gladeligt til andre

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 07-02-09 12:30

Ove Kjeldgaard skrev:

> En føler med metalelektroder kan ikke holde til konstant jævnstrøm.

Mon ikke også sådan en vædske-føler er noget med noget halv-leder stuff :-/

--
Armand.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 06-02-09 01:27

Thu, 05 Feb 2009 18:34:42 +0100, skrev Per H, på 11 linier, i
> [...]

>fyldes sprinklervædske på min opel vectra model c.
>
>Undrer mig over at det ikke er standart i den bil prisklasse.

Når der ikke kommer sprinklervædske på forlygterne er det tid til og
fylde op.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Per H

Dato : 06-02-09 01:41

Det har jeg nu aldrig set der gør.

per

Fra : Brian H

Dato : 06-02-09 16:19

> Det har jeg nu aldrig set der gør.

Prøv at holder foran en butiksrude, du ved den slags der når helt til
jorden. Så skal du bare se løjer.
Ovenstående gælder selvf. kun hvis man har lygtevaskere ;)

Fra : Per H

Dato : 06-02-09 17:14

On Fri, 6 Feb 2009 16:18:54 +0100, "Brian H" <brian@something.com>
skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

>Ovenstående gælder selvf. kun hvis man har lygtevaskere ;)
Jaa, og det er lige præsis det jeg ikke har

per

Fra : Knut

Dato : 07-02-09 09:34

Fra : sidse

Dato : 07-02-09 13:34

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Findes der noget, så jeg kan få en lampe til at lyse når der skal
> fyldes sprinklervædske på min opel vectra model c.
>
> Undrer mig over at det ikke er standart i den bil prisklasse.

Hehe, mener du at bare fordi du giver for meget for en bil så skal udstyret
modsvare det?
En opel er jo altså stadig kun en opel ligegyldigt hvsd du har givet for den

Sorry, men kunne ikke lade være

Henrik
med Jeep, Honda og Toyota

Fra : Per H

Dato : 07-02-09 14:26

On Sat, 7 Feb 2009 13:34:15 +0100, "sidse" <ingen@spam.dk> skrev:

> [...]
>modsvare det?
>En opel er jo altså stadig kun en opel ligegyldigt hvsd du har givet for den

jaja, men nu ser vi jo at det heller ikke er monteret på andre biler
i den dyre ende for familiebiler.

men du har ret, mazda er sikkert bedre

per