MS Windows
briani 27239
Ældre CD-rom i Vista
Fra : bente.jepsen@gmail.c~

Dato : 03-02-09 15:23

Jeg bruger ikke ret meget CD-rommer, da de så langt er blevet
overhalet af nettet, lige bortset fra i undervisnings øjemed, hvor jeg
har et par stykker fra Systime til franskundervisning. Jeg kan få den
ene til at køre, men ikke den anden. De er begge beskyttet med CD-
cops, men det burde jo ikke give flere problemer med den ene fremfor
den anden. Jeg har også prøvet at slå min antivirus fra, det gør
heller ikke nogen forskel.

Det der sker er, at CD-en kører temmelig lang tid. Når den så stopper
kan jeg somme tider få lov til at se indholdet i Dennne computer, men
ikke aktivere ikonerne. Heller ikke højreklikke på dem.
Jeg har to andre bærbare, ældre, begge med XP på og den ene af dem
(den nyeste) kan jeg få lov til at aktivere install, men får en run-
time fejl, den ældste comp. låser den helt.

Jeg ville forfærdelig gerne have den lagt ind og gjort brugbar, for
jeg kan se der er en masse gode øvelser på, som jeg gerne ville have
fat i.

Er der nogen med erfaring i deslige.
Der ligger en brugsanvisning i at få den til at køre i XP på Systime,
men jeg synes ikke jeg kan bruge den.

Hjælp modtages med taknemmelighed

Mvh
Bente

Fra : Preben

Dato : 05-02-09 20:27

<bente.jepsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Hej bente
Du skal først være helt sikker på at skiven ikke er defekt...
DVS. du prøver den i et par andre PCer,
du skal under alle omstændigheder kunne se indholdet i stifinder..
MEN CD-drev kan sagtens være defekte, og nægte at læse enkelte skiver..
Så er der ingen vej udenom et nyt, men de koster jo ikke så meget.
mvh
Preben