MS Windows
briani 27239
Manglende systemfil på bærbar
Fra : Mr.X

Dato : 02-02-09 20:45

Hvordan kommer jeg ind i Win XP pro. På min bærbare har jeg fået et problem,
som forhindrer mig i , at logge på windows.
Jeg har ved en fejl, flyttet filen IWPDGINA.DLL fra system 32 mappen, med
det resultat, at man ikke kan komme frem til, hvor man vælger brugernavn.
Når jeg kommer dertil, får jeg meddelelsen om, at filen IWPDGINA.DLL mangler
kontakt systemadministratoren (som desværre er mig). Jeg har prøvet, at køre
reparation af windows, men uden resultat - den starter nøjagtigt som før.
Jeg vil gerne undgå en nyinstallation med følgende eftersøgninger af diverse
drivere og installation af software. Gode råd modtages med tak og løsninger
vil mindst få 1000 tak

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-02-09 21:29

"Mr.X" <ingen@post.tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eftersøgninger af diverse drivere og installation af software. Gode råd
> modtages med tak og løsninger vil mindst få 1000 tak

Jamen den er åbenbart lidt lusket - jeg ku ikke finde filen på min bærbare
så jeg tog en tur over Google:
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-2481069.php
Denne tråd giver ikke direkte en løsning, men det lader til at filen i
virkeligheden tilhører driveren til dit netkort - og derfor hjælper det ikke
at reparere Windows
Men der er åbenbart et link i ovenstående - prøv og se om det ikke leder til
en løsning

Om ikke andet kan du måske finde den manglende fil i driver-pakken til dit
netkort og hente den derfra.
Når du ikke lige kan få adgang til din bærbare via XP kan vha en USB-stick
og en eller anden Linux-distro + et lille program lave en bootbar USB-stick
med Linux på. Så kan du boote pc'en under Linux og pakke driver-pakken ud og
smide den manglende fil ind i XP.
Se f.eks.
http://www.pendrivelinux.com/pendrivelinux-2008-install-from-windows/ for
Linux på USB.

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Mr.X

Dato : 02-02-09 23:50

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i en meddelelse

> [...]
> med Linux på. Så kan du boote pc'en under Linux og pakke driver-pakken ud

Jeg prøver denne Linux og takker foreløbigt for dit svar

Fra : Dr.Xerox

Dato : 03-02-09 01:52

> [...]
> Jeg har ved en fejl, flyttet filen IWPDGINA.DLL fra system 32 mappen,

Hvis du ved hvor filen ligger på din HDD
så copy den tilbage igen til C:/Windows/System32
Boot op på din XP-CD
Tryk på R første gang du bliver tilbudt det
hvorefter du vælger 1 (C:/Windows) som du bliver tilbudt, tast 1 og Enter
der er måske et par ting mere du skal svare på.
Når det er i orden vil du se at du står i C:/Windows
herefter skriver du,
Copy D:/mappe/mappe/IWPDGINA.DLL C:/Windows/System32
og taster Enter

D:/mappe/mappe/ er der hvor du har flyttet filen IWPDGINA.DLL hen

Fra : Pico

Dato : 03-02-09 23:43

Dr.Xerox wrote:
> [...]
> og taster Enter
>
> D:/mappe/mappe/ er der hvor du har flyttet filen IWPDGINA.DLL hen

Er det korrekt, kan man komme i "dos" ved hjælp af XP cd'en ? Det er da en
god ting i en snæver vending
--
MVH
Pico

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-02-09 18:24

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev :

>Er det korrekt, kan man komme i "dos" ved hjælp af XP cd'en ?

Nej, det er en kommandoprompt, som benytter de gamle
dos-kommandoer.

Kan også tilgåes fra Windows.
--
Kerim

Fra : Pico

Dato : 05-02-09 01:14

Kerim Ellentoft wrote:

> Nej, det er en kommandoprompt, som benytter de gamle
> dos-kommandoer.

Det var så også det jeg ment derfor ""

> Kan også tilgåes fra Windows.

Ja det gør jeg jævnligt, vidste ikke man kan gøre det fra instalations
cd'eren.
--
MVH
Pico

Fra : Mr.X

Dato : 05-02-09 00:12

Takker for forslag, har fået løst problemet