... 4 alen under jorden - hjælp til tydnin~
Fra : KR

Dato : 25-01-09 22:47

Jeg faldt tilfældigt over denne tekst:
http://imageload.dk/files/9e3aa9774dc1800243277b11d7d870c5.jpg
i en kirkebog i forbindelse med en 36 årigs mands død.
AO, Ringkøbing Amt, Nørre Horne Herred, Hemmet sogn, Hemmet, 1816 - 1828,
opslag 45.
Teksten slutter af med '4 alen under jorden', og
jeg er nysgerrig efter, hvad der ellers står.
Mon der er nogen, der kan tyde teksten?
--
Mvh. KR

Fra : Henning Christensen

Dato : 26-01-09 07:48

Der står vist:

Døde af en efter Lægens Erklæring
meget stærk og farlig Nærve Feber
hvorfor han inden 2 Gange 24 Timer
blev begraven i en indvendig fodret
Kiste og 4 Alen under Jorden.

Venlig hilsen
Henning Christensen

Fra : Arne Nielsen

Dato : 26-01-09 08:31

Henning Christensen skrev:
> Der står vist:

> [...]
.... i en indentagtiæret Kiste... (altså en kiste, der var tag-tjæret på
indersiden)

Venlig hilsen
Arne

Fra : KR

Dato : 26-01-09 08:57

"Arne Nielsen" skrev:
> ... i en indentagtiæret Kiste... (altså en kiste, der var tag-tjæret på
> indersiden)
>
> Venlig hilsen
> Arne

Mange tak for hjælpen!
--
Mvh. KR

Fra : Henning Christensen

Dato : 26-01-09 09:57

"Arne Nielsen" <arnen0@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ... i en indentagtiæret Kiste... (altså en kiste, der var tag-tjæret på
> indersiden)
>
> Venlig hilsen
> Arne

Selvfølgelig står der det. Det har sikkert også beskyttet bedre.
Der var jeg lige hurtig nok!

Mvh.
Henning

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 26-01-09 13:23

">> ... i en indentagtiæret Kiste... (altså en kiste, der var tag-tjæret på

------------

Øv!
Det havde ellers været meget praktisk og betryggende at få en madpakke med .
.. . .
Flemming Svendsen

Fra : AB

Dato : 26-01-09 17:16

Ja, det var jo kram man lavede dengang. Den brasede ikke samme, blot man
bevægede armene

AB

Fra : KR

Dato : 26-01-09 08:54

> [...]