N95 - ændring af opkalds længde ?
Fra : Jesper Dreyer

Dato : 29-01-09 19:04

Har jordet brugsanvisningen igennem. Selvom jeg har haft N95-8GB i ca. 1 år
kan jeg stadig ikke finde ud af den !

Når nogen ringer til mig. Ringer den i ca. 30 sekunder inden den stiller om
til telefonsvaren. Hvordan forkorter man dette til feks. 10 sekunder ?

Fra : Jean

Dato : 29-01-09 19:14

Jesper skrev:
> Når nogen ringer til mig. Ringer den i ca. 30 sekunder inden den stiller
> om til telefonsvaren. Hvordan forkorter man dette til feks. 10 sekunder ?

Det er ikke din telefon det er galt med. Du kan ændre viderestillingen til
mobilsvareren på alle mobiltelefoner via:

**61*+45nnnnnnnn**ss#

nnnnnnnn = dit mobilSVARnummer <---- ikke dit mobilnr.!
ss = antal sekunder der skal ventes (kan være 05, 10, 15, 20, 25 eller 30)

God fornøjelse med det.

Mvh Jean.

Fra : Jesper Dreyer

Dato : 29-01-09 19:17

"Jean" <ask@me> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> nnnnnnnn = dit mobilSVARnummer <---- ikke dit mobilnr.!
> ss = antal sekunder der skal ventes (kan være 05, 10, 15, 20, 25 eller 30)

Tak Jean, nu er det ikke fremstilling af en atombombe , det dér oppe ?

Fra : Jean

Dato : 29-01-09 19:20

Jesper skrev:
> Tak Jean, nu er det ikke fremstilling af en atombombe , det dér oppe ?

He he, nu har Nokia jo haft batterier, der kunne sprænge i luften, såhhh,
måske...

Mvh Jean.

Fra : Jesper Dreyer

Dato : 29-01-09 19:25

> He he, nu har Nokia jo haft batterier, der kunne sprænge i luften, såhhh,
> måske...

......men ihverttilfælde ; tak for hjælpen !

Fra : Jean

Dato : 29-01-09 21:45

Jesper skrev:
> .....men ihverttilfælde ; tak for hjælpen !

Det var skam så lidt.

Mvh Jean.

Fra : Jesper Dreyer

Dato : 29-01-09 19:39

"Jean" <ask@me> skrev i meddelelsen

BINGO

Fra : J. E.

Dato : 31-01-09 03:57

"Jesper Dreyer" <jd@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonsvaren. Hvordan forkorter man dette til feks. 10 sekunder ?

Så mangler du at se en del menu-punkter igennem, tror det kan stilles
på de fleste telefoner

N95 8GB under Værktøjer-Indstillinger-Generelt

her kan du pladre sideværts til f.eks. fanen "Telefon" hvor du under
omstilling kan angive dine ønsker.

Personligt ville jeg dog aldrig vælge de 10 sek. da jeg derved ville miste
de fleste opkald. Du har forskellige muligheder hvis du vælger at afvise
opkaldet ved at trykke på "læg på-taste" hvor du kan automatisk sende
SMS med dit ordvalg eller let holde #-tast nede og vælge lydløs f.eks.
når du ikke ønsker forstyrrende opkald.

Fand i øvrigt ud af endnu en irriterende ting ved SMS-delen ved denne
telefon forleden. Selv om man vælger under kontakter at den skal vise
fornavn først, så gør den det også under kontakter, men ved visning
under indgående SMS viser den efternavn først af uransagelig grunde.
"Fejlen" ser ikke ud til at kunne rettes i menuen ..

Nokia-ingeniøren på denne telefon har absolut set SMS som noget fanden
har opfundet, for der mangler den i ufattelig grad funktioner i forhold til
min gamle SE K750i Tror faktisk Nokia kun har implementeret SMS fordi
de mener nogen nok ikke ville undvære det helt. SMS er SÅ træl menu-
mæssigt på den desværre.