Heilende jøder ?
Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-09 20:54

På:

<http://blog.balder.org/?p=599>

kan man se en artikel der ikke ligefrem virker ægte; dertil er der i
skriften for mange »eh'er«.

Og så kan man se et billede der skal forestille »heilende jøder«, men
zoomer man ind ser man tydeligt at de ikke heiler.

De har nemlig knyttet næve ... en traditionel kommunist-gestus. Og så
ved vi jo ikke engang om billedet er ægte ...

Noget stinker på denne site ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 28-01-09 21:33

On Wed, 28 Jan 2009 20:53:45 +0100, Per Rønne wrote:

> På:
>
> <http://blog.balder.org/?p=599>
>
> kan man se en artikel der ikke ligefrem virker ægte; dertil er der i
> skriften for mange »eh'er«.

Det er nu korrekt nok, som du kan se i videoklippet ca. halvt nede på
siden.

> Og så kan man se et billede der skal forestille »heilende jøder«, men
> zoomer man ind ser man tydeligt at de ikke heiler.

Det er korrekt.

> De har nemlig knyttet næve ... en traditionel kommunist-gestus. Og så
> ved vi jo ikke engang om billedet er ægte ...
>
> Noget stinker på denne site ...

Det er også korrekt.

I højre side er der bl.a. Støtteerklæring til revisionisten Germar Rudolf
og et (reklame) billede af nazisten Jonni Hansen.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-09 22:07

Steen A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> Det er nu korrekt nok, som du kan se i videoklippet ca. halvt nede på
> siden.

Ja, jeg tvivler ikke på at de har sagt de mange »eh'er«, men havde det
været en reel site havde »eh'erne« ikke været gengivet i skriften.

> Det er korrekt.

> Det er også korrekt.
>
> I højre side er der bl.a. Støtteerklæring til revisionisten Germar Rudolf
> og et (reklame) billede af nazisten Jonni Hansen.

Ja, det ser jeg nu. Også det usmagelige billede med den lille jødiske
dreng med hænderne i vejret, sat sammen med Ernst Zündel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 28-01-09 15:47

On 28 Jan., 20:53, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
>
> De har nemlig knyttet næve ... en traditionel kommunist-gestus. Og så
> ved vi jo ikke engang om billedet er ægte ...

Endnu to eksempler på overdreven betydningstillæggelse af
kropsudtryk.
Jeg taler ikke om billedet, men det at en så kropsmæssigt basal ting
som at strække en arm frem mens hånden er strakt skal reserveres til
en politisk ideologi, og så endda nazisme. Det er måske lidt mindre
naturligt at have knyttet hånd imens, men stadigvæk bør denne
kropsstilling ikke 'reserveres' til kommunisme - det bliver den så
måske heller ikke af de fleste.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 15:51

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> [...]
> som at strække en arm frem mens hånden er strakt skal reserveres til
> en politisk ideologi, og så endda nazisme.

Den blev 'reserveret' til fascismen, da Mussolini adopterede den gamle
romerske militærhilsen. I historisk sammenhæng bør den naturligvis
bruges i film og skuespil der omhander Rom.

> Det er måske lidt mindre naturligt at have knyttet hånd imens, men
> stadigvæk bør denne kropsstilling ikke 'reserveres' til kommunisme - det
> bliver den så måske heller ikke af de fleste.

Jeg kender så ikke andre betydninger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-01-09 08:33

On 29 Jan., 15:50, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Den blev 'reserveret' til fascismen, da Mussolini adopterede den gamle
> romerske militærhilsen. I historisk sammenhæng bør den naturligvis
> bruges i film og skuespil der omhander Rom.

Den skal da nok også kunne forbindes med nogle formentlig positive
idéer der lå bag - men hvis udførelse ikke nødvendigvis skal eller kan
beskrives politisk.

Det har jeg opdaget, ikke passer.

> Jeg kender så ikke andre betydninger.

Den kan bruges uden 'betydning'.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 18:46

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> Den skal da nok også kunne forbindes med nogle formentlig positive
> idéer der lå bag - men hvis udførelse ikke nødvendigvis skal eller kan
> beskrives politisk.

Jeg ser intet positivt ved fascismen, hverken i dens italienske, i dens
spanske eller i dens tyske inkarnation.

Det er kun muligt for mig at afsky fascismen i al dens væsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 29-01-09 18:51

"Per Rønne" wrote:

> Jeg ser intet positivt ved fascismen, hverken i dens italienske, i
> dens spanske eller i dens tyske inkarnation.
>
> Det er kun muligt for mig at afsky fascismen i al dens væsen.

Er det ikke litt underlig, at de som gjør som du, de nøler ikke lenge
med selv å reagere "fascistisk" når de finner det nødvendigt?

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 23:15

"Isachsen" <tavekkorigi@setoinett> wrote:

> Er det ikke litt underlig, at de som gjør som du, de nøler ikke lenge
> med selv å reagere "fascistisk" når de finner det nødvendigt?

Jeg reagerer i hvert fald ikke fascistisk - men det er da muligt at der
er folk der ikke ved hvad fascisme er for noget, på samme måde som der
er folk der ikke ved hvad 'demokrati' er for noget.

De tror minsandten at demokrati betyder noget andet end folkestyre, selv
om sidstnævnte bare er et oversættelseslån af det første.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-01-09 08:45

On 29 Jan., 16:32, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Den skal da nok også kunne forbindes med nogle formentlig positive
> idéer der lå bag

altså fascismen. Omend begejstringen for fascismen skyldtes uvidenhed.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-01-09 12:23

On 29 Jan., 18:45, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Jeg ser intet positivt ved fascismen, hverken i dens italienske, i dens
> spanske eller i dens tyske inkarnation.

Som skrevet, behøver der ikke være sammenhæng mellem de idéer eller
forventninger der knyttede sig til fascismen og så fascismen. Mange
sluttede vel op om det af uvidenhed.
Under nazismen blev der vist nok gennemført en del gode
naturbeskyttelseslove, men det er jo heller ikke din mærkesag.

> Det er kun muligt for mig at afsky fascismen i al dens væsen.

Afskyr du også den kropsstilling en person befinder sig i, når
vedkommende strækker en arm og hånd helt frem?
I så fald, behøver du ikke betegne det som afsky overfor fascismen.

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-09 01:45

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> På:
>
> <http://blog.balder.org/?p=599>
>

> Noget stinker på denne site ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
FN har selv vedtaget en resolution så vidt jeg husker som siger at:"Zionisme
er racisme!" På den måde gøder man jorden for sådan et site som det der
linkes til.
Længslen efter et etnisk hjemland er blevet til racisme i
multikulturalisternes forestillingsverden! Og Danmark logrer med halen!!

På sitet skrives enda et Jesuscitat:
"Jesus sagde: 'Den der lever ved sværdet skal dø ved sværdet..'
Den Zionistiske stat Israel og verdens Zionister går en grum skæbne imøde
såfremt Jesus Kristus får ret."

Måske kunne et andet Jesuscitat afbalancere dette:
"Jerusalem skal nedtrædes af hedninger indtil hedningernes tider er til
ende!"

Så vidt jeg kan se er hedningernes tider til ende!? Så alle tanker om at
dele denne by er yt i 7. potens!
Jøderne har deres hjemland og deres Jerusalem. Og det vil Den levende Gud
sørge for at de beholder.

Når Israel oversvømmes af vilde horder i en ikke nærmere fastsat fremtid, så
vil dem der angriber komme til at kæmpe imod Gud selv. Han siger:"Jeg vil
søge at tilintetgøre alle der angriber Israel! Kødet vil rådne på dem i
levende live! Jeg slår våbnene ud af hænderne på dem!"

Pas på du ikke kommer til at kæmpe imod Gud! Israels side er Guds side og
han fortryder hverken sit førstefødte folk eller sit kristne folk.
De der angriber Israel er fortabte i evighedernes evigheder!
Det er også en slags udvidet politik!

Mvh
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 15:51

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> er racisme!" På den måde gøder man jorden for sådan et site som det der

FNs generalforsamling, domineret af islamiske lande og af dem afhængige
ulande, da Vesten ikke tør sætte hårdt mod hårdt.

> [...]
> "Jesus sagde: 'Den der lever ved sværdet skal dø ved sværdet..'
> Den Zionistiske stat Israel og verdens Zionister går en grum skæbne imøde

Jøderne har allerede oplevet masseudryddelser uden at gribe til sværdet.
Eller har du glemt at det i går var Auschwitz-dag?

Og så bør vi boykotte Durban II.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : P.N

Dato : 29-01-09 15:55

> Og så bør vi boykotte Durban II.
> --
> Per Erik Rønne

Ja Zionisme er en ideologi der taler om at et folk er det udvalgte folk,
ikke ulig nazismen og herrefolket. Næeh du lad os endelig bakke om Durban II

Fra : Steen A. Thomsen

Dato : 29-01-09 16:16

On Thu, 29 Jan 2009 15:54:35 +0100, P.N wrote:

> Ja Zionisme er en ideologi der taler om at et folk er det udvalgte folk,
> ikke ulig nazismen og herrefolket.

Du har lige beskrevet Islam.

>Næeh du lad os endelig bakke om Durban II

Det er da kun dem der støtter censur, som kan støtte Durban II. De
forlanger jo at det skal være ulovligt at kritisere religion.

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-09 16:25

"P.N" <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> Ja Zionisme er en ideologi der taler om at et folk er det udvalgte folk,
> ikke ulig nazismen og herrefolket. Næeh du lad os endelig bakke om Durban
> II
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Både kristne-jøder og muslimer baserer deres kultur på Bibelens gamle
testamente. De kristne og muslimerne endvidere på det nye testamente.

I det gamle testamente står at jøderne var Guds udvalgte folk som han indgik
en pagt med. Det tror vi på i din og min kultur.

De blev ikke udvalgt fordi de var bedre eller større end andre folk. De blev
udvalgt for at udgøre en model til beskuelse for resten af nationerne.
Hvor andre nationer var ejermænd til deres jord så fik jøderne ikke noget i
starten. De fik lovning på et land senere, mens andre nationer kunne hygge
sig på egen jord.

De fik velsignelser, men de fik også forbandelser. Flest af de sidste fordi
de var et trodsigt selvrådigt folk der havde det svært med "Guds Vilje"
Sidste forbandelse var:"Bøj altid deres ryg!"

Sidste velignelse:"Befrieren skal komme fra Zion og fjerne ugudeligheden fra
Jakob!"

Befrieren er denne gang Jesus Kristus der vil vise sig for jøderne som den
der redder dem bogstaveligt fra et angreb der kan lignes med en
oversvømmelse af landet.
Så fjernes deres fornægtelse af ham, for nu kommer han som de forventede.

Til gengæld står de kristne tilbage som overtrædere af evangeliet om
kærlighed og missionspåbud!

MvH
Jens

Fra : @

Dato : 29-01-09 22:28

On Thu, 29 Jan 2009 16:25:13 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>Både kristne-jøder og muslimer baserer deres kultur på Bibelens gamle
>testamente. De kristne og muslimerne endvidere på det nye testamente.

tro du bare det

men tænk lige over hvorfor fejringen af tømrerens søn bliver kaldt jul
i Skandinavien og ikke kristmesse

> [...]
>udvalgt for at udgøre en model til beskuelse for resten af nationerne.

de blev slet ike udvalgt

men en af dem var opfinder af denne teistiske religion, så det var jo
ganske naturligt at give dem man kendte og var i familie med nogle
fordele

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 18:46

P.N <pn@tdc.dk> wrote:

> Ja Zionisme er en ideologi der taler om at et folk er det udvalgte folk,
> ikke ulig nazismen og herrefolket.

Forkert. Her taler du om jødedommen som sådan, GT og »Den første Pagt«
som den omtales i kristendommen.

Zionismen er en politisk isme, hvis formål er at genoprette den jødiske
stat Israel i det gamle jødiske hjemland: Kanaan. Dette mål blev opnået
i første halvdel af forrige århundrede.

Zionismen taler om et jødisk /folk/, ikke om en jødisk /religion/.
Zionismen er ganske simpelt det jødiske folks nationale
befrielsesbevægelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 29-01-09 18:54

"Per Rønne" wrote:

> [...]
>
> Zionismen taler om et jødisk /folk/, ikke om en jødisk /religion/.
> Zionismen er ganske simpelt det jødiske folks nationale

Da er det sannelig ikke underligt, at de kan finne på å "heile". Ifølge
pressemeldinger har man visst endog fått "nazistiske" grupper i Israel.
Det er så mangt der slett ikke er til å forstå.

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-09 23:15

> Da er det sannelig ikke underligt, at de kan finne på å "heile". Ifølge
> pressemeldinger har man visst endog fått "nazistiske" grupper i Israel.
> Det er så mangt der slett ikke er til å forstå.

Det drejer sig om en lille gruppe forvirrede sjæle af nylige indvandrere
fra Rusland, med en tipoldeforælder der var jøde.

I Rusland kaldes de for 'nationalbolchevikker', og de hylder Stalin og
Hitler.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk