Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til hjemmside
Fra : Søren Jørgensen

Dato : 31-01-09 08:43

Hej Alle

Nogen der kan anbefale et program der laver en pæn fotohjemmeside.
jeg har eget domæne jeg vil bruge, men mangler et program der laver en pæn
foto hjemmeside, og kan den også lave en password beskyttet side, vil det
være endnu bedre.

Mvh...Søren

Fra : Thomsen

Dato : 31-01-09 09:30

"Søren Jørgensen" <soeren@smukkeagner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foto hjemmeside, og kan den også lave en password beskyttet side, vil det

Jeg bruger Gallery2.
http://gallery.menalto.com/

....og der er lidt forskellige måder det kan se ud.
Man kan også selv ændret lidt på udseendet.

mvh Ole

Fra : HCS [4030]

Dato : 31-01-09 09:47

> [...]
> foto hjemmeside, og kan den også lave en password beskyttet side, vil det

Jeg bruger selv Coppermine se på efterfølgende link
http://coppermine-gallery.net/

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 31-01-09 13:10

Søren Jørgensen wrote:
> [...]
> foto hjemmeside, og kan den også lave en password beskyttet side, vil det

JAlbum, så slipper du for php,asp, mysql osv.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 31-01-09 15:17

Tak for alle svarene.
Nu må jeg hellere få kikket dem alle igennem, inden jeg kaster mig ud i det.

Mvh.Søren

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 02-02-09 00:25

Søren Jørgensen wrote:
> [...]
>

> "Soren 'theDiver' Reinke" <soren@REMOVEreinke.dk> skrev i en meddelelse

> JAlbum, så slipper du for php,asp, mysql osv.

Jeg bruger Singapore fra http://www.sgal.org/ og Porta fra
http://www.stegmann.dk/mikkel/porta/

Singapore kræver en webserver med PHP, og et er "online" fotoalbum, som
man uploader billeder til.

Med Porta laver man et album på ens PC, som så uploades.

/Mogens

Fra : Michael Dragstoft

Dato : 02-02-09 19:44

Søren Jørgensen wrote:
> [...]
> foto hjemmeside, og kan den også lave en password beskyttet side, vil det

Jeg har selv testet flere af de mest almindelige galleri løsninger
såsom: coppermine, gallery2, jalbum, porta osv. men den bedste løsning
synes jeg er: http://www.zenphoto.org/

--
MD

Fra : Rune Trusell

Dato : 03-02-09 22:23

Michael Dragstoft wrote:
> Jeg har selv testet flere af de mest almindelige galleri løsninger
> såsom: coppermine, gallery2, jalbum, porta osv. men den bedste løsning
> synes jeg er: http://www.zenphoto.org/

Hvorfor?

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell
(tidligere rt)

Fra : Michael Dragstoft

Dato : 06-02-09 19:28

Rune Trusell wrote:

> Hvorfor?

Fordi det er nemt at gå til, flot design, gennemtænkt navigation, og god
balance mellem funktionalitet og kompleksitet. Det er selvfølgelig bare
min egen subjektive holdning.

--
MD

Fra : Rune Trusell

Dato : 08-02-09 00:26

Michael Dragstoft wrote:

> Fordi det er nemt at gå til, flot design, gennemtænkt navigation, og god
> balance mellem funktionalitet og kompleksitet. Det er selvfølgelig bare
> min egen subjektive holdning.

Jo, men rart af høre begrundelsen. Tak, jeg vil måske kigge
nærmere på det, når jeg får tid :->

--
De bedste hilsner,

Rune Trusell