MS Windows
briani 27239
Reg-key som gør domæne-bruger til lokal ad~
Fra : Henning

Dato : 31-01-09 20:15

Jeg har brug for en reg-key el.lign., som gør brugere af et givent
domæne til lokal administrator på maskinen. Skal bruges ifm.
installation af nye maskiner, hvor jeg ikke gider lave et ellers
færdigt image om Jeg laver i forvejen et backupjob på den gamle pc
og tilsvarende restore på den nye, så en ekstra linie i scriptet gør
ingen forskel.

Fra : Jens

Dato : 01-02-09 16:09

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> færdigt image om Jeg laver i forvejen et backupjob på den gamle pc
> og tilsvarende restore på den nye, så en ekstra linie i scriptet gør

Det kræver at computeren er tilmeldt til domænet og så kan det laves med en
GPO...

Jens

Fra : Henning

Dato : 01-02-09 18:11

On Sun, 1 Feb 2009 16:08:59 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
>>
>Det kræver at computeren er tilmeldt til domænet og så kan det laves med en
>GPO...

Duer desværre ikke, det er ikke alle maskiner brugerne skal have
adm-rettigheder, men i et begrænset miljø. Til gengæld skal alle
domænebrugere i dette miljø have rettighederne.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-02-09 19:43

Henning was thinking very hard :

> Duer desværre ikke, det er ikke alle maskiner brugerne skal have
> adm-rettigheder, men i et begrænset miljø. Til gengæld skal alle
> domænebrugere i dette miljø have rettighederne.

Hvorfor skulle en GPO ikke kunne klare dette?

Du kan også bare tilføje "Authenticated Users" til
administrator-gruppen - så vil alle der logger på have
administratorrettigheder.

--
/klaus

Fed spade: http://www.youtube.com/watch?v=4lwpvEzxDb8

Fra : Henning

Dato : 01-02-09 20:01

>Du kan også bare tilføje "Authenticated Users" til
>administrator-gruppen - så vil alle der logger på have
>administratorrettigheder.
Præcis - det er det jeg leder efter en simpel løsning til, så jeg ikke
manuelt skal gøre det på hver enkelt maskine.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-02-09 20:16

Henning was thinking very hard :
> Præcis - det er det jeg leder efter en simpel løsning til, så jeg ikke
> manuelt skal gøre det på hver enkelt maskine.

I scriptet kan du skrive:
net localgroup administrators "authenticated users" /add

Fra : Henning

Dato : 01-02-09 21:27

Takker, prøver det i morgen.