MS Windows
briani 27239
Windows 7 resource
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-09 02:05

Hvordan vil i vurdere Win 7 sammenlignet med
XP mht. resourceforbrug.

Er det ca. det samme ?

Fra : Rado

Dato : 29-01-09 11:44

On Thu, 29 Jan 2009 02:04:48 +0100, ">> Eque <<" <-> wrote:

>Hvordan vil i vurdere Win 7 sammenlignet med
>XP mht. resourceforbrug.
>
>Er det ca. det samme ?

Det vil jeg ikke håbe - jeg løber jævnligt tør ressourcer i XP så jeg
må genstarte (møgirriterende). Men jeg mener at jeg læste fornylig at
den - eller også var det Vista, der jo er kernen i 7 - skulle være
forbedret på det område.

--
Rado

Fra : Rado

Dato : 29-01-09 12:19

On Thu, 29 Jan 2009 11:43:47 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Det vil jeg ikke håbe - jeg løber jævnligt tør ressourcer i XP

Iøvrigt forskede jeg lidt i det fornylig og fandt faktisk en metode
der skulle kunne forøge ressourcerne i XP, jeg prøvede det i en kort
periode og synes det hjalp men geninstallerede så systemet og har ikke
fået rodet videre med det siden. Men nu vil jeg prøve igen, der er
tale om en simpel ændring af en værdi i registry (hvorfor MS har sat
den til en så lav værdi pr default kan man så fundere over men deres
veje er ofte uransagelige).

Der er tale om den her nøgle:

----------------------------
The size of each desktop heap allocation is controlled by the
following registry value:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session
Manager\SubSystems\Windows

The default data for this registry value will look something like the
following (all on one line):

%SystemRoot%\system32\csrss.exe
ObjectDirectory=\Windows

SharedSection=1024,3072,512 Windows=On
SubSystemType=Windows

ServerDll=basesrv,1
ServerDll=winsrv:UserServerDllInitialization,3

ServerDll=winsrv:ConServerDllInitialization,2
ProfileControl=Off

MaxRequestThreads=16
---------------------------------------

Her skal værdien 3072 ændres til en højere værdi. der var en i et
forum der havde sat den til 4096 og det løste vist hans problemer, jeg
har sat min til 8192 så vil jeg se hvordan det kører.

Mere her:

http://blogs.msdn.com/ntdebugging/archive/2007/01/04/desktop-heap-overview.aspx

--
Rado

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 29-01-09 13:27

On Thu, 29 Jan 2009 12:19:27 +0100, Rado wrote:

> [...]
> veje er ofte uransagelige).
>
> Der er tale om den her nøgle:

> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session

I min XP findes undermappen "Windows" ikke. Der er kun en der hedder
"CSRSS".

> Mere her:
>
> http://blogs.msdn.com/ntdebugging/archive/2007/01/04/desktop-heap-overview.aspx

Linket er dødt.

Fortæl mere når du har et resultat.
--
Venlig hilsen
Mikkel

"En tom taxi kørte op foran Christiansborg, og ud steg Naser Khader"

Fra : Rado

Dato : 29-01-09 13:41

On Thu, 29 Jan 2009 13:26:54 +0100, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

>I min XP findes undermappen "Windows" ikke. Der er kun en der hedder
>"CSRSS".

Ja, jeg kunne heller ikke finde den først. Men fandt så ud af at det
ikke er en mappe men selve nøglen der hedder "windows", og det er den
de data der skal ændres ligger i...

>Linket er dødt.

Det er OK, det tager p.t. bare lidt tid før siden dukker op, af en
eller anden grund.

--
Rado

All the answers are already within us.
It's finding the corresponding questions
that's so darned difficult.
- Swami Beyondananda

Fra : Kenneth Skytthe

Dato : 29-01-09 14:33

Hejsa.

Jeg har testet Beta af Windows 7 og må sige jeg er meget imponeret, der ser
ikke ud til at være noget ressource spild og det hele kører meget bedre end
vista.
Set ud fra at windows 7 stadig er i beta så lover det til at Vista får
woopass ;)

/Kenneth

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-01-09 20:50

>Hvordan vil i vurdere Win 7 sammenlignet med
>XP mht. resourceforbrug.

jeg har ikke sammenlignet xp og win7, men i stedet vista Home premium 64
bit og Vista 7 64 bit og der var det i hvert fald ikke en specielt
opløftende ting at se hvordan 7'eren også slugte ram som var den blevet
betalt for det, eller sagt på en anden måde, som standard på den pc jeg
sidder ved brugte win 7 1,2 Gb ram, hvilket jeg på ingen måder vil kalde
for et lavt forbrug, har desværre ikke haft xp installeret på den endnu,
men tvivler på at den vil bevæge sig over 200 Mb ram i forbrug på maskinen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk