"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4980d328$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>> Og før man spilder tiden med at tøffe rundt i sin nykøbte bil kan man
>> lige tage forbi en af indskibnings-havnene og se hvorledes at ens nye bil
>> er blevet ræset i land af en havnearbejder (for ikke at tale om hvorledes
>> at de er blevet indskibet)
> To ting :)
>
> 1.
> Det er 2min allerhøjest. At køre de første 1000km og voldtage bilen er
> noget helt andet.
>
> 2.
> En skrev her i gruppen at f.eks. VW låser bilerne til et lavt max RPM, så
> de ikke kan pines af folk som arbejder på akkord. Om der er andre der har
> gjort sådan ved jeg ikke, men det kunne jeg nemt forstille mig. Plus det
> helt sikkert vil blive set mere og mere i fremtiden.
Stiller mig nu lidt tvivlende på om fabrikkerne vitterlig skulle justere
omdrejningsbegrænseren længere ned indtil bilen havner hos forhandleren. Har
sgu aldrig hørt om nogle sælgere som lige skal omprogrammere bilen før den
sælges.
Desuden så er det storm i et glas vand at en motor skulle være mere følsom
de første 1000 Km i forhold til senere i dens liv. Vi taler altså om motorer
der let kører ½ million Km, så kan lidt omdrejninger i starten af livet ikke
tage 100-200.000 Km ud af dette liv....det nægter jeg at tro der findes
noget troværdig dok. for.
*Hvis man vil ha motoren holder længe så kører man bare ordentligt med den
ind til den er varm i hele dens levetid....men fordi en bil ind imellem får
tæsk af værkstedet eller ved afskibningen, det vil man næppe kun se på den
samlede levetid, endsige måle på nogen måde.
Hvis nogen så DR med indsamlingen til afrika, så kunne de være vidne til en
VW Fox (mener jeg det var) hvor fruen gav den fuld skrue så
omdrejningsbegrænsen tydeligvis var igang....sikkert på kold motor.....men
næppe noget som vil gøre at den Fox så kun kører 300.000 Km før den er
opslidt, men må da medgive at det ikke lød godt.
--
Tom