Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Auto. start af IE efter opstart
Fra : SharkanDK

Dato : 27-07-01 21:11

Hej,

En af mine venner har problemer med at Internet Explorer starter automatisk
efter opstart af pc'en. Det er hver gang. Hvad kan der være galt?

På forhånd tak.

Fra : Brian Nilsson

Dato : 28-07-01 02:14

Hej

>En af mine venner har problemer med at Internet Explorer starter
>automatisk efter opstart af pc'en. Det er hver gang. Hvad kan
>der være galt?

Det kan være at IE ligger i startmappen (bare et gæt). Startmappen findes i:
Start > Programmer > Start
Der kan være det ligger en genvej til IE, slet den.

Håber det hjælper

--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : SharkanDK

Dato : 28-07-01 13:22

> Det kan være at IE ligger i startmappen (bare et gæt). Startmappen findes
i:
> Start > Programmer > Start
> Der kan være det ligger en genvej til IE, slet den.

Det var åbenbart ikke det. Hvad kan det så være ?

Fra : Brian Nilsson

Dato : 28-07-01 15:42

>Det var åbenbart ikke det. Hvad kan det så være ?

Så er det et godt spørgsmål. Jeg ved at IE ikke kan sættes til at starte op
selv, det må være et program der starter IE op. Jeg kan komme i tænke om to
ting:
1) Det kan være opgavestyring der starter den op hver gang.
2) Windows har en liste over programmer der skal startes op ved opstart.

Løsninger:
1) Opgavestyring ligger på samme programline som dit ur. Dobbeltklik og se
om der er en opgave der skal starte et program op hver gang ved opstart.
Normal vil den være tom. Er der en, skal den bare slettes.
2) Dette er mere et Windows problem, prøv: news:dk.edb.system.ms-windows Men
måske andre her i gruppen ved noget?

--
Clear Sky
Brian Nilsson - bln(a)ofir.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 28-07-01 20:40

Isang tao pinangalanan SharkanDK nagsulat :

>i:
>
>Det var åbenbart ikke det. Hvad kan det så være ?

Har du et program mod pop-up vinduer kørende?, f.eks
Jeg havde af en eller anden grund fået sat min Webwasher, der starter
når computeren tændes, op til også at starte IE.

--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Ole Helms

Dato : 28-07-01 23:31

"SharkanDK" <1rb_l@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> i:
>
> Det var åbenbart ikke det. Hvad kan det så være ?

Prøv at se, om WIN.INI har en starthenvisning til den.

Check om den startes fra disse nøgler i regedit:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]

--
Venlig hilsen
Ole Helms