Dyre & planter ofre for racisme
Fra : Per Rønne

Dato : 26-01-09 17:45

På:

<http://www.berlingske.dk/article/20090126/viden/90126073/>

kan man se at den skotske historieprofessor Christopher Smout mener at
vi er racister, når vi vil bekæmpe såkaldt invasive arter.

Hvornår mon det bliver officiel politik for Det radikale Venstre?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-01-09 18:21

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> vi er racister, når vi vil bekæmpe såkaldt invasive arter.
>
> Hvornår mon det bliver officiel politik for Det radikale Venstre?

Det er nok mest en diskussion for miljø- og naturglade. Spørgsmålet er vel
mest om sjældne mere eller mindre endemiske arter og områder trues (og det
sker vist sjældent).

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 27-01-09 16:51

> [...]
> vi er racister, når vi vil bekæmpe såkaldt invasive arter.
>
> Hvornår mon det bliver officiel politik for Det radikale Venstre?

For ikke mange dage siden hørte jeg udtrykket: Syfilisakvarie.
Alternativt navn for cafe-latte stederne, hvor de radikale samt vedhæng jo
ofte siges at træffes.

Jeg har spekuleret over, om jeg hørte forkert, og har forvekslet et andet
ord med ordet. Syfilis.
Kan blot ikke udgrunde, hvad et sådant ord eventuelt kunne være.

Der kan jo også være en historie bag ordet "syfilisakvarie", som blot ikke
er trængt ud i provinsen endnu.

Men sygdommen kunne jo godt forklare en del---

Egon