Hmm, kirk kan ikke hente dato/tid?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-07-01 20:28

Hejsa

Vi har netop fået en ISDN router som skulle forbindes til vores eksisterende
ISDN system i hjemmet. Vi har et ISDN modem/opstillingsbord("Fritz!PC") og
en ISDN telefon. De sad før i hver deres port i NT-boksen. En af de fikse
detaljer(synes jeg) ved den ISDN telefon som sidder på er at den viser
klokken. Eller rettere viste!

Sagen er jo den at jeg havde 3 ISDN enheder nu og kun 2 stik. Jeg vandrede
ned i telebutikken og fik stukket en 3-fordelerboks ud(til 200kr!!) som jeg
så satte i den ene port(hvor modemet sad før). Status er nu at jeg i
NT-boksen har en ISDN-telefon og en ISDN fordeler. I den fordeler sidder der
et modem/omstillingsbord og en router.

Mit problem: nu vises klokken/datoen ikke længere i telefonen....og jeg
forstår ikke hvorfor?

MVH
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-01 20:37

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> Mit problem: nu vises klokken/datoen ikke længere i telefonen....og jeg
> forstår ikke hvorfor?

Har du ringet fra den efter du tilsluttede den igen?

--
Martin Højriis Kristensen
"uuh jeg er en svede nu" - Emil Rossing

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-07-01 21:58

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> Har du ringet fra den efter du tilsluttede den igen?

Nej? Det kan jeg da lige prøve....Jeg vender frygteligt tilbage hvis det
ikke virker

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-07-01 22:02

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> Nej? Det kan jeg da lige prøve....Jeg vender frygteligt tilbage hvis det
> ikke virker

Still no luck...Flere ideer?

Måske betyder det noget: Da jeg monterede vægstikket som telefonen sidder i
var der sådan en slags terminator med med to modstande på, tilsyneladende på
100ohm. Skal den monteres eller hvad? før brugte jeg den ikke og da virkede
det fint, men jeg ved ikke om den skal bruges når jeg bruger den fordeler
boks?

MVH
Thomas

Fra : J. Trolle

Dato : 28-07-01 09:09

>jeg

Hvis det er 951'eren, skal du lave et opkald fra den, som skal
besvares, inden den viser kl. og dato..>

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-07-01 22:05

"J. Trolle" <Olfert@besked.com> wrote in message
> Hvis det er 951'eren, skal du lave et opkald fra den, som skal
> besvares, inden den viser kl. og dato..>

Aha, kaldet skulle besvares, vigtig detalje jeg ringede bare op til min
mobiltelefon og så lagde jeg på igen....doh

Tak for hjælpen alle! (Incl Højriis da jeg ikke vidste hvad den terminator
skulle bruges til

MVH
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-07-01 09:36

> Still no luck...Flere ideer?

hmm, den får tiden fra centralen i forbindelse med kaldsopsætning.

> Måske betyder det noget: Da jeg monterede vægstikket som telefonen sidder
> var der sådan en slags terminator med med to modstande på, tilsyneladende

> 100ohm. Skal den monteres eller hvad?

Kun hvis ledningen er 10 meter eller derover.
Hvad står NT-boksen til?

--
Martin Højriis Kristensen