Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blir vi pisset på..?
Fra : -;o\)-max--

Dato : 26-01-09 13:40

Er det kun for at få os til at opgradere vores software
at fabrikanterne præsenterer nye RAW formater med
hver ny model - Ville Adobes DNG ikke fungere helt
ligså godt..? -max-

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-01-09 14:06

--max-- <max@bamz09.dk> wrote:

> Er det kun for at få os til at opgradere vores software
> at fabrikanterne præsenterer nye RAW formater med
> hver ny model - Ville Adobes DNG ikke fungere helt
> ligså godt..? -max-

Helt sikkert ... DNG vil være for RAW hvad jpg er nu for "bagte"
billeder ... men producenter slæber fødderne af forskellige årsager.

/thomas

Fra : Robert Piil

Dato : 26-01-09 14:18

--max-- skrev:
> Er det kun for at få os til at opgradere vores software
> at fabrikanterne præsenterer nye RAW formater med
> hver ny model - Ville Adobes DNG ikke fungere helt
> ligså godt..? -max-

Jo, men jeg kan godt forstå at de andre producenter ikke vil binde sig
til en anden producents format. Fx features som Nikons D-lighting og
andre in-camera indstillinger, ville måske være svære at implementere i
en standard-løsning.

Jeg har ikke tænkt dybere over det, men umiddelbart virker det lidt
omvendt at det er Adobe der prøver at få indført standarden, for helt
kortsigtet er det vel dem der får mest fordel af at folk er nødt til at
opgradere deres Adobe-produkter, når de skifter Kamera. Samtidig burde
det være en fordel for kameraproducenterne med en standard, da deres
kunder så ikke skulle tænke på omkostninger til SW-opdateringer, når de
skal opgradere, rent bortset fra alt bøvlet med at man ikke kan bruge
sit normale workflow, hvis man bruger de nyeste kameramodeller, før
Adobe frigiver nye versioner af ACR.

Common sense isn't common practise!

--
Robert Piil