Hvad er"Ethernet" ? Hvordan får man progra~
Fra : Preben Virkus

Dato : 27-07-01 20:35

Hvad er"Ethernet" ? - Hvordan ser jeg at et sådan findes på min PC ?

Hvordan får man programmet "Dave" eller tilsvarende til netværk mellem PC og
Mac ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-01 21:36

Preben Virkus <pv@trendtoys.dk> wrote:

> Hvad er"Ethernet" ? - Hvordan ser jeg at et sådan findes på min PC ?

også kaldet netkort eller NIC, (network-interface-card) Du kan eks.
kigge på bagsiden af den, og se om der er noget der ligner et
telefonstik. Er der det og er der ikke tale om et indbygget modem har du
sikkert et netkort. Hvis din PC et under et år gammel har den
sansynligvis ikke netkort, med mindre du har bedt om at få en PC med
netkort eller selv indtsalleret det - i så fald ville du sansynligvis
selv kunne huske det.

> Hvordan får man programmet "Dave" eller tilsvarende til netværk mellem PC og
> Mac ?

Man køber det

Du kan evt lede efter en demo af Dave, PC-macLAN (instaleres istedet på
PC'en) eller Double Talk på <http://www.versiontracker.com>

Hvad skal du lave netværket for? hvis du kun skal overføre en fil engang
imellem kan du istedet sætte en Webserver op på enten PC eller mac, det
er let , grats og indbygget i nyere versioner af Mac OS og Windows.
Filerne dowloader du med en almindelig browser...

Dave og lignende er lidt dyrt til at overføre en fil på hjemmenetværket
i ny og næ.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))