Erfaring med Fiat Barchetta
Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 26-01-09 14:27

Jeg overvejer at anskaffe mig en Fiat Barchetta når sommeren kommer
tættere på.

Grunden til denne bil er:
2 personer (behøver ikke mere)
Åben bil
Skal kun bruge den til fritid, så derfor betyder brændstofforbrug ikke
det store.

Jeg har endnu ikke set bilen i virkeligheden endnu, og derfor heller
ikke prøvet den endnu. Jeg ved derfor heller ikke om den måske bliver
for lille (har prøvet 206cc, men den er lidt lille i bagagerummet, samt
på førerpladsen synes jeg)

Budegget er ca 70-100 tusinde.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil eller kan I måske
anbefale en anden jeg skal kigge på?

-Lasse

Fra : Olsen

Dato : 26-01-09 14:47

"Lasse Hoelgaard" <snoop@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> førerpladsen synes jeg)
>
> Budegget er ca 70-100 tusinde.
>
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil eller kan I måske

Måske en Mazda MX5

Fra : Peter C

Dato : 27-01-09 15:59

> Måske en Mazda MX5

Enig !

Den bliver fremhævet igen og igen som det benchmark de andre skal forsøge at
leve op til.
.... og i modsætning til Barchettaen har den baghjulstræk og angiveligt
eminente køreegenskaber.
(ved ikke noget om hvordan Barchettaen kører ... men forhjulstræk i en åben
2-personers bil holder ikke i min verden)

MVH Peter C

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 27-01-09 17:45

> [...]
> (ved ikke noget om hvordan Barchettaen kører ... men forhjulstræk i en åben
> 2-personers bil holder ikke i min verden)

Jeg ser bare 2 problemer med MX5'eren.
1. Der er alt for mange af dem. Jeg ville gerne have en bil man ikke ser
hver dag. I de 6-7 år jeg har haft kørekort, har jeg endnu ikke set en
Barchetta. Både MX5 og 206cc kører der jo en masse rundt af. Dog mest 206.
2. Med min budget (100k) kan en mx5 blive til en årgang 90-94 (fundet
via bilbasen.dk). Disse modeller er alle med de meget 80'er-agtige
klap-op lygter, hvilket jeg ikke finder chamerende.

Jeg ikke jeg finder noget andet inden sommer, bliver det sikkert en MX5.
Men nu skal jeg lige prøve den først.

Tak for inputtet.

-Lasse

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 26-01-09 19:44

Lasse Hoelgaard wrote:
> Jeg overvejer at anskaffe mig en Fiat Barchetta når sommeren kommer
> tættere på.
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ved denne bil

En af mine venner i Tyskland har en Barchetta, hans erfaringer er:

MANGE elfejl, der startede en lille brand i midterkonsollen en dag da han og
kæresten var ude og køre.

Utætheder ved kalechen oved dørene, gummilisten der skulle efter sigende
være svær at skaffe.

Ellrs rap og sjov at køre.

/tue

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 27-01-09 17:08

> [...]
> kæresten var ude og køre.
>
> Utætheder ved kalechen oved dørene, gummilisten der skulle efter sigende

Det var ikke godt. Nu havde jeg ellers lige udset mig denne bil, men
efter din udtalelse, tror jeg ikke det bliver den alligevel.

Tak for indputtet.

-Lasse

Fra : Armand

Dato : 02-02-09 22:43

Nygaard (4330) skrev:

> Utætheder ved kalechen oved dørene, gummilisten der skulle efter sigende
> være svær at skaffe.

Aprospos: Jeg lagde mærke til at på den Chrysler Sebring Conv. som vi
lejede for spas under sommerens Florida-ferie, der åbnede sideruden
automatisken cm's penge når man tog i dørgrebet - Og efterfølgende kørte
helt op igen efter at døren var lukket.
Smart måde at slutte tæt mod en soft-top, og for den sags skyld med alle
andre rammeløse døre. Men kræver selvfølgelig elhejs at sætte
automatikken på!

--
Armand.