MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
svhost
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 26-01-09 10:15

Jeg har nu fået den irriterende virus - eller trojaner, der hedder svhost

Den æder al cpu-kraften.

Jeg blokerer den i windows jobliste, og så kører det fint, men næste gang
maskinen startes, kører den lystigt videre.

Jeg kan forstå, at den kan være temmelig svær at fjerne.

Er der nogen, der har gjort sig nogle erfaringer, på forhånd tak.

Med gode hilsener

Svend Erik

Fra : Hagar

Dato : 26-01-09 11:04

"Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan forstå, at den kan være temmelig svær at fjerne.
>
> Er der nogen, der har gjort sig nogle erfaringer, på forhånd tak.

Hen superantispyware, den tager død på alt skidt
http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

Hagar

Fra : John T.

Dato : 26-01-09 13:28

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Svend Erik Jørgensen" <hamselv@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Hen superantispyware, den tager død på alt skidt
> http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE
>
> Hagar

RIGTIGT !
Men slå systemgendannelse fra !!
John

Fra : KentBM

Dato : 26-01-09 16:34

Svend Erik Jørgensen skrev:
> Jeg har nu fået den irriterende virus - eller trojaner, der hedder svhost

?? svhost.exe er en del af windows. Hvis du vil fixe problemet med
svhost foreslår jeg linux eller en Mac med OSX.

--

Kent

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 26-01-09 16:51

KentBM skrev:

> ?? svhost.exe er en del af windows. Hvis du vil fixe problemet med
> svhost foreslår jeg linux eller en Mac med OSX.

Ikke hos mig. Her hedder den svchost.exe
Og det er vist ikke den det handler om.

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Rado

Dato : 26-01-09 17:10

On Mon, 26 Jan 2009 16:34:16 +0100, KentBM
<kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

>?? svhost.exe er en del af windows. Hvis du vil fixe problemet med
>svhost foreslår jeg linux eller en Mac med OSX.

Nej det er en virus. Den du tænker på er sikkert svchost.exe.

Navnet vshost.exe er netop valgt så folk forveksler den med
svchost.exe og dermed ikke fatter mistanke.

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/svhost/

--
Rado

Fra : John T.

Dato : 26-01-09 22:09

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Navnet vshost.exe er netop valgt så folk forveksler den med
> svchost.exe og dermed ikke fatter mistanke.

Jeg tror at Rado har ret, det er en virus !
For år tilbage fik jeg en fil der hed: scvhost, og det var en virus
og som Rado skriver, man fattede ikke mistanke.
Så få den slettet (også i Regedit)
Start med Regedit og derefter: Start/søg...........
Men igen, slå systemgendannelse FRA !!!
Hilsen John (pøj,pøj)

Fra : KentBM

Dato : 27-01-09 00:22

Rado skrev:
> [...]
>
> Navnet vshost.exe er netop valgt så folk forveksler den med
> svchost.exe og dermed ikke fatter mistanke.

Du har selvfølgelig ret. Jeg havde ikke bemærket, at google viste
resultater for svchost i stedet for det søgte. Og som jeg kan se af
ovenstående er det et ord, som er nemt at tage fejl af

En udpræget fejl-40.

--

Kent