MS Windows
briani 27239
Kan det gendannes
Fra : PV Jørgensen

Dato : 25-01-09 18:15

Min søn har lavet en stor skoleopgave i Powerpoint. Så vidt jeg kan se, har
han gemt et tomt dokument oveni, så alt er væk.

Er det muligt at gendanne det oprindelige? Så vil han blive megaglad.

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : Peter

Dato : 25-01-09 22:19

"PV Jørgensen" <paul.vernerFJERN@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har han gemt et tomt dokument oveni, så alt er væk.
>
> Er det muligt at gendanne det oprindelige? Så vil han blive megaglad.

Han kan kun have gemt den oveni, hvis det tomme dokument har heddet det
samme. Mon ikke bare han har gemt den et "forkert" sted?
Prøv at lave en søgning "*".pps på alle drev, så dukker den sikker op igen.

PeterB

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-01-09 22:21

PV Jørgensen skrev:
> Min søn har lavet en stor skoleopgave i Powerpoint. Så vidt jeg kan se,
> har han gemt et tomt dokument oveni, så alt er væk.
>
> Er det muligt at gendanne det oprindelige? Så vil han blive megaglad.

Næppe. Hvis filen var slettet eller hvis der var tale om en simpel
tekstfil, og maskinen ikke brugt siden ville der være en rimelig chance.
Selv om de fleste data nok stadig er bevaret, er der sikkert ikke
mulighed for at grave dem frem i brugbar form.

--
Niels

Fra : PV Jørgensen

Dato : 25-01-09 22:34

Jeg har prøvet med "Undelete-PLUS" uden at finde noget son helst, der har
med filen at gøre.

Han må nok se i øjnene, at de 8 timers arbejde er spildt.
--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : Max

Dato : 25-01-09 22:42

Hej

> Han må nok se i øjnene, at de 8 timers arbejde er spildt.

Nej, de er ikke spildt for nu ved han jo hvordan det laves og
at gendanne tager nu ikke så lang tid som at danne det første
gang. Og han har også lært noget meget vigtigt af det, nemlig
at man skal passe på sine dokumenter.

--
Mvh Max

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-01-09 22:51

PV Jørgensen skrev:
> Min søn har lavet en stor skoleopgave i Powerpoint. Så vidt jeg kan se,
> har han gemt et tomt dokument oveni, så alt er væk.

Jeg ved ikke, om der er automatisk backup i PowerPoint. Men
hvis der er, og hvis han har slået det til, kan han være
heldig at finde en kopi fra før overskrivningen. Prøv at
bruge søgefunktionen i Windows til at søge på filnavnet.
Søgningen skal omfatte skjulte filer, da den slags vist
normalt er skjulte. Backup-filerne har vist normalt samme
filnavn men med en foranstillet tilde, altså fx
~mitpowerpointdokument.pps.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : PV Jørgensen

Dato : 25-01-09 23:01

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er skjulte. Backup-filerne har vist normalt samme filnavn men med en
> foranstillet tilde, altså fx ~mitpowerpointdokument.pps.

Det var lidt, det jeg søgte. Det får et forsøg i morgen. Tak for tippet.

--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : J

Dato : 26-01-09 11:19

> [...]
> er skjulte. Backup-filerne har vist normalt samme filnavn men med en
> foranstillet tilde, altså fx ~mitpowerpointdokument.pps.

Midlertidige filer og sikkerhedskopifiler er ikke det samme.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-01-09 12:10

> Midlertidige filer og sikkerhedskopifiler er ikke det samme.

Så tilde-filerne er blot midlertidige filer? Jeg har haft
sådan nogle liggende, også efter programmet (Word - har ikke
brugt PowerPoint) er lukket.

Men ellers kan du måske hjælpe PV Jørgensen med en nærmere
beskrivelse af, hvor/hvordan han finder eventuelle backup-filer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Rado

Dato : 26-01-09 14:19

On Mon, 26 Jan 2009 12:10:05 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Så tilde-filerne er blot midlertidige filer? Jeg har haft
>sådan nogle liggende, også efter programmet (Word - har ikke
>brugt PowerPoint) er lukket.

De bliver liggende hvis programmet crasher eller lukker forkert ned,
ellers ikke.

--
Rado

Fra : PV Jørgensen

Dato : 26-01-09 16:22

Det lader til, at hans computer har sit eget liv, da omtalte fil i.flg
stifinder er ændret i dag kl. 9.44. På det tidspunkt var computeren slukket
og knægten i skole.!!!?
Der er stadig ikke spor efter den oprindelige opgave.
--
Hilsen

PV Jørgensen

Fra : J

Dato : 26-01-09 17:47

> Men ellers kan du måske hjælpe PV Jørgensen med en nærmere beskrivelse af,
> hvor/hvordan han finder eventuelle backup-filer?

Nej, det kan jeg ikke. Det er derfor jeg ikke kommer med et ubrugeligt
forslag eller gætter på dette og hint.