Restore fra Time Machine over netværk
Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-01-09 08:34

Hej

Er der der nogen af jer som har erfaringer med at genskabe en mac
installation via time machine over netværk?
Sharen kommer ikke frem når jeg booter op på dvd'en og vælger restore
via timemachine.
Skal jeg sætte den til med firewire/usb? og hvordan får den derefter
adgang til mit share hvis det ligger placeret specielt på drevet?

Disken på min MacBook siger ved en verfify disk bare
"invalid B-tree node size volumen check failed"
Så ved ikke engang om det hjælper at restore, eller om disken er død.

Jesper Laursen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 26-01-09 12:36

On Jan 25, 11:33 pm, Jesper Laursen <powerla...@gmail.com> wrote:

> Er der der nogen af jer som har erfaringer med at genskabe en mac
> installation via time machine over netværk?

Jeps. Jeg har gjort det to gange, men desværre (for dig) forløb det
helt uden problemer.

--
Michael Knudsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 26-01-09 21:13

On 2009-01-26 20:35:56 +0100, Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> said:

> Jeps. Jeg har gjort det to gange, men desværre (for dig) forløb det
> helt uden problemer.

Okay, jeg fandt også en guide til dette nu.
http://nedos.net/2008/03/29/restore-from-an-unsupported-time-machine-backup-with-the-leopard-dvd/

Problemet

er bare at jeg får en error 34 når jeg prøver at forbinde med afp. Det
har jeg dog også lidt problemer med fra min stationær. Plejer i stedet
at forbinde med SMB.

Men jeg tror desværre at disken er stået af. Så skal have indleveret
den til Humac (for der er vel ikke nogle andre?)
Den er købt sidste år den 22. januar 2008, så lige over et år. Men
spørgsmålet er om den ikke er inden for købsgaranti på 2 år, da man må
forvente at en disk skulle holde længere?

Man kan måske også selv skifte den, men så ryger alt garanti i hvert fald.

Jesper Laursen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-01-09 07:40

On 2009-01-26 21:13:05 +0100, Jesper Laursen <powerlauer@gmail.com> said:

> [...]

> spørgsmålet er om den ikke er inden for købsgaranti på 2 år, da man må
> forvente at en disk skulle holde længere?

i en laptop? kun såfremt den ikke har tegn på at den kunne være tabt.

> Man kan måske også selv skifte den, men så ryger alt garanti i hvert fald.

ikke på en macbook.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Jesper Laursen

Dato : 27-01-09 08:14

On 2009-01-27 07:40:03 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> said:

Problemet

> i en laptop? kun såfremt den ikke har tegn på at den kunne være tabt.

Det har den bestemt ikke. Kæresten har passet godt på den :)

> ikke på en macbook.

Nej, det fandt jeg ud af. Det var dog ekstrem nemt. Nu skal jeg bare
have fundet den rigtige disk på kort leveringstid.

TIlbage til timemachine, jeg får denne fejl når jeg prøver at mounte
mit nas over afp
mount_afp: AFPMountURL returned error 89, errno is 32

Det er så lige meget om det er på min imac eller macbooken.
Er der nogen der har erfaringer om hvordan man restore over SMB eller
NFS? Hvis man overhoved kan dette?

Jesper Laursen