MS Windows
briani 27239
$NtServicePackUninstall$
Fra : Helge Hammer

Dato : 24-01-09 09:13

Fejlmeddelelse: Der er ikke nok ledig diskplads på
C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
til at installere Service Pack 3.
Det er jo for så vidt rigtig nok, idet der slet ikke findes en sådan fil.
Windows XP Home OEM SP2
Hvordan får jeg så installeret SP3?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-01-09 09:18

Helge Hammer skrev:

>Det er jo for så vidt rigtig nok, idet der slet ikke findes en sådan fil.

Har du sat visning af skjulte filer og mapper til ?

>Hvordan får jeg så installeret SP3?

Gør drevet større.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Helge Hammer

Dato : 24-01-09 09:51

> Har du sat visning af skjulte filer og mapper til

Nej, jeg husker ikke hvor det er? c:\windows attrib -h giver ikke noget

> Gør drevet større

Næh, det er stort nok: 462 605 900 KB til rådighed

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-09 11:00

On Sat, 24 Jan 2009 09:51:03 +0100, "Helge Hammer"
<helge.hammer@elromail.dk> wrote:

>"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Nej, jeg husker ikke hvor det er?
Funktioner / mappeindstillinger / vælg faneblad "vis" her er
mulighederne for at ændre i visningen.

> c:\windows attrib -h giver ikke noget

>Næh, det er stort nok: 462 605 900 KB til rådighed
Slet alt i alle temp foldere/mapper(også de skjulte i
brugerprofilerne), slet cacheen i internet explorer.
Kør en diskoprydning.
Kør en chkdisk på drevet, genstart og forsøg så at installerer SP3
igen.

/Hans

Fra : Helge Hammer

Dato : 24-01-09 12:41

> [...]

(snip)

> [...]
> Kør en diskoprydning.
> Kør en chkdisk på drevet, genstart og forsøg så at installerer SP3

OK. det har jeg gjort, og jeg får den samme besked. $NtServicePackUninstall$
findes ikke op maskinen.
Jeg har downloaded ISO-filen med SP3, men det kan jeg vel ikke bruge, når
filen mangler?
Skal jeg ha' fat i installationsdisken og reparere?

Fra : Knud Erik

Dato : 24-01-09 13:45

"Helge Hammer" <helge.hammer@elromail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> filen mangler?
> Skal jeg ha' fat i installationsdisken og reparere?

Hej
Et skud i tågen.
Kan det ha`noget at gøre med, at installations CD-en er SP1
og efter du har installeret SP2, har fjernet $NtServicePackUninstall$
som SP3 måske skal bruge, for at den kan installeres

Ellers kan en reparation måske klare det.
http://fromsej.dk/html/repair.html

http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Knud Erik

Fra : Helge Hammer

Dato : 24-01-09 16:40

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> og efter du har installeret SP2, har fjernet $NtServicePackUninstall$
> som SP3 måske skal bruge, for at den kan installeres

Ja, jeg har tænkt på det samme. Måske skulle jeg hente SP2 igen og se hva
der sker.

> Ellers kan en reparation måske klare det.
> http://fromsej.dk/html/repair.html
> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/repair-xp.htm

Fine links.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-01-09 16:46

On Sat, 24 Jan 2009 12:41:20 +0100, "Helge Hammer"
> [...]

>(snip)

>OK. det har jeg gjort, og jeg får den samme besked. $NtServicePackUninstall$
Nu har du vel administrator rettigheder når du forsøger at lægge SP3
på ?

/Hans

Fra : Helge Hammer

Dato : 25-01-09 13:36

> Nu har du vel administrator rettigheder når du forsøger at lægge SP3
> på ?

Ja, det er for en gangs skyld min egen maskine, jeg sidder og roder med