Kondom brister ikke, mærkes ikke - læger n~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-01-09 02:35

Kondom brister ikke, mærkes ikke - læger nedrakker usagligt værre end Paven.
Jeg efterlyste derfor i Ugeskrift for Læger i 1988, at læger videooptog
forsøgspersoner, der påstod at let kan få kondom til at briste ved normal
brug, mens de havde samleje. Det ved jeg at ingen kan.
Overlæge Peter Goetsche svarede at det ville krænke privatlivets fred at
man "kikkede et elskende par over skuldrende" Han prøvede at være sjov -
eller antyde kritisabel BW-etik - og mistænkeliggøre mit videnskabelige
forslag.
Jeg svarede i næste nummer af tidsskriftet, at præcis samme "indiskretion"
er ofte gjort ved udforskning af kvindeorgasme - - men det ville man ikke
optage i bladet, selvom jeg angav henvisning til artiklerne om
undersøgelserne.
Der er mange der praler af at deres erotik er så viril, at kondomet ofte går
i stykker - og at de kan mærke kondomet "som om de spillede klaver med
vanter på".
At ingen af de tyve jeg har talt med ville være med i videnskabelig test,
peger imod at de er løgnhalse. Heller ikke vedr. privat væddemål har nogen
turde undersøgelse.
Man kan let udføre undersøgelserne under total anonymiet og tavshedspligt.
Man påsætter kondom på manden og klipper så I HALVDELEN AF TILFÆLDENE et
hul i reservoiret og han fører så sit lem ind i kvidnen og først derefter
ophører manden at have bind for øjnene og har så samleje.
Ved nogle få ind-ud bevægelser vil hullet i reservoiret udvide sig til en
stor flænge.
Men når kondom er ubeskadiget, er det let at udvide til 30 liter uden at
briste
Kun hvis membranen lokalt forlænget , så meget som når hele kondomer er
udvidet ved 30-liter-opblæsning, vil det briste.
Hvis der er smøremiddel på begge sider af kondomet, vil lokale spændinger
fordeles jævnt og brud kan da kun ske ved udvidelse lokalt svarende til de
30 liter .
De, der har udført forsøget med blindfolding dvs uvidenhed om der var kondom
på eller ikke, har ikke kunne afgøre om deres glans penis var omgivet af
kondom under samlejet.
Det er hysteri og VIDEN OM AT MAN HAR YDMYGET SIT VED IKKE AT ELSKE FRIT,
der irriterer - selve gummimembranen kan ikke mærkes, når der er brugt
smøremiddel.