Hvad kan selskabernes kundeservice se
Fra : Snuden

Dato : 21-01-09 20:50

Når man ringer til sit teleselskabs kundeservice, går jeg ud fra, at de kan
se mit navn, adresse, abonnementstype, services og forbrug. Kan de også se
hvor meget indgående trafik fra andre operatører der er?

Mvh

Snuden

Fra : QBIC [6400]

Dato : 21-01-09 21:01

TDC kan se indgående opkald udgående opkald, varighed
nok noget lignende ved de andre operatører

Fra : Infinity

Dato : 22-01-09 18:32

QBIC [6400] wrote:
> TDC kan se indgående opkald udgående opkald, varighed
> nok noget lignende ved de andre operatører
>

> "Snuden" <Snuden1975@gmail.com> skrev i meddelelsen

Det samme hos Telia, men de må ikke oplyse informationerne til dig uden
retskendelse.
Derudover er der alle SMS oplysninger og sagsstyringen, hvis der har været
sager.
Men det er nogle år siden jeg arbejde der.
--
/Infinity

Fra : Fjollefrans

Dato : 22-01-09 19:17

> [...]
> retskendelse.
> Derudover er der alle SMS oplysninger og sagsstyringen, hvis der har været

Kan du udbyde? Hvad dækker "alle SMS oplysninger" over, er det at jeg har
sendt 200 SMSer til X & 42 til Y, eller er det også indholdet, og hvad med
antal modtagne SMSer?

/FF

Fra : Ralph Køster

Dato : 22-01-09 19:25

Jeg bliver sgu sur og føler mig til grin, når en stemme i telefonen beder
mig indtaste mit mobilnummer for at
lette arbejder for den der sidder i support, og så spørger hende i support
sgu om mit nummer som noget af det første.

Jeg spørger hende om hun ikke kan se det, for jeg har lige tastet det
ind....men "NEJ det kan jeg ikke", svarer hun.

Det er sgu for sygt....

Ralph.

Fra : QBIC [6400]

Dato : 22-01-09 19:34

på et hvis plan kan dine sms beskeder ses, som der bliver sagt
vil det kræve en restkendelse at få dem til at udlevere

drejer det sig om samtaler, så er det forskelligt om de bliver lagret
digitalt
Det er der sikkert nogle selskaber der gør, det vil du absolut ikke få
indsigt i uden retskendelse

/ Niels

Fra : Ralph Køster

Dato : 22-01-09 20:18

QBIC [6400].... sælger du stadig maskiner?
Har du en hjemmeside?

Fra : QBIC [6400]

Dato : 22-01-09 22:00

Hvis du hentyder til Computere så er jeg i gang med at teste
den aller sidste sending jeg kan sælge, der er vel en 40 - 50 sæt og 25 af
dem
er der en der har fået tilbudt.

Jeg har en hjemmeside, ja http://www.qbic.dk

/ Niels Pedersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-01-09 21:11

"QBIC [6400]" <info@qbic.dk> wrote in

> drejer det sig om samtaler, så er det forskelligt om de bliver lagret
> digitalt
> Det er der sikkert nogle selskaber der gør, det vil du absolut ikke få
> indsigt i uden retskendelse

Det er der ikke nogen selskaber der gør uden at være bedt om det af en
dommerkendelse. Det er alt alt for krævende.

Generelt kan du regne med at ingen danske selskaber aflytter hverken dine
samtaler eller SMS beskeder uden at en dommer har bedt om det.

Fra : Anders

Dato : 22-01-09 19:35

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg spørger hende om hun ikke kan se det, for jeg har lige tastet det
> ind....men "NEJ det kan jeg ikke", svarer hun.

Næste gang de beder om at taste nummer ind, så taster du bare 00000000 ind,
det plejer at hjælpe...

Fra : Jan Riber

Dato : 22-01-09 23:57

> [...]
>
> Jeg spørger hende om hun ikke kan se det, for jeg har lige
> tastet det ind....men "NEJ det kan jeg ikke", svarer hun.

Det er måske ment som en kontrol på at du er, den du er. Let
omgåelig selvfølgelig, men alligevel....

Vh. Jan

Fra : Infinity

Dato : 23-01-09 12:02

Ralph Køster wrote:
> [...]
>
> Jeg spørger hende om hun ikke kan se det, for jeg har lige tastet det
> ind....men "NEJ det kan jeg ikke", svarer hun.

Ja det smuttede tit!
--
/Infinity

Fra : Infinity

Dato : 23-01-09 12:02

Fjollefrans wrote:

> Kan du udbyde? Hvad dækker "alle SMS oplysninger" over, er det at jeg
> har sendt 200 SMSer til X & 42 til Y, eller er det også indholdet, og
> hvad med antal modtagne SMSer?
>
> /FF
Nej ikke indholdet i SMS'erne, men hvem du har sendt til, modtaget fra,
tidspunktet.
--
/Infinity

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-01-09 16:58

Snuden skrev den 21-01-2009 20:49:
> Når man ringer til sit teleselskabs kundeservice, går jeg ud fra, at de
> kan se mit navn, adresse, abonnementstype, services og forbrug. Kan de
> også se hvor meget indgående trafik fra andre operatører der er?

Ja, men med stor sandsynlighed må de ikke oplyse dig disse oplysninger.

Jeg har ikke set lovgivning som forbyder videregivelsen af disse
oplysninger, så det er nok noget mere med vilje end af lovtvang.

Du må holde styr på dine indgående kald via VisNummer.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk