Konfuzianske optog spontanere end USA-stiv~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-09 11:59

Konfuzianske optog spontanere end USA-stivheden 20.1
Når cherleadertyperne udfører instuderet korreografi foran det hvide hus
20.1 så ses tydeligt at Vestens kultur er uden spontanitet og
improvisationsevne og sand livsglæde
Jeg overværede i Japan kort før mit bryllup i 1993de store buddisme og
høst-gadehappenings i august og oplevede at både gamle koner og teenagerre
blandede sig spontant i dansen , så meget de gad (og det gjorde jeg også)
og "nød efter evne og ydede eftter behov og grinede af lyst og ikke fordi en
facade skulle holdes.
Da jeg marcherede ved Lyndon Johnsens inauguration i Washington 1995 var det
i stiv gala uniform og kæft trit og retning som aldrig har været overgået af
noget preussisk militærkorps og kun fordi jeg som udlænding skulle visses
gæstfrihed fik jeg lov at være med.
Når man på 16 mm film analyserede marchformationerne efter træning, så jeg
tydeligt at jeg var den mindst præcise men dengang var en flyrejse fra
Texas til hovedsttaden et scoop, og vort 250 mand store football
marchorkester var PR-fixeret.

Nej, i Fjernøsten har man humor, situationsfornemmelse og livsglæde og vi
kan lære meget.