Statens lån til staten er foræring
Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-09 15:52

Statens lån til staten er foræring
Man gider end ikke skjule at staten aldrig gør noget for at få lånte ting
retur fra venner
Skulpturer og malerier til millioner af kroner har man udlånt til
ministerier og ambassader fra Statens Museum for Kunst.
Det var foræring.
For det stilledes jo ikke sikkerhed.
Kun når man var blevet grusomt trætte af kunsten, blev den undertiden
returneret , hvis ikke affaldskontaineren var nærmest.
Bankpakken går på samme melodi
Obama er pludselig ærlig - han siger i dag at hans mål er at "nationens
grundlæggeres HÅB SKAL LEVE VIDERE"
Det er for første gang nogensinde et løfte fra ham, som kan holdes.
Håb det er det Obama kan.Ikke andet.

Jeg har lånt over titusind bøger af mit nærliggende folkebibliotek og 99% er
leveret tilbage.
1% af særlig værdi viser statens ligegladhed med returnering af hvad
udlånes.
Når jeg fik hjemkaldelse på en bog, jeg ikke kunne finde - eller hvis jeg
havde meget brug for at have en bog varigt, så oplyste jeg at "den er jeg
sikker på at jeg har leveret tilbage - den er i hvert fald ikke i mit hjem"
og da jeg var gavnlig for bibliotekets statistik, så så de ALTID gennem
fingre med defakto-tyveriet.
OG de følte sig så *gode*, når de så gennem fingre med, at jeg egentlig
skulle have haft bøde og udlånsforbud. Ynk handler om at føle sig god.
Aldrig om at gavne den, man ynker.

Statlig incasso var bevidst mangelfuld indtil Glistrup stillede lovforslag
om det.
Så snart han havde forladt folketinget blev hans ellers nedstemte
lovforslag gennemført -
- og derfor måtte jeg betale bøden, da jeg tredje gang fik racisme dom.
De første to bøder var man totalt ligeglade med. Jeg fik en stribe girokort
men ingen incassotrussel

Ebberød Bank er en kompliment om dansk bank og realkredit væsen der pr i
dag gøres statsligt altså nationaliseret som Stalins.