bankpakke - hvor er garantien?
Fra : DADK

Dato : 19-01-09 05:14

OK. Det var også en anden situation, åbenbart, men der var ikke sølle 5 mia
til sygeplejeskenerne, fik vi at vide. Det var samfundsnedbrydende ligefrem.
Heller ikke SOSU'erne kunne få mere i løn. Det ville udhule lønnen, og føre
til inflation. De stod dag ud og dag ind, foran Christiansborg.Politiet
kunne heller ikke få mere i løn.

Når man bliver arbejdsløs, skal man skrive under på 7 erklæringer. Man skal
redegøre for alt, ubetinget - ellers er det vægring.

Danske Bank havde et overskud på 18 mia sidste år. 18.000.000.000. kr Og
deres 18 mia overskud, var til dels baseret på, at de opkrævede folk 2 kr
for "se min konto" i automaterne. og andre "nemme" ting. Det fortæller de
bare ikke folk, de trækker det bare. Ligesom når de sender et brev ud - du
ser det måske som en service, banken kører det som en guldgrube, hvor de
tjener på hvert brev. Har du bedt om et brev?

Men nu skal alle danske fra 0 til 121 år altså betale i snit 21.000 kr, for
at redde bankerne. 100.000.000.000 af dine skattepenge, skal bruges på dette
projekt.

Nej - jeg er da komplet ligeglad! Jeg forstår godt politikernes bevæggrund,
men jeg siger - hvis det er usunde banker, må de gå konkurs. Danske Bank er
en usund bank, der har tabt penge på subprimelån i USA, ca 5 mia, fordi de
håbede på at tjene mere, de er omdrejningspunktet for IT-factory og de har
en gigantisk aktie i de boligbyggerier der aldrig blev til noget omkring
Roskilde bank og konkursryttere som Sten Bryde.

Men lur mig ikke om Danske Bank vil blive regnet for "sund", medens flot
førte banker i provinsen, VestJysk Bank - der har købt to banker op - vil
blive regnet som "usunde". Af Lene Espersen, der jo som Peter Straarups
personlige ven er totalt objektiv.

Fra : @

Dato : 19-01-09 08:40

On Mon, 19 Jan 2009 05:13:31 +0100, "DADK" <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>ser det måske som en service, banken kører det som en guldgrube, hvor de
>tjener på hvert brev. Har du bedt om et brev?

man skifter da bare til et ordentligt pengeinstitut -

nærmeste lille lokal-sparekasse vil være det bedste

>Men nu skal alle danske fra 0 til 121 år altså betale i snit 21.000 kr, for
>at redde bankerne. 100.000.000.000 af dine skattepenge, skal bruges på dette
>projekt.

ja,
der er ingen ende på tåbelighederne

gad vide om "Oste-Sørensen" henne på hjørnet også bliver bevilliget en
redningspakke hvis han driver en økonomisk groft uansvarlig ostebutik

> [...]
>førte banker i provinsen, VestJysk Bank - der har købt to banker op - vil
>blive regnet som "usunde". Af Lene Espersen, der jo som Peter Straarups

ingen er totalt objektiv -

derfor skal statens magt(penge) være på et absolut minimum

The Best Government is no Government

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 09:13

DADK wrote:
> [...]
> >
> Men nu skal alle danske fra 0 til 121 år altså betale i snit 21.000
> kr, for at redde bankerne. 100.000.000.000 af dine skattepenge, skal

Så længe de betaler 10% i rente, så kunne de også godt låne penge *direkte*
af mig.

Det er jo ren Madoff, - selv får jeg 3.25% i banken af mit indlån.

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 19-01-09 11:56

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lønnen, og føre til inflation. De stod dag ud og dag ind, foran
> Christiansborg.Politiet kunne heller ikke få mere i løn.

Jamen, hvis der yderligere var givet samme procentvise lønforøjelse til
stort set alle grupper i samfundet, ville de ikke blive rigere af det. Man
ville kun opdage, at næste dag var alle priser steget med samme procentsats.
Man ville ikke kunne købe mere, end man kunne før. Inflationen ville have
fået et tilsvarende har opad.
Den eneste lønforhøjelse, nogen kan få gavn af, er en, som ingen andre får.
Og de, der ikke har andet at leve for end deres pension bliver igen stille
ringere. Da alle tilgodesete grupper i eftersommeren fik ca 3000 mere om
måneden - i løbet af 3 år - steg min pension med 14 kr.!
Mvh
Aksel