Jeg så også ildkuglen
Fra : DADK

Dato : 19-01-09 03:57

Jeg og min far kiggede ud, og vi så dette mærkelige lys. Derefter gik
sensorerne amok, i ved dem hvor man skal bevæge sig før der kommer lys. Vi
talte om det, for det var underligt og vi pjattede bare med al fra UFO'er de
nu ville fiske op af Arresø til ingenting.

Det er faktisk meget sjovt. Det er vist statistisk ikke særlig sandsynligt
man vil opleve det. Og endnu mindre usandsynligt man vil kunne se en sådan
meteor i hele sin flugt.

Men os der deltager i denne gruppe kan vel huske Halleys Komet på himlen,
for nogle år siden? Også et utrolig fænomen. Hale Bobb, det glemmer jeg
aldrig - den var på himlen i ca 14 dage - eller det mest utrolige, men det
var jo på afstand - shoemaker-levi.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 09:15

DADK wrote:

> [...]
> glemmer jeg aldrig - den var på himlen i ca 14 dage - eller det mest
> utrolige, men det var jo på afstand - shoemaker-levi.

Har du prøvet at være på havet langt fra land?

Alle mennesker burde se Mælkevejen uden lysforurening, OG de mange
stjerneskud hver aften.

Fra : Sten Schou

Dato : 19-01-09 12:28

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at være på havet langt fra land?
>
> Alle mennesker burde se Mælkevejen uden lysforurening, OG de mange
> stjerneskud hver aften.

Nemlig...mærkeligt folk ikke har tænkt på, hvorfor Jelved/Vestager ikke har
noget at skulle sige i dansk politik mere......

Hilsen Sten

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-09 22:04

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at være på havet langt fra land?
>
> Alle mennesker burde se Mælkevejen uden lysforurening, OG de mange
> stjerneskud hver aften.

Man kan hurtig komme til at føle sig uendelig lille når man ser noget så
smukt.....

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 00:05

Kim2000 wrote:
> [...]
> meddelelse news:003e3550$0$31686$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Man kan hurtig komme til at føle sig uendelig lille når man ser noget

Man får ihvertfald en følelse, som man ikke har hver dag, - det er næsten
som et chok at se tusinder af stjerner, blandt andet.

Det nærmeste jeg har prøvet på land, var fra spidsen af Sjællands Odde, -
der var meget lidt lysforurening, og himlen var utrolig flot.
Men på havet i en lille båd, der er det jo allermest fantastisk, man skal
dog mange sømil fra land, før lyset ikke mere kan sløre noget.

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-09 22:03

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> talte om det, for det var underligt og vi pjattede bare med al fra UFO'er
> de nu ville fiske op af Arresø til ingenting.

"Jeg overlevede jordskælvet" skrev en mand på en t-shirt, men den mente man
gik lige over grænsen (man havde puttet et røde kors logo på den) og at den
var stødende.

Men nu er verden da ved at gå amok. Først et jordskælv og nu en ildkugle, og
vi overlevede begge dele, hvor mange andre kan sige det?

Fra : DADK

Dato : 20-01-09 21:41

Kim2000 wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>

> "Jeg overlevede jordskælvet" skrev en mand på en t-shirt, men den
> mente man gik lige over grænsen (man havde puttet et røde kors logo
> på den) og at den var stødende.

Haha, ja den var god. En "NGO" der patenterer symboler.

> Men nu er verden da ved at gå amok. Først et jordskælv og nu en
> ildkugle, og vi overlevede begge dele, hvor mange andre kan sige det?

Well, det næste må blive et skvulp fra Vesterhavet.

Fra : Petse

Dato : 19-01-09 22:10

Den Mon, 19 Jan 2009 22:02:39 +0100 skrev Kim2000:

> [...]
>
> Men nu er verden da ved at gå amok. Først et jordskælv og nu en
> ildkugle, og vi overlevede begge dele, hvor mange andre kan sige det?

Det næste bliver nok en tsunami, der rammer kattergats kyster