Danske soldater ydmyger krigsfanger
Fra : Kim2000

Dato : 18-01-09 20:19

I USA flår man tøjet af dem og får dem til at slikke støvlerne.
I USA banker man løs på fangerne indtil de taler.

Danmark mener det er forkert og protesterer, men vi har skam også vores
sager.

Hvem husker ikke da en major på det groveste havde talt grimt til
krigsfange.
Og nu er der kommet en ny skandale. En krigsfange, der er bagbundet og lagt
på ladet af en bil. Hvad ligner det. Man burde naturligvis ikke have bundet
manden og givet ham et krus kaffe, mens han ventede på afhøring inde på
forsædet af bilen. Det kan være koldt i en ørken om natten.

Ingen tvivl om dette er en skandale. De ansvarlige bør øjeblikkeligt stilles
for en dommer idømmes mindst 20 års fængsel for denne grove behandling af en
krigsfange. Lægge den stakkels uskyldige mand på ladet af en bil. Føj.

Fra : Kim2000

Dato : 18-01-09 20:19

> [...]
> stilles for en dommer idømmes mindst 20 års fængsel for denne grove
> behandling af en krigsfange. Lægge den stakkels uskyldige mand på ladet af

Og så glemte jeg helt et link:

Fra : N_B_DK

Dato : 18-01-09 20:30

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/01/18/171958.htm

Soldaten risikerer op mod et års fængsel for brud på
Geneve-konventionerne, der blev gjort til en del af dansk lov i 1951.

LOL det er jo direkte idioti, forstår godt der er flere og flere der
mener alle de konventioner er lallende galskab.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Bo Warming

Dato : 19-01-09 02:07

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Soldaten risikerer op mod et års fængsel for brud på
> Geneve-konventionerne, der blev gjort til en del af dansk lov i 1951.

Er soldater blevet STRAFFET efter disse vage hensigtserklæringer?

> LOL det er jo direkte idioti, forstår godt der er flere og flere der mener
> alle de konventioner er lallende galskab.

Den katolske kirke af afskaffet forbdindelse mellem stat og kirke og
fraskrefvet sig ALLE magtmidler og er derfor ufarlig idag
Det gælder også konventionerne - iintet land boycottes for at torturere
fanger

USA valgte internt i deres militær at fængsle en sexet pigeofficer Lynndie
London for at tvinge irakere til at strippe og onanere - det som mænd
betaler for på en massagfeklinik fik irakerne gratis og det kaldes tortur

Den "lallende galskab" sikrer medierne pikante nyheder der underholder
læsere og seere, og det er jo grunden til at journalister blev
avis-skribenter og ikke udgivere af romaner og digtbøger.
Journalister vil have opmærksomhed (foruden løn)
Ved at kalde deres ordkunst for nyheds-relateret er vi dumme nok til at købe
aviserne og se politisk TV
Rifbjerg zappes forbi
Fogh kan øge min skat så ham vil jeg holde øje med

At der er mere aktivitet på dk.politik end på dk.litteratur skyldes ikke at
vor ng påvirker folketinget

Fra : Rea721

Dato : 19-01-09 00:12

> [...]

> ikke have bundet manden og givet ham et krus kaffe, mens han ventede
> på afhøring inde på forsædet af bilen. Det kan være koldt i en ørken

Kim2000, vær lige lidt seriøs.
Du ved udemærket godt at det ikke handler om behandlingen af krigsfangen
overhovedet, men det faktum at der er blevet offentliggjort fotos af en
fange i en åbenlys ydmygende situation. Artiklen handler om den soldat der
har offentliggjort disse fotos og _ikke_ om behandlingen af fangen.

Det er helt urimeligt at du fordrejer den sag.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-09 19:53

"Rea721" <skod2@721.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> har offentliggjort disse fotos og _ikke_ om behandlingen af fangen.
>
> Det er helt urimeligt at du fordrejer den sag.

hvad forventer du af en mand der i den grad mangler udsyn og indsigt??

Det værste er sgu at det er folk som ham der er med til at forme fremtidens
danskere.

gider ikke google, men det kunne være interesant at se Kims reaktion dengang
det var allierede krigsfanger der blev udstillet i massemedierne

Fra : Kim2000

Dato : 19-01-09 20:43

"Peter K. Nielsen" <vilduhaminadressesåspørgmig> skrev i en meddelelse

> "Rea721" <skod2@721.dk> skrev i meddelelsen

> hvad forventer du af en mand der i den grad mangler udsyn og indsigt??
>
> Det værste er sgu at det er folk som ham der er med til at forme
> fremtidens danskere.

Så er det selvfølgelig meget bedre med stalinister, der fortæller at muren
var for at holde vesten ude....

Fakta er altså ikke alle lærere sidder og synger lange bange sange omkring
lejrbålet, mens vi læser i den lille røde som godnatlæsning. Lev med det.

> gider ikke google, men det kunne være interesant at se Kims reaktion
> dengang det var allierede krigsfanger der blev udstillet i massemedierne

Og naturligvis er der ingen forskel på at gennembanke en soldat og tvinge
denne til at læse en "tilståelse" op for åben skærm og så lægge en person på
et lad. Ufatteligt man ikke evner at se forskel. Hvilken side er du på,
mussernes eller vores?