DANMARKS BISTAND IGNORERES I THAILAND
Fra : translat

Dato : 15-01-09 02:47

Mejeribruget i Thailand kom i gang ved en folkegave, hvor Danmark
forærede Thailand en mejerifarm og 80 røde malkekøer. Køerne blev
transporteret tl Thailand med et Hercules fly fra Billund.
Mejerifarmen åbnede i 1962 i Muak Lek 150 kilometer nord for Bangkok i
nærværelse af Kong Frederik IX, Dronning Ingrid og Kong Bhumibol.

Den danske indsats blev en stor succes. Mejeribrug slog rod i
Thailand. Mælk kan nu købes i alle supermarkeder og døgnbutikker i
Thailand.

Desværre ignoreres den danske indsats totalt af det officielle
Thailand. I morgen åbner en mejeribrugsudstilling i Muak Lek. Formålet
med udstillingen er ifølge artiklen http://www.thairath.co.th/news.php?section=agriculture&content=116492
i den thaisprogede avis Thi Rath at mindes, at det var Kong Bhumibol,
der startede mejeribruget i Thailand. Danmarks indsats står der intet
om.

På udstillingen, som vil blive åbnet af Prinsesse Sirindhorn og
strække sig over 10 dage, vil ny teknik inden for kvægavl blive
forklaret, bl.a. kloning.

Mvh
Bent Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 12:44

translat wrote:
> [...]
> i den thaisprogede avis Thi Rath at mindes, at det var Kong Bhumibol,
> der startede mejeribruget i Thailand. Danmarks indsats står der intet

Det er jo helt business as usual, vi får kun "kredit" for "tegninger" og
lignende.

Også i Arabien smider vi masser af penge ud, og det eneste vi får tilbage er
hån, spot og latterliggørelse.

Men vi er jo også syndere for vorherre, så det passer sikkert fint i
ideologien.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-01-09 13:48

"translat" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Desværre ignoreres den danske indsats totalt af det officielle
> Thailand.

Hvorfor "desværre"? Yder vi ikke bistand alene for at hjælpe andre?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 19-01-09 00:47

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> "translat" <translat1168@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor "desværre"? Yder vi ikke bistand alene for at hjælpe andre?

Hæh, jeg kan - nørdet som jeg nok er i dèn retning - ikke undgå populært
formuleret ligefrem at "blive NYtestamentlig" (den populære talemåde har
tværtimod at man tyr til GT, når man bliver alvorligt harm), for så vidt der
jo altså så udmærket skrevet står:

(Om almisse)
"Pas på, at I ikke viser jeres retfærdighed for øjnene af mennesker for at
blive set af dem, for så får I ingen løn hos jeres fader, som er i himlene.
Når du giver almisse, så lad ikke blæse i basun for dig, som hyklerne gør
det i synagoger og på gader for at prises af mennesker. Sandelig siger jeg
jer: De har fået deres løn. Når du giver almisse, må din venstre hånd ikke
vide, hvad din højre gør, for at din almisse kan gives i det skjulte. Og din
fader, som ser i det skjulte, skal lønne dig."

(Fra Jesu Bjergprædiken, gengivet på nudansk efter Matthæusevangeliets
kapitel 6, vers 1-4)

Det er simpelthen "ukristeligt dårlig stil" at søge anerkendelse og prestige
på baggrund af socialt arbejde, hvilket jeg som sådan synes er et ganske
smukt "ultra-solidarisk" princip: Hvis du virkelig skal HJÆLPE folk, der
måtte være på røven, så skal det netop være noget du gør for DERES - og ikke
for EGEN søgte prestige på DERES BEKOSTNINGS? - skyld....

Anders Peter Johnsen