Guldfiskene dør som fluer!!!
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 27-07-01 15:12

Mine guldfisk dør som fluer i denne tid, hver dag dør der 2-3 stk, bassinet
er på 10-15.000. liter, og har kørt i årevis, det eneste nye er 2
Diamantstør, kan de være "dræbere" Der er intet at se på de døde fisk,
hverken svamp eller bidemærker.

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 27-07-01 17:50

Nu har det jo været meget varmt det sidste stykke tid, så det kan måske være
noget med for mange alger, og for lidt ilt.

Hvad har du af cirkulation i vandet, springvang, vandfald eller hvad der nu
kan laves, som er med til at ilte vandet.

Fra : Tom Manczak

Dato : 28-07-01 00:27

> Nu har det jo været meget varmt det sidste stykke tid, så det kan
måske være
> noget med for mange alger, og for lidt ilt.

bemærk om der har været nogle kraftige farveændringer af vandet. Det er
tegn på de forskellige alger. Jeg kan ikke helt huske om
purpursvovlbakterier er giftige, farver søer rødlig lilla, vistnok på
sensommeren, men "red tide" som skyldes en giftig dinoflagellat
(ca. 40 forskellige giftige arter som dækker hele kloden). Farver vandet
rødlig brunt. Der skulle vist også være andre typer "tidevand" udover de
aktuelle grønne, men det kunne jeg ikke finde i litteraturen.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734