MS Windows
briani 27239
Backup
Fra : Jane

Dato : 20-01-09 18:28

Jeg skal have nyt bundkort m.m. med en ren windows installation XP som jeg
også har nu. Kan Jeg så tage en bagup af udvalgte programmer i C/Programmer
og restore dem i den rene Windows XP så jeg slipper for at installer dem på
ny og lede efter serinummer. Vil også gerne gøre det med Tunderbird og
Firefox, så jeg på en nem måde bibeholder mine mail og bomarker.

Programmet jeg vil bruge til backup er "Seagate DiscWizard" har brugt det
før til backup af hele harddisken og det virker fint.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Søren Blom

Dato : 20-01-09 20:04

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev
> [...]
>
> Programmet jeg vil bruge til backup er "Seagate DiscWizard" har brugt det
> før til backup af hele harddisken og det virker fint.

Uden at vil lægge hoved på blokken så nej. Der vil ikke kommet noget godt ud
af det projekt du vil kaste dig ud i, det eneste rigtige at gøre, er at tage
backup af det der er vitgigt for dig, egne filer, fortrukkende, mail (der må
være en funktion i Tunderbird og Firefox, der gør at du kan tage backup af
disse, for så at starte helt forfra med at installere Windows og dine
programmer efterfølgende, samt indlæse dine backup af egne filer.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : AB

Dato : 20-01-09 22:35

"Jane" <nokvin@FjørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Programmet jeg vil bruge til backup er "Seagate DiscWizard" har brugt det
> før til backup af hele harddisken og det virker fint.

u skriver:
' .....og lede efter serinummer'

Jeg har oprette et word-dokument - 2 kolonner- hvor jeg indtaster
brugernavn/programnavn samt kode/serienummer og selvfølgelig tager jeg
backup af denne fil, sammen med alle mine andre dokumenter o.lign.

mvh
AB

Fra : Pico

Dato : 20-01-09 23:40

AB wrote:
> [...]
> brugernavn/programnavn samt kode/serienummer og selvfølgelig tager jeg
> backup af denne fil, sammen med alle mine andre dokumenter o.lign.

Det lyder som en fornuftig foranstaltning, men kan du ikke finde
serienummeret til Office andre steder kan det da blive "surt show" Jeg
ville nok vælge Notepad til en sådan side.
Jeg lægger altid oplysningerne sammen med CD'erne, så kan begge dele blive
væk på en gang
--
MVH
Pico