hjælp burrævene NU
Fra : mette antonsen

Dato : 19-01-09 19:45

skriv under - det haster
http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/

Med venlig hilsen
mette antonsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 19-01-09 22:33

> skriv under - det haster
> http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/
>

> Med venlig hilsen
> mette antonsen

Det var li'godt pokkers!
Jeg har ikke de bedste tanker om DKK, men da slet ikke nu, vorherre bevares
for nogle klaphatte.

Der er naturligvis skrevet under!

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-01-09 22:54

In news:yZ6dncf105DdV-nUnZ2dnUVZ8sGdnZ2d@giganews.com,
mette antonsen <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> typed:
> skriv under - det haster
> http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/

Jeg skrev under for længe siden på en liste mod burræve, og blev så glad da
Dyrenes Beskyttelse i deres nyhedsbrev fortalte, at burræve var blevet
forbudt, så jeg troede da at den sag var iorden.

Det er den så åbenbart ikke alligevel. Hvor skulle Kennelklubben dog skamme
sig. Det kan de spilleme' ikke være bekendt

Har skrevet under igen, og håber at det denne gang vil hjælpe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-01-09 01:08

"mette antonsen" <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> skriv under - det haster
> http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/
>

> Med venlig hilsen
> mette antonsen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Jeg har forsøgt at skrive under, men da jeg ikke vil opgive min
emailadresse, blev underskriften ikke accepteret. Desværre.
mvh Anelise

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-01-09 02:34

A. S. Nielsen wrote:
> Jeg har forsøgt at skrive under, men da jeg ikke vil opgive min
> emailadresse, blev underskriften ikke accepteret. Desværre.

Er det fordi du er bange for spam?

Det er ellers et af de steder, som absolut ikke videregiver din
emailadresse til nogen, som kunne finde på at sende spam.
Jeg har skrevet under på en håndfuld gode initiativer via skrivunder.dk
i løbet af de sidste par år eller fire og det har ikke givet mig mere
spam, jeg får faktisk intet, eller også går der så længe imellem at jeg
ikke kan huske sidst jeg modtog noget.

(rimelig tilfreds Cybercity-kunde)

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-09 12:34

In news:497515bc$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:
> [...]
>

> Jeg har forsøgt at skrive under, men da jeg ikke vil opgive min
> emailadresse, blev underskriften ikke accepteret. Desværre.

Jeg opgav min hotmailadresse.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 20-01-09 13:15

Tove Krieger wrote:
> Jeg opgav min hotmailadresse.

Jep, hotmail og gmail er webmailadresser, dem kan man ikke bruge til
underskriftindsamlinger, for dem kan man nemt oprette masser af og bruge
til at lave en masse falske underskrifter..

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-01-09 14:19

In news:gl4f7g$10qq$1@newsbin.cybercity.dk,
Jens C. Hansen <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> typed:

> Jep, hotmail og gmail er webmailadresser, dem kan man ikke bruge til
> underskriftindsamlinger, for dem kan man nemt oprette masser af og
> bruge til at lave en masse falske underskrifter..

Den blev nu akcepteret og mit navn blev tilføjet på listen over
underskrivere - såeh

Jeg er dog godt nok lidt ærgerlig efter at have læst DKK's (og Jyttes)
redegørelse. Det sætter ligesom sagen i et lidt andet perspektiv. Hvis det
skal stå til troende hvad DKK skriver, så er der jo ikke så meget at komme
efter. Min opfattelse af burræve var, at de blev opdrættet for pelsens
skyld. Det ser jo ikke ud til at være tilfældet med de her omtalte ræve, og
hvis de bliver behandlet ordentligt kan det vist ikke være så slemt.

Jeg er også helt enig i at opdræt for pelsens skal helt forbydes og straffes
hvis det forbud bliver overtrådt.

Fra : Ladyinred

Dato : 20-01-09 08:27

> skriv under - det haster
> http://protest-mod-dkks-accept-af-burraeve.skrivunder.dk/
>

> Med venlig hilsen
> mette antonsen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Det er simpelt hen for meget .... Jeg har selvfølgelig skrevet under!
--
Mange hilsner
Birgit

Fra : JB

Dato : 20-01-09 09:17

"mette antonsen" <mettea958KATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Allerførst jeg er ikke jæger, og jeg sympatiserer på ingen måde med
lystmordere.

Men der er noget, I har misforstået. DKK går ikke ind for burræve.
Men for at træne en hund til at smide ræve ud af grave, bliver man nødt til
at bruge tamme ræve. Hundene trænes i en kunstig grav, og ræven er adskilt
fra hunden af et gitter. Rævene holdes ikke i små bure, men i voliere.
Rævejagten er desværre nødvendig for at holde rævebestanden sund. Mange ræve
lider af skab.

Hilsen
Jytte

Fra : ager

Dato : 20-01-09 09:23

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> voliere.
> Rævejagten er desværre nødvendig for at holde rævebestanden sund. Mange

Der er så sandelig også stor forskel på at holde rævene i de små afskyelige
bure de har på farmene, og så til en voliere!, det burde være fremme fra
DKK`s side, hvis det er korrekt, for der er godt nok en verden til forskel.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 20-01-09 09:32

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremme fra DKK`s side, hvis det er korrekt, for der er godt nok en verden

Det er fremme fra DKKs side, men det er ikke nået hertil. Der er nogen, der
løber med en halv vind.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 20-01-09 09:42

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> Det er fremme fra DKKs side, men det er ikke nået hertil. Der er nogen,
> [...]

Jeg fandt det.

Dyrepolitimailen modtog dette svar fra DKK's informationschef i formiddags:

Kære NN?

Tak for kopi af mail med information om underskriftindsamling i forbindelse
om sag om rævehold. Det ser ud, som om der er brug for større information om
DKK's synspunkter på området. Som du/I sikkert ved, fremstilles sager ofte
meget forenklet i pressen.

DKK er enig i, at der skal indføres forbud mod hold af burræve. Det har vi
også skrevet til ministeren.

Men vi har - i samarbejde med Danmarks Jægerforbund - gjort opmærksom på, at
der er behov for at der findes et mindre rævehold (ca. 100 ræve på
landsplan, som i øvrigt ikke holdes af DKK), som kan bruges ved oplæring af
hunde til gravjagt. Gravjagt er nødvendig for at kunne holde den danske
rævebestand på et niveau, hvor der er plads til alle individer (territorium
+ føde + mindskelse af smittepres (ræveskab, som er farlig for ræve og hunde
+ rævens dværgbændelorm, som kan være livsfarlig for mennesker).

For at drive gravjagt på en måde, som er forsvarlig - så hverken ræv eller
hund kommer til skade, når ræven skal jages ud af hulen - er det nødvendigt
at anvende en hund, som har lært at drive ræven ud af graven ved at løbe
efter den og gø. Denne vurdering har også Dyreværnsrådet tilkendegivet.

Det er noget, hundene skal lære. Oplæringen foregår i en såkaldt kunstgrav
(en kunstigt fremstillet rævegrav, hvor man kan åbne ned til gangene og
hulerne). Der er tremmer imellem hunden og ræven, så en ræv kan aldrig blive
bidt af hunden.

De ræve, som anvendes til oplæring, bor ikke i bure, som hos pelsdyravlerne,
men i såkaldte volierer eller atriums.

Vi håber, at ovenstående giver dig et mere præcist indtryk at baggrunden for
DKK's synspunkter, som altså netop går på: ansvarlig jagt, ansvarlig træning
og ansvarligt hundehold.

Med venlig hilsen
DANSK KENNEL KLUB

Vibeke Knudsen
kommunikationskonsulent

Fra : ager

Dato : 20-01-09 09:48

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg fandt det.
>
> Dyrepolitimailen modtog dette svar fra DKK's informationschef i
> formiddags:

-snip- en fin formulering fra DKK.-

jamen det er jo typisk, i stedet for at få samlet alle facts først.
fint, håber de bliver taget til efterretning og rettet i skrivelsen!.
godt set Jytte!

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 20-01-09 09:55

> [...]
>
> jamen det er jo typisk, i stedet for at få samlet alle facts først.
> fint, håber de bliver taget til efterretning og rettet i skrivelsen!.

Der er jo heller ingen logik i, at DKK skulle gå ind for burræve.

Hilsen
Jytte

Fra : ager

Dato : 20-01-09 10:12

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo heller ingen logik i, at DKK skulle gå ind for burræve.

Næ, jeg sad også med en underlig følelese efter at have læst det
oprindelige, men synes ofte det er sådan, at noget blæses op og nogen hænges
ud, uden at hele sandheden er kendt.

Mvh. Marie

Fra : Inge

Dato : 20-01-09 16:16

> Næ, jeg sad også med en underlig følelese efter at have læst det
> oprindelige, men synes ofte det er sådan, at noget blæses op og nogen
> hænges ud, uden at hele sandheden er kendt.
>
> Mvh. Marie

Jeg synes nu det er ondt over for de ræve der således bliver skræmt fra vid
og sans nede i en grav, hvorfra den ikke har en chance for at undslippe. At
den overlever er vel kun at sammenligne med de hunde der bliver brugt til at
træne kamphunde med.
Så jeg er fandme sur over det her. I øvrigt bliver burræve eller mink nok
heller ikke forbudt. Jeg ser den ene gang efter den anden billeder af
kongefamilien i pels, og Lene Espersen havde heller ikke så travlt med at få
det forbudt for hun har osse en pels.

Inge

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-01-09 16:28

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> writes:

> [...]
> undslippe. At den overlever er vel kun at sammenligne med de hunde der
> bliver brugt til at træne kamphunde med.

De her ræve er opdrættet til det brug. De har været vænnet til det fra
de var helt små. Nogle katte går i panik hvis der kommer en hund
indenfor 100 meter, andre katte er totalt ligeglade og reagerer med en
pote over hundens snude hvis den kommer for tæt på. Sådan er det også
med ræve. De ræve der bliver brugt i graven er formentlig dem der ikke
stresser af det - og jeg er sikker på at ræven hurtigt lærer at hunden
ikke kan komme til den. Ligesom katte hurtigt lærer at man ikke kan nå
dem inde under sofaen eller oven på skabet.

Mvh Trine, der heller ikke synes at man skal have ræve i små bure for
pelsens skyld, men som gerne vil have en sælskindsanorak.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 20-01-09 22:00

Jeg er fløjtende ligeglad med om nogle jægere finder det ophidsende at jage
ræve og slå dem ihjel.Eller faktisk finder jeg det decideret frastødende af
man kan synes det er fedt at slå ihjel.

Ingen ræve er født til et liv i et bur (jeg gætter på de ikke tonsvis af
kvadratmeter til rådighed i DKK's såkaldte voliere)
og ingen dyr skal udsættes for dødsangst i forbindelse med træning af
....hunde.

Nu har jeg så absolut heller ingen sympati med folk der finder det sjovt at
slå dyr ihjel. Så om man hedder pelsavler eller DKK, så har det ingen
betydning i min verden. Rævene holdes indelukkede fra deres frie natur, og
det er ikke OK.
Ræve skal leve frit, de er med i den samlede naturlige orden i naturen.

Og skam på kongehus og Lene E. og andre der smykker sig i dyrs pels.

Det er bare min mening om dén sag.

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor