MS Windows
briani 27239
Blue Ray -> DVD ?
Fra : Vidal

Dato : 19-01-09 14:49

Ved ikke om det er den relevante gruppe, men kender
nogen et program, der kan forvandle BlueRay til DVD.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-09 15:40

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ved ikke om det er den relevante gruppe, men kender
> nogen et program, der kan forvandle BlueRay til DVD.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Villy det kan ikke svare sig. Jeg tror at alle Blu.ray film er udkommet på
DVD. Det er derfor bedre at købe DVD-en.Eller lave en DVDShrink-kopi.
Skal du gøre noget ved Blu.Ray skal du jo have et BD-drev i din PC. Så skal
du bruge AnyDVD(koster penge) således at du kan smide hele Blu-Ray-filmen
ned på harddisken. Derefter skal du ind og finde filmen i form af en 35
Gigabyte stor m2ts-fil.
Derefter kan du så vidt jeg husker lave en DVD med Convertx2DVD eller DVD
Flick for eksempel.
Rigtig gruppe er:

Tryk på linket.-

mvh
Jens

Fra : Vidal

Dato : 19-01-09 18:57

Lyrik skrev:

> [...]
> form af en 35 Gigabyte stor m2ts-fil.
> Derefter kan du så vidt jeg husker lave en DVD med Convertx2DVD eller

Nå, jeg vidste ikke Shrink kunne klare BlueRay.

Tak for rådet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 19-01-09 23:26

> Nå, jeg vidste ikke Shrink kunne klare BlueRay.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Villy læs hvad jeg skriver.

Hilsen
Jens

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 19-01-09 23:16

On Mon, 19 Jan 2009 14:49:11 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:
>Ved ikke om det er den relevante gruppe, men kender
>nogen et program, der kan forvandle BlueRay til DVD.
Nej, det burde være dk.edb.videoredigering
Men OK.

Det er ikke nemt at konvertere BluRay til DVD, hvis kvaliteten skal
være optimal, særlig ikke hvis filmen er i 24 Hz og med undertekster.

Emnet var behandlet i dk.edb.videoredigering for nogle måneder siden.
Her er et af indlæggene med forslag til en fremgangsmåde:

Erik Helmer Nielsen