MS Windows
briani 27239
Hvor(og hvad) er "Hjælp og support" i win ~
Fra : anderstoxvaerd@gmail~

Dato : 18-01-09 05:30

Hej

Min svigerfar benytter af og til den lille knap under startmenuen, der
hedder "Hjælp og support". Eller... han benyttede... for nu sker der
intet når han trykker på den.

Jeg kender ikke rigtig til hvad det er for et program, eller hvad der
sker når man åbner det, men han har spurgt om ikke jeg kan hjælpe ham
med at få det tilbage. Og nu spørger jeg så jer om det samme;)

Er ikonet i startmenuen en henvisning til et program på computeren? Er
det et link til en hjemmeside? Hvordan får jeg dette ikon til at
opfører sig som det skal?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 14:20

anderstoxvaerd@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Er ikonet i startmenuen en henvisning til et program på computeren? Er
> det et link til en hjemmeside? Hvordan får jeg dette ikon til at

Programmet hedder "Helpctr.exe".
Prøv om du kan starte det manuelt via KØR i start menuen.
Hvis ikke: Kommer der nogen fejlmeldinger frem?

-E.G.

Fra : anderstoxvaerd@gmail~

Dato : 18-01-09 07:12

On 18 Jan., 14:19, "El Guapo" <hold_udSNABELAyahoo.dk> wrote:
> anderstoxva...@gmail.com wrote:

> Programmet hedder "Helpctr.exe".
> Prøv om du kan starte det manuelt via KØR i start menuen.
> Hvis ikke: Kommer der nogen fejlmeldinger frem?

Der sker intet!
Har læst mig til at filen skulle ligge i C:\WINDOWS\ServicePackFiles
\i386 og C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries, og det gør de også, men
dobbeltklikker jeg på dem derinde sker der heller ikke noget.

Hvad så?

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-09 20:21

> [...]
> \i386 og C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries, og det gør de også, men
> dobbeltklikker jeg på dem derinde sker der heller ikke noget.

Godt spørgsmål...

Programmet afhænger af en service (tjeneste), der kører på PC'en,
som hedder "Hjælp og support". Men hvis den ikke kører, så
burde du have fået en fejlmelding om det, når du prøver at
starte "Helpctr.exe". Du kan jo lige checke efter om den kører...

Start -> KØR -> services.msc

Find "Hjælp og support" på listen.
Status skal være "Startet" og Starttype skal være "Automatisk".
Kører den? Hvis ikke, så prøv om du kan "sparke" den i gang.

I øvrigt... Hvis man Googler lidt på emnet, så kommer der også
en del resultater frem, som måske er brugbare. Bl.a. disse to:

http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm
(Klik ud for "Why doesn't Help and Support work")

eller

http://windowsxp.mvps.org/rebuildhelp.htm

Hvis alt svigter, så må du lave en "reparation" fra XP
installations CD'en og bagefter geninstallere alle updates.

-E.G.

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-01-09 22:19

El Guapo skrev:

> [...]
> Status skal være "Startet" og Starttype skal være "Automatisk".
> Kører den? Hvis ikke, så prøv om du kan "sparke" den i gang.

Der har jeg allerede været inde og alt så fint ud.

> [...]
>
> http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs.htm
> (Klik ud for "Why doesn't Help and Support work")

Fandt også dette link ved at søge på google, men desværre for sent. Er
ikke længere hos svigerfar, men vil kigge på den næste gang jeg skal derud.

> eller
>
> http://windowsxp.mvps.org/rebuildhelp.htm
>
> Hvis alt svigter, så må du lave en "reparation" fra XP
> installations CD'en og bagefter geninstallere alle updates.

Ja, det er jeg også bange for kunne blive løsningen:(

Tak for hjælpe.

Anders