Styrer en MAC remote / Krydsplatforme
Fra : Søren Jensen

Dato : 27-07-01 13:27

Hej

Som gammel PC-bruger kender man formentligt alt til VNC eller Citrix eller
lignende der kan "fjernstyrer" en given server eller arbejdsstation.

Findes noget lignende til MAC? Vi har én MAC stående i et testcenter, men
det kunne jo være forbandet smart hvis de programmører der skal sidde og
lave sites kan blive siddende på deres pind - og ikke løbe hen i
testcenteret hele tiden - for at se hvordan det ser ud på en MAC.

Programmørerne sidder på Win2K.

Takker...

Søren

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 27-07-01 14:14

In article <3b615e16$0$51798$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Søren Jensen" <support@mailman.csite.com> wrote:

> [...]
> lave sites kan blive siddende på deres pind - og ikke løbe hen i
> testcenteret hele tiden - for at se hvordan det ser ud på en MAC.

VNC findes skam til Mac. Der findes flere implementationer (af både
server og client programmerne), men ingen af dem er (så vidt jeg husker)
helt perfekte.

Ellers er standardfjernstyringsprogrammet for Mac Timbuktu, men det er
købeware.

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-07-01 15:09

> [...]

> lave sites kan blive siddende på deres pind - og ikke løbe hen i
> testcenteret hele tiden - for at se hvordan det ser ud på en MAC.

VNC findes også til mac både klient og server

68k: kun klient
PPC: klient + server
Mac OS X: klient + server (kan også håndtere X11R6)

Ellers er der Timbukto som kan andet end regulær fjerstyring, eks
overførsel af filer, instant message, appletalk istedet for TCP/IP osv.

find den ønskede software på <http://www.versiontracker.com>

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : Peter Tirsgaard

Dato : 23-10-01 12:05

Hej Søren

Du kan også besøge AT&T og downloade deres VNC, også til div platforme på
følgende adresse http://www.uk.research.att.com/vnc/docs.html

Med venlig hilsen

Peter Tirsgaard