MS Windows
briani 27239
xp opstart
Fra : EBM

Dato : 17-01-09 11:44

Hej.
Jeg har følgende promblem, måske opstået efter at have installeret og
afinst. spyware programmet STOPzilla
windows stopper indlæsningen og en dialogbox uden tekst kræver et tryk på ok
for at komme videre. Endelig når windows er indlæst kommer en box frem hvori
der står at der under indlæsningen manglede en rundell fil
Windows\Hsipuqadll.
Nogle gode råd!

Vh.Erik (ikke ekspert)

Fra : Ole C

Dato : 17-01-09 12:38

EBM skrev blandt andet:

> [...]
> tryk på ok for at komme videre. Endelig når windows er indlæst kommer
> en box frem hvori der står at der under indlæsningen manglede en

Hsipuqadll (eller Hsipuqa.dll) er ikke en fil som Google genkender, så jeg
har mistanke om at du har haft malware på din PC? - og at
antispywareprogrammet ikke har været i stand til at fjerne det hele.
Prøv at hente SuperAntispyware og scan computeren med det:
www.superantispyware.com
Afslutningsvis kan en "oprydning" med for eksempel CCleaner også være en
idé: www.ccleaner.com

--
vh
Ole C

Fra : EBM

Dato : 17-01-09 13:18

Har lige prøvet begge dele, det hjalp desværre ikke.

Fra : Ole C

Dato : 17-01-09 13:37

EBM skrev blandt andet:

> Har lige prøvet begge dele, det hjalp desværre ikke.

Så har jeg kun et råd tilbage: prøv at gen-installere
antispywareprogrammet - og af-installer det igen.
Der er muligvis sket en fejl da du afinstallerede det første gang.
Så vidt jeg forstår, er STOPzilla et realtime-program, så det er nok
vigtigt, at du er helt sikker på at det er lukker ned, når du af-installerer
det

--
vh
Ole C

Fra : EBM

Dato : 17-01-09 18:16

Den med at hente programmet igen havde jeg prøvet uden held.
Og fejlsikret tilstand er nu også prøvet.
Det med reg. basen er jeg ikke så meget for, sæt skidtet chrasher, hvordan
er det forøvrigt man lige kommer ind i den og er det let at tage backup

vh Erik

Fra : jama

Dato : 17-01-09 15:20

> Har lige prøvet begge dele, det hjalp desværre ikke.
> "EBM" <bygholm@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Du skal starte op i F8, fejlsikker tilstand. så fjernes næsten alt, så har
du ikke det, så er det måske grunden til, at programmet ikke fandt det? Så
prøv igen, eller slet filen (Hsipuqadll.) i Reg, tag dog først Backup af
RegBasen
Mvh.Jama