| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvordan skal pladebranchen agere? Fra : Steen | 
  Dato :  14-01-09 20:15 |  
  |   
            De klager sig jo, over det faldende salg af fysiske medier.
 
 De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske ved
 at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3). Måske (hvis det
 kan lade sig gøre) gøre lydkvaliteten på CD'er endnu bedre, inkludere
 noget multimediehalløj, links til forums på nettet etc.
 
 Hvad skal de stakkels mennesker dog gøre?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hauge (14-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  14-01-09 20:20 |  
  |  
 
            Steen wrote:
 > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske
 > ved at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3).
 Mener du CD-text?
 http://en.wikipedia.org/wiki/CD-Text
Mvh Hauge 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Steen (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen | 
  Dato :  15-01-09 08:28 |  
  |  
 
            Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:
 > Steen wrote:
 > > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske
 > > ved at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3).
 > 
 > Mener du CD-text?
 >  http://en.wikipedia.org/wiki/CD-Text
> 
 > Mvh Hauge 
 Ja
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Petersen (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Petersen | 
  Dato :  15-01-09 09:28 |  
  |  
 
            "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i meddelelsen 
 news:1itksoa.xj4wisoye37uN%isteen@gmail.rygeloven.com...
 > Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:
 >
 >> Steen wrote:
 >> > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske
 >> > ved at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3).
 >>
 >> Mener du CD-text?
 >>  http://en.wikipedia.org/wiki/CD-Text
Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet, men det lå på alle Sony's cd'er 
 førhen. Er vist dem der har opfundet formatet, og har eneretten til det.
 - Martin
 >>
 >> Mvh Hauge
 >
 > Ja 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hauge (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hauge | 
  Dato :  15-01-09 15:45 |  
  |   
            Martin Petersen wrote:
 > Jeg ved ikke om det stadig er tilfældet, men det lå på alle Sony's
 > cd'er førhen. Er vist dem der har opfundet formatet, og har eneretten
 > til det.
 
 Nåja, det er jo også Sony og Philips der har "opfundet" CD'en, så det kunne 
 da sagtnes være sandt.
 Men jeg mindes da også at have set CD-text på andre cd'ere end fra Sony.
 
 Mvh Hauge 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Bak (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Bak | 
  Dato :  15-01-09 00:24 |  
  |   
            
"Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse 
 news:1itjums.1d0jc5y12bteklN%isteen@gmail.rygeloven.com...
 > De klager sig jo, over det faldende salg af fysiske medier.
 >
 > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske ved
 > at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3). Måske (hvis det
 > kan lade sig gøre) gøre lydkvaliteten på CD'er endnu bedre, inkludere
 > noget multimediehalløj, links til forums på nettet etc.
 >
 > Hvad skal de stakkels mennesker dog gøre?
 Bare acceptere at fysiske medier er fortid som salgsobjekt, og indstille sig 
 på at fremtidens musiksalg vil foregå online. Hvad de i vid udstrækning 
 iøvrigt allerede har indstillet sig på. Og så selvfølgelig gøre hvad de kan 
 for at forhindre at musikken bliver tyvstjålet.
 -- 
 Martin
 www.martinbak.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per H (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H | 
  Dato :  15-01-09 01:01 |  
  |   
            On Thu, 15 Jan 2009 00:23:40 +0100, "Martin Bak"
 <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:
 
 >
 
 >Bare acceptere at fysiske medier er fortid som salgsobjekt, og indstille sig 
 >på at fremtidens musiksalg vil foregå online. Hvad de i vid udstrækning 
 >iøvrigt allerede har indstillet sig på. Og så selvfølgelig gøre hvad de kan 
 >for at forhindre at musikken bliver tyvstjålet.
 
 
 De skal da bare gøre pladerne billigere, så er der nok langt flere der
 ikke vil tyvtjæle dem.
 
 Jeg syndtes også at mange musikere, har tjent fuldstændige vilde
 beløb. Selv børnene. og dem der producerer musikken.
 
 nå det er jeg sikkert den eneste der mener. men jeg har nu ret...
 -- 
 
 Mvh
 
 per
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per H (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per H | 
  Dato :  15-01-09 01:02 |  
  |   
            On Thu, 15 Jan 2009 00:23:40 +0100, "Martin Bak"
 <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev:
  Og så selvfølgelig gøre hvad de kan 
 >for at forhindre at musikken bliver tyvstjålet.
 
 
 Og kunstnerstøtten skal afskaffes helt. på alle områder...
 
 -- 
 
 Mvh
 
 per
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bruno (15-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bruno | 
  Dato :  15-01-09 00:43 |  
  |   
            Steen wrote:
 > De klager sig jo, over det faldende salg af fysiske medier.
 > 
 > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske ved
 > at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3). Måske (hvis det
 > kan lade sig gøre) gøre lydkvaliteten på CD'er endnu bedre, inkludere
 > noget multimediehalløj, links til forums på nettet etc.
 > 
 > Hvad skal de stakkels mennesker dog gøre?
 Indse, at tiden hvor brugerne genkøber musik for at få det på CD er slut 
 og det er trods ikke så mange der vil genkøbe musik for at få det som 
 lydfiler.
 
 Der er mange CD'er som indkludere alt det du nævner, men for og udnytte 
 det meste skal skiven i en computer. Mht. bedre lyd så findes der flere 
 formater og fælles er de ligner en CD, men er i virkeligheden et medie 
 med højere kapacitet som kræver en afspiller der kan benytte medietypen.
 
 Mvh
 Bruno
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Benny Mortensen (16-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Mortensen | 
  Dato :  16-01-09 16:48 |  
  |   
            
 "Steen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse
 news:1itjums.1d0jc5y12bteklN%isteen@gmail.rygeloven.com...
 > De klager sig jo, over det faldende salg af fysiske medier.
 >
 > De kunne måske forsøge at lave et fysisk medie mere atraktivt, måske ved
 > at lave track ID på CD'erne (som der fx er på en mp3). Måske (hvis det
 > kan lade sig gøre) gøre lydkvaliteten på CD'er endnu bedre, inkludere
 > noget multimediehalløj, links til forums på nettet etc.
 >
 > Hvad skal de stakkels mennesker dog gøre?
 
 Tja, de kunne jo starte med at sikre sig, at deres plader var i
 forretningerne.
 
 De klager over porto priserne, men så kunne de jo bare lave centrallagre.
 
 Når nu mindste pakke efterhånden koster Kr 70,-
 
 Så skal alle pakker helst veje 20 Kg.
 
 Og så skal de holde op med at bruge tid og energi på at have ondt af sig
 selv, og i stedet koncentrere sig om de kunder de stadig har.... Det kan
 godt være de kan nappe en eller to mere, for piratkopiering, men for hver de
 fanger, mister de vel ca 1000 kunder i butikkerne, ikke fordi de har taget
 Piraterne, men fordi de i deres iver, glemte deres kunder. Og ingen gider
 løbe forgæves i butikkerne, op til flere gange, så holder folk op med at
 komme... Så er det meget lettere, at bestille via nettet.
 
 M.V.H....Benny..
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Steen (16-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen | 
  Dato :  16-01-09 17:41 |  
  |   
            Jeg har tænkt lidt over det.
 Branchen skal nok tilbyde betalende kunder noget ekstra.
 Fx noget multimediehalløj, som når man smider den originale CD i en
 computer, registreres den automatisk på en global database, hvor hver
 enkelt bruger så har sin musiksamling automatisk opdateret.
 
 Samitidigt kunne en original CD give adgang til et fansite for alle
 købere, hvor der kunne diskuteres "etellerandet".
 
 Får branchen ikke fingeren ud, er jeg bange for deres levetid er ved at
 være begrænset.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            ASKF (25-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : ASKF | 
  Dato :  25-01-09 21:23 |  
  |   
            Steen ytrede sig i <1itnctq.136ebog1aqfei1N%isteen@gmail.rygeloven.com>
 med dette: 
 
 >Jeg har tænkt lidt over det.
 >Branchen skal nok tilbyde betalende kunder noget ekstra.
 >Fx noget multimediehalløj, som når man smider den originale CD i en
 >computer, registreres den automatisk på en global database, hvor hver
 >enkelt bruger så har sin musiksamling automatisk opdateret.
 >
 >Samitidigt kunne en original CD give adgang til et fansite for alle
 >købere, hvor der kunne diskuteres "etellerandet".
 
 Jeg har før i diskussioner med brancefolk foreslået noget lignende, og
 leveret dem flere ideer til indholdet på et site: Forslag til lignende
 kunstnere (helst på tværs af selskaber og med mulighed for at høre disse
 kunstnere), mulighed for at se musikvideoer, info om koncerter, billeder
 og videoklip fra koncerter mm.
 
 Der er et væld af muligheder, men når man ser på de typiske sites som
 selskaberne har lavet for deres kunstnere, sidder man oftest men en
 fornemmelse af at de ikke har forstået nettet som medie.
 
 >Får branchen ikke fingeren ud, er jeg bange for deres levetid er ved at
 >være begrænset.
 
 Det tror jeg nu ikke den er, der vil blot komme nye til mens de gamle
 mastodonter langsomt kæmper en larmende og volsom dødskamp.
 
 Noget der er værd at bemærke er at salgstallene har stabiliseret sig på
 niveauet fra midtfirserne og at selskaberne nu også har øget deres
 indtægt på grund af videospil.
 -- 
 Allan Stig Kiilerich Frederiksen
 "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
 can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
 -Myron Tribus
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Steen (25-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen | 
  Dato :  25-01-09 22:03 |  
  |   
            ASKF <nospam@askf.dk> wrote:
 
 > Noget der er værd at bemærke er at salgstallene har stabiliseret sig på
 > niveauet fra midtfirserne og at selskaberne nu også har øget deres
 > indtægt på grund af videospil.
 
 Jeg synes ellers jeg læste (for e uges tid siden - og kan ikke huske
 hvor), at både salgstal for CD'er og download af musik stadig faldt støt
 i 2008. 2008 var året hvor betalte downloads begyndte at falde, delvist
 pga. services som TDC Play
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              ASKF (26-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : ASKF | 
  Dato :  26-01-09 16:20 |  
  |   
            Steen ytrede sig i <1iu4d3g.1wq3kunpwcyhqN%isteen@gmail.rygeloven.com>
 med dette: 
 
 >ASKF <nospam@askf.dk> wrote:
 >
 >> Noget der er værd at bemærke er at salgstallene har stabiliseret sig på
 >> niveauet fra midtfirserne og at selskaberne nu også har øget deres
 >> indtægt på grund af videospil.
 >
 >Jeg synes ellers jeg læste (for e uges tid siden - og kan ikke huske
 >hvor), at både salgstal for CD'er og download af musik stadig faldt støt
 >i 2008. 2008 var året hvor betalte downloads begyndte at falde, delvist
 >pga. services som TDC Play
 
 Det er lokalt for Danmark, jeg taler om tallene på verdensbasis.
 -- 
 Allan Stig Kiilerich Frederiksen
 "When you try to change a mans paradigm, you must keep in mind that he
 can hear you only through the filter of the paradigm he holds."
 -Myron Tribus
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Steen (26-01-2009) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen | 
  Dato :  26-01-09 19:06 |  
  |   
            ASKF <nospam@askf.dk> wrote:
 
 > Steen ytrede sig i <1iu4d3g.1wq3kunpwcyhqN%isteen@gmail.rygeloven.com>
 > med dette: 
 > 
 > >ASKF <nospam@askf.dk> wrote:
 > >
 > >> Noget der er værd at bemærke er at salgstallene har stabiliseret sig på
 > >> niveauet fra midtfirserne og at selskaberne nu også har øget deres
 > >> indtægt på grund af videospil.
 > >
 > >Jeg synes ellers jeg læste (for e uges tid siden - og kan ikke huske
 > >hvor), at både salgstal for CD'er og download af musik stadig faldt støt
 > >i 2008. 2008 var året hvor betalte downloads begyndte at falde, delvist
 > >pga. services som TDC Play
 > 
 > Det er lokalt for Danmark, jeg taler om tallene på verdensbasis.
 
 Det gør jeg også, men jeg må hellere jorrigere mig selv.
 CD-salget styrtdykker jo, men det ligger lidt anderledes med downloads.
 I 2007 steg salget af downloads med 45% - i 2008 var stigningen
 halveret, således at stigningen af downloads kun steg 27%
 
 80% af det musik der udgives, sælges overhovedet ikke - folk vil
 åbenbart hellere have noget de kender
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |