cookie probs
Fra : Christian Bjerre

Dato : 27-07-01 12:58

Jeg kan ikke helt få ind i mit lille hovede hvorfor jeg ikke kan læse en
cookie jeg sætter i samme dokument (uden at echo noget inden), men hvis jeg
reloader siden får jeg indholdet ud.

skal lave en lille login script og har løst det ved at kalde en ny side der
henter informationen, men ufedt at have scriptet fordelt over to sider.

<?php
$cookie = "test";

/* sæt cookie */
SetCookie($cookie, "$login:$password:$save", time()+7200);

/* hent værdier fra cookie */
$cookie_values = $HTTP_COOKIE_VARS[$cookie];

$value = explode(":", $cookie_values);

echo "cookie er sat<br><br>cookie values: ".$value[0].$value[1];
?>

Fra : Henrik Hansen

Dato : 27-07-01 13:22

"Christian Bjerre" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>
> $value = explode(":", $cookie_values);
>
> echo "cookie er sat<br><br>cookie values: ".$value[0].$value[1];

fra manual siden for setcookie:

Common Pitfalls:
Cookies will not become visible until the next loading of a page
that the cookie should be visible for.

kan det være dit problem? at du ikke reloader siden inden du prøver at
læse værdierne.

--
Henrik Hansen

Fra : Christian Bjerre

Dato : 27-07-01 13:23

hva' satan' - skal du være fræk!

okay, indrømmet jeg havde ikke læst manualen :(
- så må jeg bare køre videre med den ene fil der kalder den anden..

tak // chris