Brugt HTC Diamond
Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 15-01-09 04:33

Hej gruppe

Der er mange til salg, og priserne starter ved 12-1400 kr for ikke sim-
låste modeller med kvittering.

Man kan vel regne med/risikere, at de er 'kørt ned' systemmæssigt
fordi brugerne har installeret alt muligt gøgl og derefter giver op
nu. Kan man reetablere den uden for mange kundskaber ud i
teknikken ??

Jeg er klar over at batteritiden er et problem og kameraet ikke er
genialt. Er der ellers ulemper ved den ? Det må der vel være når så
mange sælger dem ??

Abonnement. Jeg har pt et eller andet basic TDC-abonnement, men det er
nok ikke det rigtige hvis jeg vil til at udforske denne telefon. Jeg
regner ikke med at surfe i flere halve timer på den hver uge, da jeg
oftest er ved en PC når jeg ikke køre bil osv...

På forhånd tak

Leo

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-01-09 21:59

leo.5500@gmail.com wrote:
> [...]
> fordi brugerne har installeret alt muligt gøgl og derefter giver op
> nu. Kan man reetablere den uden for mange kundskaber ud i

Ja, du skal bare bede om at få manualen med. Det kan dog godt være du
skal have en hjælper til at nulstille den, for det er vist den der ikke
er helt nem, med kun 2 hænder.

> Jeg er klar over at batteritiden er et problem og kameraet ikke er
> genialt. Er der ellers ulemper ved den ? Det må der vel være når så
> mange sælger dem ??

Den kan ikke ligge fladt på bordet, og HTC's eget interface virker meget
langsomt. Lige som den generelt ikke virker for hurtig.

> [...]
> regner ikke med at surfe i flere halve timer på den hver uge, da jeg
> oftest er ved en PC når jeg ikke køre bil osv...

Et hvert abonnement kan naturligvis bruges, og jeg kan ikke forstille
mig, at dit abonnement skulle være så meget dårligere til formålet, end
så mange andre. Det eneste der vil være en væsentlig forskel, er prisen
på datataffik, samtaler og SMS'er. Det kan også være, at du ikke
umiddelbart har adgang til GPRS eller UMTS (3G) på dit abonnement, men
det er ikke noget der er kritisk for at teste telefonen af, alle
internet funktionerne kan testes ved at sætte et kabel til computeren,
eller koble på det nærmeste trådløse netværk.

- Chano Andersen.

Fra : leo.5500@gmail.com

Dato : 16-01-09 04:18

On 15 Jan., 21:58, Chano Andersen <sunsite012...@chanoandersen.dk>
wrote:

> [...]
> internet funktionerne kan testes ved at sætte et kabel til computeren,
> eller koble på det nærmeste trådløse netværk.

Tak for det. Jeg har ellers læst at hastigheden skulle være meget
bedre end den gamle HTC Touch...

Leo

Fra : co@ch [4130]

Dato : 16-01-09 17:39

Du skal lave en "Hard Reset" og al software vil blive geninstalleret som
fabriksstandard
(alt bliver slettet)

Hard-nulstilling

Du kan også udføre en hard nulstilling (kaldes også en fuld nulstilling). En
hard-nulstilling skal kun udføres, hvis en normal nulstilling ikke løser et
systemproblem. Efter en hard nulstilling er enhedens standardindstillinger
tilbagedannet - med de samme indstillinger som da du købte enheden og tændte
den første gang. Alle programmer, du har installeret, data, du har indtastet
og indstillinger, du har tilpasset på enheden, mistes. Det er kun Windows
Mobile® softwaren og forudinstallerede programmer, der fortsat vil være
installeret.

Advarsel! Din enhed tilbagestilles til fabriksindstillingerne. Sikre dig, at
brugerinstallerede programmer og/eller brugerdata er blevet
sikkerhedskopieret inden du udfører en hard nulstilling.

Udfør en hard-nulstilling

1. Træk pennen ud.

2. Mens enheden er tændt, skal du trykke og holde på knapperne LYDSTYRKE NED
og ENTER og derefter trykke på knappen NULSTIL med pennen.Gør din enhed
sikker 2 53

3. Slip knappen NULSTIL, men bliv ved med at trykke på knapperne LYDSTYRKE
NED og ENTER, indtil denne meddelelses vises på skærmen:

Denne handling sletter alle dine personlige data, og nulstiller alle
indstillingerne til fabriksindstillingerne. Tryk på Lydstyrke op for at
gendanne fabriksindstillingerne, eller tryk på en anden tast for at
annullere.

4. Slip knapperne LYDSTYRKE NED og ENTER, og tryk derefter på knappen
LYDSTYRKE OP for at foretage den hårde nulstilling, eller tryk på enhver
anden knap for at annullere nulstillingen.

Bri@n

Fra : Chano Andersen

Dato : 16-01-09 18:14

leo.5500@gmail.com wrote:
> Tak for det. Jeg har ellers læst at hastigheden skulle være meget
> bedre end den gamle HTC Touch...

Det skal jeg ikke udtale mig om, men hvis det passer, så vil jeg nødig
prøve en HTC Touch. ;)

Det kan dog også være, at du synes den er hurtig nok, og jeg bare
stiller større krav til performance, end dem du har hørt udtale sig.

Men faktum er, at den jeg prøvede, var alt for langsom til at jeg ville
kunne holde ud at bruge den dagligt.

- Chano Andersen.

Fra : N/A

Dato : 16-01-09 18:14