SE K750i vil sommetider ikke modtage SMS/o~
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-01-09 21:26

Hejsa

Jeg har en SE K750i, som lige er fyldt to år. På det sidste (3-4 md.) har
jeg oplevet at den ikke ville modtage opkald og sms. Jeg har så genstartet
den, og så har den virket fint i længere tid (flere uger), men her sidste
gang var problemet der allerede igen næste dag. I går aftes, prøvede jeg så
at opdatere/geninstallere softwaren, men i dag er problemet her igen. Jeg
prøvede at sende en sms, og så var det lige som om at der blev lukket op for
sluserne, og jeg modtog en håndfuld sms'er, hvor den første var fra i
morges. Den har fuld signal og har fundet net (Telmore). Her før jul kunne
den sommetider brokker sig over, at der ikke var SIM-kort i, men det har den
ikke gjort efter jeg rensede det.

Hvad kan der være galt?
Er det telefonen, eller kan det være SIM-kortet (som er 5½ år gammelt)?

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-01-09 22:29

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> wrote in

> Hvad kan der være galt?
> Er det telefonen, eller kan det være SIM-kortet (som er 5½ år gammelt)?

Det er et Sony Ericsson problem, stort set alle deres modeller har
problemet og har haft det siden i årevis. Der er vist desværre ikke nogen
løsning.

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-09 22:43

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
>
> Det er et Sony Ericsson problem, stort set alle deres modeller har
> problemet og har haft det siden i årevis. Der er vist desværre ikke nogen

Det gælder åbenbart ikke alle SE modeller og mobiler.. Mine har endnu
ikke gjort det. Der er tale om en C702, K530i og en K700...

- Chano Andersen.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-01-09 22:50

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det gælder åbenbart ikke alle SE modeller og mobiler.. Mine har endnu ikke
> gjort det. Der er tale om en C702, K530i og en K700...

Jeg har heller ikke haft problemet de første 1½ år...
Kender flere der har SE, og de har heller ikke problemet.

mvh Frank

Fra : J. E.

Dato : 14-01-09 23:26

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:496e5e15$0$90276> Jeg har heller ikke haft problemet de første 1½
år...
> Kender flere der har SE, og de har heller ikke problemet.

Det lyder også som en fuldstændig desparat og udokumenteret påstand
fra en Nokia-ejer

Jeg har aldrig oplevet det heller på min K750i eller mine børns SE.

Fra : Anders

Dato : 15-01-09 06:27

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:496e5e15$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg har heller ikke haft problemet de første 1½ år...
> Kender flere der har SE, og de har heller ikke problemet.

Har du overvejet at sende mobilen på pension ?

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-01-09 17:34

"Anders" <a.f.@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
> en meddelelse news:496e5e15$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du overvejet at sende mobilen på pension ?

Ja, men hvis det nu er SIM-kortet hjælper det jo ikke, og da problemet
kommer og går, er det lidt svært bare lige at prøve en anden mobil.

mvh Frank

Fra : Anders

Dato : 15-01-09 17:51

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:496f6594$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Ja, men hvis det nu er SIM-kortet hjælper det jo ikke, og da problemet
> kommer og går, er det lidt svært bare lige at prøve en anden mobil.

Tror ikke det er simkortet, men helt klart mobilen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-01-09 00:08

Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in

> Det gælder åbenbart ikke alle SE modeller og mobiler.. Mine har endnu
> ikke gjort det. Der er tale om en C702, K530i og en K700...

Er ikke alle enheder der har problemet - jeg har oplevet det på 2
forskellige (K610 og C905) på forskellige net/simkort. Jeg har ikke nogen
ide om hvad der trigger problemet, muligvis dårlig dækning ?

Min C905 er pt. til rep pga. den ikke kan finde netværk og ikke kan holde
forbindelsen når den endelig finder det - så den er måske ikke helt
repræsentativ ;)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-09 12:07

Chano Andersen skrev:

> Det gælder åbenbart ikke alle SE modeller og mobiler.. Mine har endnu
> ikke gjort det. Der er tale om en C702, K530i og en K700...

Jeg har også to problemfri SE'er: T610 og K700.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 15-01-09 06:26

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er et Sony Ericsson problem, stort set alle deres modeller har
> problemet og har haft det siden i årevis. Der er vist desværre ikke nogen

Dit problem må være lokalt, da jeg og mange her i tråden ikke har problemer
med deres SE.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-01-09 17:32

> "Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse

> Dit problem må være lokalt, da jeg og mange her i tråden ikke har
> problemer med deres SE.

Jeg siger jo ikke, at det er et generelt problem. Jeg prøver bare på at
finde ud af hvad der er galt.

mvh Frank

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-01-09 23:04

"Anders" <a.f.@stofanet.dk> wrote in

> Dit problem må være lokalt, da jeg og mange her i tråden ikke har
> problemer med deres SE.

Men alligevel er det et problem jeg kun har hørt om SE telefoner der havde.
Altså er det er SE problem uanset at det er relativt sjældent.

Fra : MicDK

Dato : 16-01-09 09:07

On 15 Jan., 23:03, Henrik wrote:

> Men alligevel er det et problem jeg kun har hørt om SE telefoner der havde.
> Altså er det er SE problem uanset at det er relativt sjældent.

Jeg havde problemet med en LG. Fik at vide, at den stod og switchede
mellem 2 master, og det gav problemer. Telefonen viste fuld
signalstyrker, men ringede man til mig røg den direkte på svaren. Har
en Nokia idag og den står stadig og swither mellem de samme 2 master
(kan se at jeg det ene øjeblik har 3G og det næste kun E). Det sker at
folk ringer på det 'forkerte' tidspunkt, og så ryger de på "svaren"
direkte :)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-01-09 18:42

MicDK <bil@lortecitroen.dk> wrote in news:4146f43d-48a6-47fa-947a-
d87f8ece8684@u18g2000pro.googlegroups.com:

> [...]
> (kan se at jeg det ene øjeblik har 3G og det næste kun E). Det sker at
> folk ringer på det 'forkerte' tidspunkt, og så ryger de på "svaren"

Det lyder som en fornuftig forklaring, der er ikke verdens bedste dækning
her hvor jeg bor så der vil uundgåeligt være en del hoppen rundt mellem
masterne og mellem 3 og TDC netværk.

Fra : Edmund

Dato : 15-01-09 10:36

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
meddelelsen news:496e4a3e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad kan der være galt?
> Er det telefonen, eller kan det være SIM-kortet (som er 5½ år gammelt)?

Har du telmore ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-01-09 12:08

Edmund skrev:

> Har du telmore ?

Jeg har Telmore på to SE'er uden problemer.

--
Bertel

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-01-09 17:29

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
> meddelelsen news:496e4a3e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du telmore ?

Ja.

mvh Frank

Fra : Edmund

Dato : 15-01-09 17:37

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i
meddelelsen news:496f6443$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja.

Jeg har lige oplevet det samme med min SE K750i i går, og en gang i sidste
uge.
Med Telmore i Varde.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 15-01-09 18:27

"Frank K. Jensen" <frank2007-slet-dette-samt-årstal@indbakke.com> skrev i en
meddelelse news:496e4a3e$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Hvad kan der være galt?
> Er det telefonen, eller kan det være SIM-kortet (som er 5½ år gammelt)?

Jeg har lige snakket med Telmore og de har åbenbart haft en del problemer de
sidste par dage. Hovedsageligt i Jylland og specielt i Nordjylland.

Tror bare lige at jeg ser tiden an... (øv ingen undskyldning for ny mobil

mvh Frank