Pro@ccess - problemer med NAT
Fra : Simon G.

Dato : 27-07-01 12:33

Hejsa,

Jeg har en TDC Pro@ccess løsning, hvor routeren af TDC er blevet sat op til
at al trafik routes til 192.168.1.2 - som er det eksterne ben på
firewall'en.
På firewall'en bliver de andre maskiner så skjult bag en HIDE NAT og kører
på 10.1.1.0 nettet.
Desværre har jeg nogle problemer med VPN og PCANYwhere, som jeg tror kommer
af at der bliver nattet 2 gange (første gang i routeren, anden gang i
firewall'en).

Kan TDC's Speedstream router sættes op til IKKE at køre NAT ?
Sådan så min public ip fra TDC bliver routet direkte til mit eksterne ben på
firewall'en ?

Jeg håber jeg har forklaret mig forståeligt, ellers må I sige til.

Hilsen
Simon

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-07-01 15:58

"Simon G." <simon2_nospammers_please@gatke.dk> skrev i en meddelelse
> Kan TDC's Speedstream router sættes op til IKKE at køre NAT ?
> Sådan så min public ip fra TDC bliver routet direkte til mit eksterne ben

> firewall'en ?

Du må ikke pille i TDC's router, men hvis det er din egen findes der en
fusket (undskyld jørgen) løsning på denne side: http://proaccess.jth.net/

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Simon G.

Dato : 28-07-01 11:58

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> [...]
> på
>
> Du må ikke pille i TDC's router, men hvis det er din egen findes der en

Tak for svaret.
Det var nu ikke fordi jeg selv ville foretage ændringen - det ville TDC få
lov til.
Jeg har bare ikke meget lyst til at vente på at blive ringet op når en
tekniker får tid, bare for at få svar på spørgsmålet.

Hilsen
Simon

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 30-07-01 21:08

> [...]

> firewall'en ?
>
> Jeg håber jeg har forklaret mig forståeligt, ellers må I sige til.

Hej Simon.

Der er to løsninger. Den nemme, er at du anskaffer dig en link løsning.
Ulempen er prisen.

Den anden løsning er at du taler godt med salgsafdelingen, om at få
omkonfigureret din router til en /30, uden NAT.
Denne løsning er den som de hostede direwall løsninger kører med, så kan det
vel være at du kan få den samme løsning, til din egne firewall.

Mvh. Rasmus Jensen
Always. Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
Erhverv

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 30-07-01 21:18

"Rasmus Jensen" <john_doexxx@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Denne løsning er den som de hostede direwall løsninger kører med, så kan det
>vel være at du kan få den samme løsning, til din egne firewall.

Tja, det var jo ca. hvad jeg i efteråret prøvede. Jeg snakkede med flere
forskellige personer i salgsafdelingen, og det lykkedes ikke, temmelig
sandsynligt fordi jeg simpelthen ikke var i stand til at forklare nogen af de
mennesker at der var forskel på en /30 og en NAT-løsning.

De var fulde af at jeg kunne få en IP-adresse helt til mig selv, på min egen
maskine, uden nogen begrænsninger - men de anede ikke hvad de snakkede om, og
jeg fik en ganske standard Pro@ccess.

Held og lykke hvis du prøver at slippe igennem med det, og fortæl os det
endelig her hvis det lykkes.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Rasmus Jensen

Dato : 30-07-01 21:36

"Jesper Dybdal" <jdunet@u6.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
egen
> maskine, uden nogen begrænsninger - men de anede ikke hvad de snakkede om,

Hmmmm...
Lyder ikke så heldigt, jeg syntes du skal prøve at komme til at tale med den
afdeling der hedder erhvervssalg. De er en slags backoffice, som tager sig
af de lidt større/specielle løsninger, her tænkes på faste linjer mm. De kan
tage beslutningen om du kan få en /30.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 30-07-01 22:59

> [...]

>af de lidt større/specielle løsninger, her tænkes på faste linjer mm. De kan

Tak, men det er ikke så interessant lige nu. Jeg har meget lidt lyst til at
skifte IP-adresse nu (kører fx navneserver på den), så indtil jeg evt. får et
meget seriøst behov for at køre VPN-protokoller der ikke kan klare NAT vil jeg
leve med det jeg har. Pt. arbejder jeg på at få min arbejdsplads til i stedet
at bruge en VPN-løsning der kan tåle NAT, og det vil der også være andre der
kan have glæde af, så hvis det lykkes kan jeg klare mig med NAT.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Simon G.

Dato : 01-08-01 17:01

"Rasmus Jensen" <john_doexxx@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det
> vel være at du kan få den samme løsning, til din egne firewall.

Hej Rasmus,

Med fare for at lyde dum: Hvad er en /30 ?
Hvad er ulemperne ved en /30 løsning ?

Hilsen
Simon