MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre tiden for "Genstart nu" ??
Fra : John T.

Dato : 14-01-09 18:22

Hej
Vedr. XP
Når jeg arbejder og der kommer en opdatering,
så installerer jeg den, men til tider be´r den om genstart,
jeg trykker så på "senere"
og 10 min. efter kommer samme besked.
Hvor i Regedit kan man ændre dette, enten til en
længere tid eller slet ingen tid ?
Ved du det........Tak.
Hilsen John

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-01-09 00:23

I stedet for bare at klikke ok så klik på nedad pilen og vælg en anden
forsinkelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 15-01-09 14:44

Hvis du går til "egenskaber for system" -> autmatiske opdateringer og vælger
"hent opdateringer, men lad mig vælge hvornår de skal installeres" så kan du
bare lade computeren installere opdateringerne når du lukker computeren
næste gang. På den måde slipper du helt for at genstarte.

Fra : John T.

Dato : 15-01-09 16:55

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:496f2efd$0$11585$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> [...]
> så kan du bare lade computeren installere opdateringerne når du lukker
> computeren næste gang. På den måde slipper du helt for at genstarte.

Helt enig ! Og sådan er det også her,
men ofte behøver der ikke genstartes
og så er det at jeg lader den opdatere.
Nu er det jo ingen "Big-deal" jeg er bare
nysgerig for at få at vide HVOR i regedit
denne tid kan ændres, for det kan den helt sikkert.
Hilsen John

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-01-09 08:30

John T. wrote:

> [...]
> Nu er det jo ingen "Big-deal" jeg er bare
> nysgerig for at få at vide HVOR i regedit
> denne tid kan ændres, for det kan den helt sikkert.

Jeg tog et skud fra hoften og lavede en søgning i google på: "reboot windows
update regedit"

Og jeg tror dit svar er under punktet "Reboot reminders":
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Registry-Keys-Tweaking-Windows-Update-Part2.html

Fra : John T.

Dato : 16-01-09 09:17

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:497028e0$0$11579$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> [...]
> windows update regedit"
>
> Og jeg tror dit svar er under punktet "Reboot reminders":

Du er bare en guttermand Torben !!!!
TAK.
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 16-01-09 11:19

"Torben Greve Otzen" <torbengreveotzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse > Jeg tog et skud fra hoften og lavede en søgning i google på:
"reboot windows
> update regedit"
>
> Og jeg tror dit svar er under punktet "Reboot reminders":
> http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Registry-Keys-Tweaking-Windows-Update-Part2.html

Øv, jeg troede lide den var "hjemme" men der skal laves:
Create a regestry key, named RebootRelaunchTimeout
Og dette har jeg så forsøgt med Notesblok, men
den vil ikke oprette en reg.nøgle.
Hvad gør jeg forkert ?
Har du/I opskriften ?
Hilsen John

Fra : Ole C

Dato : 16-01-09 11:52

John T. skrev blandt andet:
> [...]
> Create a regestry key, named RebootRelaunchTimeout
> Og dette har jeg så forsøgt med Notesblok, men

Du kan åbne Registry Editor (Kør>regedit) - og så oprette nøglen på det sted
hvor den skal være.

--
vh
Ole C

Fra : John T.

Dato : 16-01-09 13:04

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan åbne Registry Editor (Kør>regedit) - og så oprette nøglen på det
> sted hvor den skal være.
>
> --
> vh
> Ole C Ja, men det er det der er problemet, jeg ved
ikke hvilket sted den skal oprettes, det fremgår
ikke af opskriften....
John

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 16-01-09 13:35

John T. wrote:

> Ja, men det er det der er problemet, jeg ved
> ikke hvilket sted den skal oprettes, det fremgår
> ikke af opskriften....

Der står faktisk i toppen under "before i begin", men jeg har lige tjekket
på min egen XP PRO SP3 DK og der kan jeg ikke finde stien:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\windows\Windows Update så det
er nok en nitte.

men istedet fandt jeg flg.:
http://www.geeked.info/disabling-windows-update-auto-reboot/

Hvis du går ind under: Lokal computer politik - computer konfiguration -
administrative skabeloner - Windows komponenter - windows update

Her kan du finde to punkter der hedder noget med "..tiden for genstart" med
et dobbelt klik kan du gå ind og definere tiden.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-01-09 17:38

"John T." <nogen@microsoft.com> skrev :

>Og dette har jeg så forsøgt med Notesblok, men
>den vil ikke oprette en reg.nøgle.

Du skal have Windows sat til at vise filtypenavn ved kendte
filer, ellers vil den gemme som *.txt og ikke *.reg.

Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Vis.
--
Kerim