hvilken harddisk skal man vælge
Fra : thohei

Dato : 15-01-09 04:31

Jeg bruger en extern harddisk som iTunes bibliotek (måske 200 gb).
Den gamle LaCie disk er stået af. Hvad skal man vælge. Den skal i
hvert fald være støjsvag og have kort tid fra dvale til aktiv
Amitech ser meget billige ud, men duer kun til pc'ere (kan det
virkelig passe?) og mon de er støjsvage, det kan man jo ikke læse.
Modtager gerne forslag. Tak.
Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-09 12:50

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> [...]
> hvert fald være støjsvag og have kort tid fra dvale til aktiv
> Amitech ser meget billige ud, men duer kun til pc'ere (kan det

Sålænge det er std. USB/Firewire så er der ikke noget der hedder PC
eller Mac only

> og mon de er støjsvage, det kan man jo ikke læse.

De fleste har en blæser .. og den larmer. Du kan få nogle gode
højkvalitets kabinetter i Aluminium uden blæser men det koster.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-01-09 14:24

thohei skrev den 15-01-2009 12:31:
> [...]
> Amitech ser meget billige ud, men duer kun til pc'ere (kan det
> virkelig passe?) og mon de er støjsvage, det kan man jo ikke læse.

Kig på en 2½ tomme disk. De er tyste og kræver ikke blæser.

En veninde har købt dette eksterne kabinet (til en disk hun havde i
forvejen)

http://www.datamarked.dk/?id=418&recordid=1327

som hun er fint tilfreds med. Du kan også få den i andre farver, hvis
det skulle være.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-09 14:26

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://www.datamarked.dk/?id=418&recordid=1327
>
> som hun er fint tilfreds med. Du kan også få den i andre farver, hvis det

læg mærke til at den er til alm. IDE / parallel ATA diske. Det er
nemmere og billigere at få fat SATA diske ... 2.5" diske er også
forholdsmæssigt dyrere og yder heller ikke så godt.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 15-01-09 17:19

Thomas von Hassel skrev:

> læg mærke til at den er til alm. IDE / parallel ATA diske. Det er
> nemmere og billigere at få fat SATA diske ... 2.5" diske er også
> forholdsmæssigt dyrere og yder heller ikke så godt.

Lad os sige det sådan - "støjsvag" i min verden stort set udelukker 3.5"
diske :)

En anden mulighed er at købe en stor en med et LAAANGT eSATA-kabel og så
stille den under en tehætte i et køkkenskab...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-01-09 19:14

> [...]
>
> En anden mulighed er at købe en stor en med et LAAANGT eSATA-kabel og så
> stille den under en tehætte i et køkkenskab...

eller en Drobo og en DroboShare ... :)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 15-01-09 15:45

> [...]

> Amitech ser meget billige ud, men duer kun til pc'ere (kan det
> virkelig passe?) og mon de er støjsvage, det kan man jo ikke læse.

Amitech har jeg ikke gode erfaringer med - hverken deres PC'er eller
DVD-afspillere

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-09 00:44

Har lige erhvervet mig disken jeg linker til her:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470963&searchArea=&Soegeord=

Det er en Seagate ekstern USB 2 1/2 tommers disk.

Fantastisk disk !

mvh
Allan

Fra : thohei

Dato : 16-01-09 07:23

On Jan 16, 12:43 am, Allan Jensen <> wrote:
> [...]
>
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470963&searchArea=&Soe....
>
> Det er en Seagate ekstern USB  2 1/2 tommers disk.

Tak for alle svar, det endte med en lille, bærbar fra Western Digital
Passport.
Go weekend