Hvis i savner et detaljeret kort over "Isr~
Fra : Erik D

Dato : 13-01-09 12:53

Størrelse som passer til skærmen:
http://farm1.static.flickr.com/70/212709899_592d3834f7_b.jpg

Kæmpestort:
http://farm1.static.flickr.com/70/212709899_06b1a59368_o.jpg

Der er iøvrigt også andre kort fra lige før krigen:
http://flickr.com/photos/erikdaugaard/sets/72157612497991222/

Efter valg af kort klikker man på "All sizes" og derefter evt. på
"Original" hvis man vil se kæmpestørrelsen.

Erik

Fra : Steen Thomsen

Dato : 13-01-09 21:57

On Tue, 13 Jan 2009 11:53:14 -0800 (PST), Erik D wrote:

> [...]
>
> Efter valg af kort klikker man på "All sizes" og derefter evt. på
> "Original" hvis man vil se kæmpestørrelsen.

Hvad er din pointe ?

Jeg kan da også linke til et kort hvor DDR eksisterer

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Cold_war_europe_military_alliances_map_en.png

eller hvad med det her hvor palæstina (heller) IKKE eksisterer:

http://www.ucalgary.ca/~vandersp/Courses/maps/fullmap2.jpg

Fra : Erik D

Dato : 14-01-09 13:24

On 13 Jan., 21:57, Steen Thomsen <alucar...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/02/Cold_war_europe_mi...
>
> eller hvad med det her hvor palæstina (heller) IKKE eksisterer:

Pointe ?
Tja, jeg har et atlas fra 1945. Kortene deri er fra 1938-39. Dem har
jeg indscannet / affotograferet og lagt ud på på mit fotosite i en
opløsning som er relativt stor ifht. hvad man ellers finder på nettet.
Blandt disse er der som vist dette kort over Palestina 1939, som
rigtigt mange kigger på og som jeg tænkte ville være til nytte her i
politikgruppen. Jeg opfatter det selv som et bidrag til vores fælles
internets rariteter.

Har jeg ret i, at du tager det lidt ilde op, at jeg bidrager med nogle
detaljerede kort fra den tid ?
Hvad er din pointe med, at vise at du da også kan finde ud af at linke
til nogle kort ?

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 21:34

Erik D wrote:

> [...]
> rigtigt mange kigger på og som jeg tænkte ville være til nytte her i
> politikgruppen. Jeg opfatter det selv som et bidrag til vores fælles

Jeg har også masser af kort fra før 1948, som dokumenterer at området
faktisk hed Palæstina, og nævnt det for ham. Men glem det. Steen Thomsen er
i denne sag fuldkommen fakta-resistent, lige så meget som Arne H Wilstrup er
ift folkemord i Cambodia.

Lad mig gætte hans svar : "Whatever".

Fra : Steen Thomsen

Dato : 14-01-09 22:22

On Wed, 14 Jan 2009 21:33:53 +0100, DADK wrote:

> [...]
> i denne sag fuldkommen fakta-resistent, lige så meget som Arne H Wilstrup er

Sikke noget vrøvl. Jeg er da godt klar over at der VAR noget der HED
Palæstina i "gamle dage", men det eksisterer altså ikke i dag.

Og hvis du går længere tilbage, så var der ikke noget der hed Palæstina.

At du (eller andre) sikkert vil bruge landkort fra 1930'erne, som bevis for
at Israel har stjålet landet fra palæstinenserne, er jo latterligt da
palæstinenserne tidligere har stjålet landet fra nogle andre, som igen har
stjålet det fra nogle andre, som igen................... osv.

Nix.

Fra : @

Dato : 14-01-09 22:36

On Wed, 14 Jan 2009 22:22:24 +0100, Steen Thomsen
<alucard44@hotmail.com> wrote:

>Sikke noget vrøvl. Jeg er da godt klar over at der VAR noget der HED
>Palæstina i "gamle dage", men det eksisterer altså ikke i dag.

det er da almindelig viden for folk som gider sætte sig bare lidt ind
i det de skriver om, at det område som englænderne fik til opgave at
administrere efter 1. verdenskrig på daværende tidspunkt blev kaldt
Palæstina,

hvad kan undre er at alle båtnakkerne udelukkende er interesserede i
den del af området som jøderne har, er det i virkeligheden
antisemitismen som driver værket,

de glemmer ALTID at bemærke at et dobbelt så stort område som det
jøderne har er blevet tildelt en tredie part,

hvorfor stilles der aldrig krav om at dette område skal gives til
"palæstinenserne"???

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 22:54

Steen Thomsen wrote:

> Sikke noget vrøvl.

Damned! Det var den sætning glemte.

>Jeg er da godt klar over at der VAR noget der HED
> Palæstina i "gamle dage", men det eksisterer altså ikke i dag.

Hvorfor modargumenterer du så imod "påstanden" i 117 indlæg?

> Og hvis du går længere tilbage, så var der ikke noget der hed
> Palæstina.

Jah! Du er begyndt at komme efter det.

> [...]
> latterligt da palæstinenserne tidligere har stjålet landet fra nogle
> andre, som igen har stjålet det fra nogle andre, som

At jeg gjorde det, i sin tid, skyldtes ganske enkelt at du benægtede, at der
nogen sinde havde fandtes noget der hed Palæstina. Men det er altså et
veldokumenteret faktum.

Ny variant, men samme betydning.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-01-09 07:25

On Wed, 14 Jan 2009 22:54:17 +0100, DADK wrote:

> Damned! Det var den sætning glemte.

> Hvorfor modargumenterer du så imod "påstanden" i 117 indlæg?

Fordi du lyver i 117 indlæg.

> Jah! Du er begyndt at komme efter det.

Suk. Det har jeg da sagt HELE TIDEN.

> At jeg gjorde det, i sin tid, skyldtes ganske enkelt at du benægtede, at der
> nogen sinde havde fandtes noget der hed Palæstina.

Nu LYVER du jo IGEN.

Jeg har da altid vidst at der var noget der engang HED Palæstina, hvilket
jeg også har skrevet i utallige indlæg.

>Men det er altså et
> veldokumenteret faktum.

Det eneste veldokumenterede faktum der er i denne sag, er dine gentagne
løgne om hvad andre skriver.

> Ny variant, men samme betydning.

Hvis du rent faktisk havde læst mit svar til spørgsmålet, så havde du ikke
udstillet din uvidenhed SÅ tydeligt. Men som sædvanlig digter du videre på
hvad du TROR der står, i stedet for at forholde dig til HAVD der står.

Fra : Steen Thomsen

Dato : 14-01-09 22:16

On Wed, 14 Jan 2009 12:24:09 -0800 (PST), Erik D wrote:

> [...]
> internets rariteter.
>
> Har jeg ret i, at du tager det lidt ilde op, at jeg bidrager med nogle

Næh, det gør jeg ikke, men jeg forstår ikke hvilken relevans det har.

> Hvad er din pointe med, at vise at du da også kan finde ud af at linke
> til nogle kort ?

For at vise, at gamle landkort ikke kan bruges til noget, da man (næsten)
altid kan finde et andet landkort, som viser det modsatte.

Fra : Erik D

Dato : 14-01-09 15:53

Den var meget god den der med "fakta-resistent". Den vil jeg huske.

Ja, jeg fik jo straks på fornemmeren, at det var éen af de der yderst
trættekære personer jeg havde med at gøre, da Steen svarede mig første
gang. Man kender jo typen efterhånden som man har brugt nyhedsgrupper
i nogle år. De kan simpelthen afspore enhver tråd, hvis ikke man
holder dem ud i strakt arm. Og hvad var det iøvrigt for et skod-kort
over Romerrigets udstrækning ? Man kan jo knap læse stednavnene på
det.

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 23:58

Erik D wrote:
> [...]
> holder dem ud i strakt arm. Og hvad var det iøvrigt for et skod-kort
> over Romerrigets udstrækning ? Man kan jo knap læse stednavnene på

I stedet for fordomme, kunne du have svaret på spørgsmålet

Men du valgte altså ikke at svare, og forholde sig til noge dybt mystiske
fordomme. Jamen lev det ud. Gør det!

Men kom aldrig tilbage

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-01-09 07:26

On Wed, 14 Jan 2009 14:52:39 -0800 (PST), Erik D wrote:

> [...]
> gang. Man kender jo typen efterhånden som man har brugt nyhedsgrupper
> i nogle år. De kan simpelthen afspore enhver tråd, hvis ikke man

Snup en kiks.

>Og hvad var det iøvrigt for et skod-kort
> over Romerrigets udstrækning ? Man kan jo knap læse stednavnene på
> det.

Men det er dog tydeligt at "Palæstina" ikke eksisterer og området er en del
af Syrien.

Fra : Petse

Dato : 15-01-09 00:02

Den Wed, 14 Jan 2009 22:22:24 +0100 skrev Steen Thomsen:

> [...]
> da palæstinenserne tidligere har stjålet landet fra nogle andre, som
> igen har stjålet det fra nogle andre, som igen................... osv.

Svenskerne har bl.a stjålet Skåne. Skal vi så gøre ligesom hamas, at
smide svenskerne i havet, så vi kan få skåne igen?

Fra : Steen Thomsen

Dato : 15-01-09 07:35

On Wed, 14 Jan 2009 23:01:41 +0000 (UTC), Petse wrote:

> Svenskerne har bl.a stjålet Skåne. Skal vi så gøre ligesom hamas, at
> smide svenskerne i havet, så vi kan få skåne igen?

Og hvad med Djengis Khan's efterfølgere, eller indianerne i USA. ?

Fra : Erik D

Dato : 14-01-09 17:33

On 14 Jan., 23:58, "DADK" <d...@webspeed.dk> wrote:

> I stedet for fordomme, kunne du have svaret på spørgsmålet
>
> Men du valgte altså ikke at svare, og forholde sig til noge dybt mystiske
> fordomme. Jamen lev det ud. Gør det!
>
> Men kom aldrig tilbage

Jeg er hægtet helt af DADK. Hvilke fordomme har jeg efter din mening
og hvilket spørgsmål mangler jeg at svare på ?

Fra : Petse

Dato : 15-01-09 03:09

Den Thu, 15 Jan 2009 00:41:35 +0100 skrev DADK:

> Det er ofte hørt i denne debat, men ikke desto mindre det mest tåbelige
> argument. Søren Espersen fra DF har også brugt det, og så ved man det er
> tåbeligt.

Det er tåbeligt, fordi den forkerte person har sagt det. Tsk tsk tsk.

Det er da et udmærket argument. Hvis vi skal være ligesom
palæstinenserne, så skal vi kræve Skåne og alt det andet Danmark har ejet.

Fra : Petse

Dato : 15-01-09 15:14

Den Thu, 15 Jan 2009 12:11:43 +0100 skrev DADK:

> Nej, det ER tåbeligt, og tåbeligheden bekræftes så blot af, at Søren
> Espersen bruger det som argument.

> Det kan du da ikke mene? Danmark har ærligt og redeligt tabt Skåne.
> Først vandt Danmark det i krig - siden blev det tabt i krig, og mest af
> alt tabt fordi landet var bankerot [vi glemmer lige her terrorkrigen,
> danskerne og skånsksindede førte i 80 år, for at få Skåne tilbage, dét
> kan jo sammenlignes] Men der er ikke blevet oprettet et Skåne, af FN,
> imod vores vilje, midt i Danmark.

Nej, men inden vi ser os om, så har FN oprettet et "New Palæstina" midt i
Danmark.

Fra : Petse

Dato : 15-01-09 21:50

Den Thu, 15 Jan 2009 15:23:00 +0100 skrev @:

> [...]
> okkuperet ved en krigshandling når det er Danmark det drejer sig om,
>

> men ikke tåbeligt når det er arabere i Palæstina det drejer sig om?

> nej det blev besat og okkuperet af Sverige i en krig

> aha
>

> kan du så ikke lige forklare hvorfor de indvandrede arabere og deres
> efeterkommere skulle have mere ret til land ved østenden af midelhavet
> end indvandrede jøder og deres efterkommere, ydermere da det fremgår af
> historien at jøderne havde fungenrende samfund i området længe før de
> blev fordrevet at hærgende muhamedanske horder

Og så blev P.N. tavs.