Politiken giver den gas
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 14:48

Nøj hvor Thøgergrisen jamrer.

http://politiken.dk/udland/article628240.ece

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Joakim

Dato : 13-01-09 16:30

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:iPidncZ7Uf47BvHUnZ2dnUVZ_sPinZ2d@giganews.com...
> Nøj hvor Thøgergrisen jamrer.
>
> http://politiken.dk/udland/article628240.ece

Politiken skriver at Israel ikke afviser fosfor-beskyldninger efter
afslørende billeder. Det er faktuelt forkert. IDF's øverste hærchef afviser
så sent som i dag enhver beskyldning om at hæren anvender hvid fosfor.

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1231774442641&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

Ashkenazi also denied allegations that the army was using white phosphorous
against Palestinian gunmen in Gaza.

"The IDF acts only in accordance with what is permitted by international law
and does not use white phosphorous," Ashkenazi told the Foreign Affairs and
Defense Committee in response to a query by Meretz MK Zehava Gal-On.

Men den slags detaljer tror jeg ikke Politiken bekymrer sig særligt meget
om.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-01-09 16:53

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Defense Committee in response to a query by Meretz MK Zehava Gal-On.
>
> Men den slags detaljer tror jeg ikke Politiken bekymrer sig særligt meget

Hele koret er efterhånden samlet i "Kampen mod Israel". Ud over Politiken
har Mellemfolkeligt Samvirke, samt en uudholdlig biskop fra Århus nu også
bekendt kulør.

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1568105.ece

http://www.ms.dk/sw114586.asp

Nu mangler vi efterhånden kun Uffe Ellemann og så de forhenværende
ambassadører.

Hilsen Sten

Fra : Joakim

Dato : 14-01-09 17:56

"Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> har Mellemfolkeligt Samvirke, samt en uudholdlig biskop fra Århus nu også

Til gengæld har DR højst overraskende været rimeligt afbalanceret i sin
nyhedsdækning af konflikten.

> Nu mangler vi efterhånden kun Uffe Ellemann og så de forhenværende
> ambassadører.

Uffe har vist allerede være ude med kritik af Israel.

Fra : DADK

Dato : 14-01-09 19:39

Joakim wrote:
> "Sten Schou" <dot@dotdot.com> skrev i meddelelsen

> Til gengæld har DR højst overraskende været rimeligt afbalanceret i
> sin nyhedsdækning af konflikten.

> Uffe har vist allerede være ude med kritik af Israel.

Godt du skriver "vist". UEJ har naturligvis ikke kritiseret "Israel", men
derimod den israelske militærmanøvre, og det er jo noget ganske andet.
http://uffeellemann.blogs.berlingske.dk/2009/01/02/hvad-hj%C3%A6lper-det-at-have-retten-pa-sin-side-hvis-man-er-d%C3%B8mt-til-at-tabe/
Betragtninger jeg fuldt ud kan tilslutte mig. Han er en fornuftig herre,
denne Ellemann - dreven af årtiernes erfaring og statsmandens
fugleperspektiv. 6 stjerner herfra.

Fra : Joakim

Dato : 15-01-09 15:01

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Betragtninger jeg fuldt ud kan tilslutte mig. Han er en fornuftig herre,
> denne Ellemann - dreven af årtiernes erfaring og statsmandens

ok

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 16:58

Kim Frederiksen wrote:
> Nøj hvor Thøgergrisen jamrer.
>
> http://politiken.dk/udland/article628240.ece
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Hvorfor synes du det er en god idé at bruge hvid fosfor?

Du synes vel osse at klynge bomber og napalm er dejligt?

--
---
/ Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-09 17:10

"Thomas M" <wtf> skrev i en meddelelse

> Hvorfor synes du det er en god idé at bruge hvid fosfor?
>
> Du synes vel osse at klynge bomber og napalm er dejligt?

Du mener, man skal nøjes med at springe sig selv og alle civile i nærheden i
stumper og stykker suppleret med lidt Kassam-raketter ind over børnehaver og
skoler?

Jeg synes, IDF alvorligt skal overveje at benytte taktiske, termonukleare
våben.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : P.N.

Dato : 13-01-09 17:40

> [...]
> børnehaver og skoler?
>
> Jeg synes, IDF alvorligt skal overveje at benytte taktiske, termonukleare

Min første tanke var at nu er det sgu da slået helt klik for staklen, men
helt ærligt hvis a-våben blev brugt på den lille stribe jord kaldet Israel,
så ville konsekvensen være at det meste af landet ville blive ubeboeligt.
Jamen ville det ikke være den bedste Salomoniske løsning. Ingen af parterne
ville kunne bebo flækken og begge havde tabt/vundet.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-01-09 23:12

P.N. wrote:

> [...]
> ville blive ubeboeligt. Jamen ville det ikke være den bedste
> Salomoniske løsning. Ingen af parterne ville kunne bebo flækken og

Nej, tværtimod: Så ville selve truslen derom da tværtimod NETOP være
oprigtig Salamonisk, hvis ellers du overhovedet fattede at værdsætte
Salomons berømmede Visdom!

Hint: Første Kongebog, kapitel 3, vers 16-27, gengivet herunder:

"Engang kom to skøger til kongen.

De trådte frem for ham, og den ene kvinde sagde: »Hør mig, herre! Denne
kvinde og jeg bor i samme hus, og jeg fik et barn derhjemme. To dage efter
at jeg havde født, fik også denne kvinde et barn. Vi var sammen, og der var
ikke nogen anden hos os i huset; vi to var alene derhjemme. Så døde denne
kvindes søn om natten, fordi hun kom til at ligge på ham, og midt om natten
stod hun op og tog min søn fra mig, mens jeg sov, herre; hun lod ham ligge i
sin favn og lagde sin døde søn i min favn. Da jeg stod op om morgenen for
at amme min søn, var han død; men da jeg så nærmere på ham i morgenlyset,
var det slet ikke min søn, ham jeg havde født.«

Den anden kvinde sagde: »Nej, det er min søn, der lever, og din, der er
død.«

Men den første sagde: »Nej, det er din søn, der er død, og min, der lever.«

Sådan skændtes de foran kongen.

Da sagde kongen: »Den ene siger: Det er min søn, der lever, og din, der er
død. Den anden siger: Nej, det er din søn, der er død, og min, der lever.«

Kongen sagde: »Hent mig et sværd!«

Og da de havde bragt ham sværdet, sagde han: »Hug den levende dreng i to
stykker og giv hver af dem en halvdel.«

Men da vældede moderfølelsen op i hende, der var mor til det levende barn,
og hun sagde til kongen: »Nej, herre, giv hende det levende barn, du må ikke
dræbe ham!«

Men den anden sagde: »Hug til! Han skal hverken tilhøre dig eller mig.«

Da sagde kongen: »Giv hende det levende barn, dræb ham ikke; det er hende,
der er barnets mor.«"

Godt bibelsk billede på den ganske aktuelt manifesterede AFGØRENDE
mentalitetsforskel israelske jøder og filistermuhamedanere imellem , så vidt
jeg ellers i øvrigt mener at kunne se...

Anders Peter Johnsen

Fra : P.N.

Dato : 13-01-09 23:36

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:496d11cd$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> mentalitetsforskel israelske jøder og filistermuhamedanere imellem , så
> vidt jeg ellers i øvrigt mener at kunne se... --

I så fald mener jeg at barnet bør tilfalde den muslimske mor og måtte gud
belønne Hamas og straffe Fatah og Israel.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-01-09 23:51

P.N. wrote:
> [...]
>>

> I så fald mener jeg at barnet bør tilfalde den muslimske mor og måtte
> gud belønne Hamas og straffe Fatah og Israel.

Du er altså - ganske som formodet - slet ikke i stand til at læse og forstå
dèt sted i teksten, hvor der rent faktisk står det stik modsatte af din
konklusion, nemlig:

"Men da vældede moderfølelsen op i hende, der var mor til det levende barn,
og hun sagde til kongen: »Nej, herre, giv hende det levende barn, du må ikke
dræbe ham!«"

Dine højtelskede superstupide filistervenner dernede insisterer bizart nok
OGSÅ lige præcis på at lade (begge parters) børn dræbe meningsløst og til
ingens reelle nytte...

Anders Peter Johnsen

Fra : P.N.

Dato : 13-01-09 23:56

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:496d1ac1$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dine højtelskede superstupide filistervenner dernede insisterer bizart nok
> OGSÅ lige præcis på at lade (begge parters) børn dræbe meningsløst og til
> ingens reelle nytte...

Nej det har du helt misforstået, det var Jens Bruun der foreslog at slå alle
arabere ihjel via et a-våben således at jøderne kunne stjæle endnu mere
arabisk jord.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 14-01-09 00:07

P.N. wrote:
> [...]
>>

> Nej det har du helt misforstået, det var Jens Bruun der foreslog at
> slå alle arabere ihjel via et a-våben således at jøderne kunne stjæle

Ved overhovedet at true sådan, ville Israel lige netop agere som Salomon,
"der beder om et sværd".

(Ved altså derved at tjekke, om der overhovedet måtte findes blot en simpel
snert af nogen som helst sund, menneskelig moderfølelse hos de skingert
dødskultsliderlige filister-fruer...)

Men okay, det er jo så grangiveligt "spildte ord på balle-Lars" overhovedet
at prøve at forklare en mental-troll som dig dette...

Anders Peter Johnsen

Fra : P.N.

Dato : 14-01-09 00:37

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:496d1e83$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> simpel snert af nogen som helst sund, menneskelig moderfølelse hos de
> skingert dødskultsliderlige filister-fruer...)

Nogle kristne tror at Gazaboerne nedstammer fra filisterne, men sandheden er
at de flygtede til Gaza fra Israel i 1948. da blev jaget ud ligesom
indianerne blev jaget væk af de hvide nybyggere. Måtte Allah forbande
jøderne.

Fra : Tony

Dato : 14-01-09 00:10

"P.N." <pn@tdc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Nej det har du helt misforstået, det var Jens Bruun der foreslog at slå
> alle arabere ihjel via et a-våben således at jøderne kunne stjæle endnu

Mod tåber kæmper selv gud forgæves.

Og DU er i sandhed en tåbe, at høre på.

Tony

Fra : @

Dato : 14-01-09 00:44

On Tue, 13 Jan 2009 23:55:45 +0100, "P.N." <pn@tdc.dk> wrote:

> [...]
>arabere ihjel via et a-våben således at jøderne kunne stjæle endnu mere

!!!!!!

hvor i Arabien har jøderne stjålet jord?

at det stik modsatte har været tilfældet lige siden den pædofile
massemorder fik magt ER historisk bevist

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-09 02:19

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> OGSÅ lige præcis på at lade (begge parters) børn dræbe meningsløst og til

Jo, der er nytte for Hamas ved at der opstår medlienhed iblandt Vestens
godhedsindustri-aktivister som gør Gazas sag til en smuk sag og bygger
skoler og lader DK-ministter klage og forlange ny skole bygget for
Israel-skattepenge , når den ramler for en israelsk ekslossion

VESTEN ER SKYLDIG og har opdraget Gaza til at stemme Hamas ved at belønne
selvdestruktion

Iøvrigt var filistre måske nedstammende fra EU-arier og mindre
rethaveriske/forurettede/bitre end jøder på den tid, og filistre ville have
opført sig som den gode mor , der ser på størst mulig lykke for flest mulig
og ikke på sin egen stolthed
APJs behov for fjendebilleder får ham til at opdigte at skurk-kvinden var
mindre jødisk - det siger biblen intet om
Men megen forskning tyder på at filistre=fønikere dvs vikinge-ætlinge med
gode Columbujsskibe De boede ved kysten, Sidon,Tyrus,Haifa , jøder inde i
landet, uden skibsforstand, uden den nysgerrighed og åbenhed som havet gir
og som gør japanere mindre øje-for-øje end vestterlændinge

HUSK AT NÅR VESTEN YNKER i strid med markedslovene så gør vi skade og får
Hamas tl at myrde egne børn, fordi de ved at DK / EU belønner sådan
autonomadfærd. Fogh er et fremskridt - han snakkede meget med Glistrup da de
var i folketinget samtidig, og Fogh gir muslimerne al skyld for krigen nu

Godt vi har DF til at gå imod tåbeholdningen om at vii skal kritisere
Israel-bomber

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:20

Jens Bruun wrote:

> Du mener, man skal nøjes med at springe sig selv og alle civile i
> nærheden i stumper og stykker suppleret med lidt Kassam-raketter ind
> over børnehaver og skoler?

Næh, det synes jeg egentligt ikke at man skal.

> Jeg synes, IDF alvorligt skal overveje at benytte taktiske,
> termonukleare våben.

Ja, det synes du vel.

--
---
/ Thomas

Fra : @

Dato : 13-01-09 20:04

On Tue, 13 Jan 2009 17:09:37 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skoler?
>
>Jeg synes, IDF alvorligt skal overveje at benytte taktiske, termonukleare

netop

men disse skal anvendes på de rette steder - men det bør være de store
bomber de anvender

Theran Islamabad og Mekka - til en begyndelse

hvis ikke dette får muhamedanerne til at stike piben ind så -

Ryad Damaskus Tripoli Jakarta Cairo og Medina

og selvfølgelig jage samtlige muhamedanere ud af Jerusalem og jævne
hedningernes derværende helligdom med jorden

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 17:16

"Thomas M" <wtf> skrev i meddelelsen

> Du synes vel osse at klynge bomber og napalm er dejligt?

Jeg synes at krig grunlæggende ikke er dejligt. Derfor skal man lade være
med at starte sådan én, hvis man ikke kan tåle mosten.

/Kim

Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-09 18:23

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:aO6dnUU8B73YI_HUnZ2dnUVZ_hWdnZ2d@giganews.com...
> "Thomas M" <wtf> skrev i meddelelsen

> Jeg synes at krig grunlæggende ikke er dejligt. Derfor skal man lade være
> med at starte sådan én, hvis man ikke kan tåle mosten.

Nu skærer tanks ind med kirurgiskpræcisioin i bymidte og civilie skånes i
imponerende grad

At der er 8 israelske ofre, (plus de to civile) , tyder på at der er ALT
FOR MEGEN GENTLEMAN ÅND hos jøderne. Der burde være nul.

Er nogen ofre for baghold, boobytrap, snigskytte eller er det kun friendsly
fire?

Børn har ikke samme værdi som levende voksne menneker, der er ikke
investeret så meget kærlighed og undervisning i børn som i voksne.

Hvorfor er Per Stik ikke så klog som Fogh mht at lægge AL SKYLD på
muslimerne?

Trist Fogh ikke læser lidt koran til at illustrere at Hamas er
ærlig-muhamedanisme

Mon danskere vil vågne op efter Gaza-skandalen som virkelig viser at rotter
er i mindre grad skadedyr end muslimer på Gaza.

Også blandt rotter er der nogle som ikke skader (ikke spreder WEils syge)

Pakistaneres interne mord på Vesterbro er en god grund til at rense
Vestgerbro for pakistanere

Skud i hånmdgemæng kan ramme uskyhhldige og DETTE ER TORNEROSELAND

Fra : @

Dato : 13-01-09 20:06

On Tue, 13 Jan 2009 17:15:57 +0100, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the bindestreg coffeeshop punktum dk> wrote:

>"Thomas M" <wtf> skrev i meddelelsen

>Jeg synes at krig grunlæggende ikke er dejligt. Derfor skal man lade være
>med at starte sådan én, hvis man ikke kan tåle mosten.

så for hevlede -

husk nu lige på at de arabiske muhamedanere KUN har forsvaret sig hele
vejen fra Medina til jødeland - disse fredsommelige og fromme folk
kunne da aldrig finde på at gøre noget levende væsen fortræd

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:17

"Thomas M" <wtf> skrev i en meddelelse

> Hvorfor synes du det er en god idé at bruge hvid fosfor?
>
> Du synes vel osse at klynge bomber og napalm er dejligt?

De forskellige våbentyper er da fine nok mod de mål de er effektive imod.

Og kan jf. krigens love anvendes legalt.

Napalm må anvendes mod mål, der kræver brugen deraf.

Hvid fosfor er et røgmiddel, der udmærker sig ved at danne en effektiv
sløring meget hurtigt.
Røgmidler, der som sideeffekt kan sætte ild i ting er jf. "Protocol on
Prohibitions or Restrictions
on the Use of Incendiary Weapons (Protocol III). Geneva, 10 October 1980"
ikke et
brandstiftende middel og dermed ikke omfattet af begrænsningerne deraf.

Klyngebomber er der godt nok netop udarbejdet en konvention om; men den er
for det første ikke
ratificeret og dermed ikke mere gyldig end et lovforslag folketinget ikke
har vedtaget endnu - og for
det andet er det ikke en konvention Israel er med i og derfor heller ikke
efter andre staters ratificering
vil være bindet af.
Iøvrigt en ret tåbelig konvention, der reelt kun går ud på at nogen
politikere kan demonstrere falsk
handlekraft - hvis den er effektiv (tvivlsomt) vil den næppe give færre døde
og lemlestede, idet de
våben der så skal løse opgaven i stedet for så blot vil skade nogen andre på
et andet tidspunkt.
Man kan eksempelvis vælge at anvende en klyngebombe, som kaster en masse små
bomber ud over
målområdet og remmer det der skal rammes - desværre fejler en del af de små
bomber og kan
skade utilsigtede personer der senere bevæger sig ind i målområdet.
Alternativt kan man vælge X standard 2000 punds bomber, der hver laver et
krater med 15 meters
diameter og 11 meters dybde og kaster dræbende fragtmenter 500 meter væk -
rigeligt med risiko
for at skade utilsigtede mål.
Civile i en kælder i midten af en klyngebombes målområde sker der intet
med - en tilsvarende
2000 pundsbombe vil ikke engang efterlade lig.
fareområdet for en klyngebombe er også mindre end for en 2000 punds bombe
(500 m radius er
STORT).

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig ! Tag mig som jeg tror jeg er.

Fra : @

Dato : 13-01-09 19:58

On Tue, 13 Jan 2009 16:57:38 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Hvorfor synes du det er en god idé at bruge hvid fosfor?
>
>Du synes vel osse at klynge bomber og napalm er dejligt?

I just love the smell of napalm in the morning

overlad hellere trygt til militæret at slås, det er dem der har
forstand på de dele

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 21:20

@ wrote:

> overlad hellere trygt til militæret at slås, det er dem der har
> forstand på de dele

Ja, helt sikkert; Li'som de russiske soldater i Afganistan i 80'erne, hvor
de besejrede taliban? Nåh nej.

Og de gjorde det faktisk så godt, at de danske soldater i Afganistan i dag,
slet ikke har noget at lave dernede. Nåh nej.

Eller USA i Vietnam? Nåh nej.

Militæret styrer for hårdt!

Hey, Snabel A - skal du ikke være soldat?

--
---
/ Thomas

Fra : @

Dato : 14-01-09 00:38

On Tue, 13 Jan 2009 21:20:05 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Ja, helt sikkert; Li'som de russiske soldater i Afganistan i 80'erne, hvor
>de besejrede taliban? Nåh nej.

er du helt siker på at det var militæret som bestemte hvad militæret
måtte foretage sig?

> [...]
>
>Eller USA i Vietnam? Nåh nej.

er du helt siker på at det var militæret som bestemte hvad militæret

der ta'r du fejl,

det er desværre politikerne som ikke kan lade være med at blande sig i
militærets opgaveløsning- og så går det galt

>Hey, Snabel A - skal du ikke være soldat?

tror jeg nok jeg har været længe nok

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 19:46

@ wrote:

> er du helt siker på at det var militæret som bestemte hvad militæret
> måtte foretage sig?

Hvem står på slagmarken og træffer beslutningerne, når kuglerne hviner om
ørene? Hvem leder de menige soldater i kamp, i disse tilfælde og giver
ordrene?

Tror du at soldater stopper op, og lader være med at reagere, med mindre de
har en politiker i røret, som fortæller dem præcist hvad de skal gøre?

> det er desværre politikerne som ikke kan lade være med at blande sig i
> militærets opgaveløsning- og så går det galt

Hvis skyld var det, at russerne intet opnåede i Afganistan, og USA blev
tørret godt og grundigt i Vietnam?

Du mener at det udelukkende var politikernes skyld? Militæret blev altså
ikke gjort til skamme i Afganistan af afganerne, og i Vietnam var det ikke
Viet Cong osv, som var i stand til at føre en yderst succesfuld guerilla
krig, mod både en talstærk fjende men også en teknisk overlegen fjende rent
våbenmæssigt - som historiebøgerne ellers viser.

> tror jeg nok jeg har været længe nok

Jeg vil blive meget overrasket, hvis du har nogen som helst praktisk
erfaring med militæret.

--
---
/ Thomas

Fra : @

Dato : 14-01-09 20:43

On Wed, 14 Jan 2009 19:45:50 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Hvem står

er du helt siker på at det var militæret som bestemte hvad militæret
måtte foretage sig?

prøv at svare

>Hvis skyld var det, at russerne intet opnåede i Afganistan, og USA blev
>tørret godt og grundigt i Vietnam?
>
>Du mener at det udelukkende var politikernes skyld?

et hundrede procent sikkert

>Jeg vil blive meget overrasket, hvis du har nogen som helst praktisk
>erfaring med militæret.

jeg vil blive meget overrasket hvis du kan nogensinde kommer til at
drage en slutning baseret på tænkning

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 21:16

@ wrote:

> er du helt siker på at det var militæret som bestemte hvad militæret
> måtte foretage sig?

Ordrene blev givet til militæret af de øverste ledere, og militæret udførte
ordrene. Al politik går fløjten, når krigshandlingerne starter; Så tager
soldaterne over.

Militæret tabte i Afganistan og i Vietnam.

Dansk militær taber denne gang også i Afganistan.

Gør dig ingen illussioner om, at de kommer til at "vinde" noget dernede,
eller ender med at udrydde islamisk terrorisme osv.

> prøv at svare

Ja, det er jo op til mig at gøre det, når du ikke kan og/eller vil.

--
/ Thomas

Fra : @

Dato : 14-01-09 21:32

On Wed, 14 Jan 2009 21:16:15 +0100, "Thomas M" <wtf> wrote:

>Ordrene blev givet til militæret af de øverste ledere, og militæret udførte
>ordrene. Al politik går fløjten, når krigshandlingerne starter; Så tager
>soldaterne over.

det er noget du TROR

militæret udskriver IKKE skatter eller bestemmer hvikle midler de får
stillet til rådighed

OG
som man ser i den nuværende krig mellem IDF og Hamas så fordømmes
Israel fra alle sider, selv om de bruger meget moderate midler

tag endelig ikke fejl, IDF kan til enhver tid militært udradere al
modstand der er i Gaza,

blot vil Israel ikke politisk kunne holde til eftervirkningerne

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Bo Warming

Dato : 15-01-09 01:40

> et hundrede procent sikkert

Kan nogen være sikker på hvad meddeles fra en krigszone?

PR er vigtig og

der er ingen vidner til at modsige hvad den ene part har lyst at "oplyse"

Fra : P.N.

Dato : 13-01-09 17:44

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:iPidncZ7Uf47BvHUnZ2dnUVZ_sPinZ2d@giganews.com...

Thøger er jøde! er du antisemit.

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 18:26

"P.N." <pn@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> Thøger er jøde! er du antisemit.

Nej, jeg er jo ikke muhamedaner, socialist eller nazist. Tilgengæld er jeg
"anti-politisk korrekt" og "anti landsforæder"

/Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-09 20:02

skrev i en meddelelse

> Nej, jeg er jo ikke muhamedaner, socialist eller nazist. Tilgengæld
> er jeg "anti-politisk korrekt" og "anti landsforæder"

Uden sammenligning i øvrigt, så var det nok også lige netop dén betegnelse,
medlemmerne af Frikorps Danmark hæftede på sig selv dengang i De Gode, Gamle
Dage[tm].

Hvorom alting er: At kalde sig selv anti-landsforræder og sine politiske
modstandere for det modsatte er en farlig sti at betræde.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-01-09 20:31

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvorom alting er: At kalde sig selv anti-landsforræder og sine politiske
> modstandere for det modsatte er en farlig sti at betræde.

Alle retsopgørets landsforræderidomme var justitsmord
Ser man den skæbne som ØstEuropa fik under STalins år , så bør man beundre
Schalburg&Co klarsyn

Alle patrioters modstandere kalder modparten for landsforræddere
Alle har ret - men sejrherrerne skriver historien