Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ANBEFALING: Se "Øjets Attrå" på Arken i Is~
Fra : Gert Kethmer

Dato : 27-07-01 11:48

Hejsa . . .

I går var jeg i Arken og se denne fotoudstilling, som varer frem til 26.
august.

Jeg kan anbefale alle som har mulighed for det at se udstillingen. Der er
blandt de 220 fotografier af 50 fotografer nogle virkelige højdepunkter
imellem.

Personligt var det det første gang jeg så originale Cartier-Bresson
billeder, og selvom der kun var 5 af ham var det en god oplevelse. Selvom
landskabsbilleder ikke lige er mig, så viste Ansel Adams virkelig hvilken
skarphed der er i hans billeder.

Der var også et meget stort billede (vistnok af en japaner) af en strand, og
det var meget skarpt og uden korn på trods af en størrelse på ca. 2x3 meter.
Dybdeskarpheden var utrolig god og man kunne faktisk se hvad de mange
hundrede menesker foretager sig.

Jeg kendte en del af fotograferne - Man Ray, Bill Brandt m.fl. - men der var
en som jeg "opdagede", nemlig Piet Zwart. Han havde nogle meget
fascinerende billeder af tekniske installationer. Jeg har desværre ikke
kunnet finde noget på internettet om Piet Zwart endnu.

Well, det er blot et tip til en aftentur i fotografiet tegn. Se mere på
http://www.arken.dk/foto/dansk/index.htm

Gert