Kommunismens velsignelser
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-09 19:58

1800 lig fundet i tysk massegrav

12-01-09: 18:52 | af: jely

Polske arbejdere på en byggeplads har fundet en massegrav med det, der menes
at være resterne af 1800 tyske mænd, kvinder og børn dræbt under anden
verdenskrig, mens byen Malbork stadig var tysk. Det skriver AP.

Bygningsarbejderne var ved at grave ud til et luksushotel ved byens berømte
13. århundrede ridderfæstning, da de stødte på bombekrateret.

Det er polske og tyske eksperter, der i fællesskab har konkluderet, at
fundet sandsynligvis er de jordiske rester af byens borgere, der fortsat er
klassificeret som savnede mere end 60 år efter krigens afslutning

Nøgne lig i massegraven
Ligene blev begravet nøgne uden nogen ejendele hos sig, oplyser byens
myndigheder.

"Vi fandt ingen spor af tøj, sko, bælter, briller - ikke engang tandproteser
eller falske tænder," siger Piotr Szwedowski.

Omkring 100 kranier - primært af voksne - har skudhuller, hvilket tyder på,
at de kan være blevet henrettet, men det er stadig uklart, hvordan de andre
døde.

Den Røde Hær indtog byen

Da den Røde Hær i starten af 1945 var fremme ved Malbork, blev indbyggerne
beordret til at forlade byen. Nogle nægtede, mens andre var forhindret pga.
kaos udløst af krigen, hvor fronten kom nærmere og nærmere.

Den Røde Hær bombarderede byen med tungt artilleri og drev de tyske tropper
på flugt, mens de resterende civile blev overladt til at klare sig selv mod
de sovjetiske soldater. Der er ingen kendte overlevende vidner til, hvad der
dernæst skete.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-19770504.html?rss

Hvad pokker. Jeg var da ellers heeeelt sikker på tyskerne havde patent på
det med massegravene. Så er kommunisme måske slet ikke så godt endda?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-01-09 21:10

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:U7GdnUcKC_IvD_bUnZ2dnUVZ_hqdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Hvad pokker. Jeg var da ellers heeeelt sikker på tyskerne havde patent på
> det med massegravene. Så er kommunisme måske slet ikke så godt endda?

Kommunistsvin er de værste folkemordere efter muhammedanerne.
Selv AHW's lærling må snart kunne se det.

Mvh
Martin