Nedsat hastighed på ADSL
Fra : s.wind@adslhome.dk

Dato : 27-07-01 11:52

Hvad kan det have været..

Mit adsl har kørt med 3 kb/sec. i det sidste døgn...

Hvis jeg åbnede 10 FTP'ere kørte de alle med MAX 3 kb, så geninstallerede
jeg windows og nu kører det på FULD skrald igen...
Men gad da godt at vide hvad grunden kan have været til at den gjorde sådan.

Linien er en BB 1024/256

Fra : Nicolai Schlenzig

Dato : 27-07-01 13:32

On Fri, 27 Jul 2001 12:51:56 +0200, <s.wind@adslhome.dk> wrote:
> [...]
>jeg windows og nu kører det på FULD skrald igen...
>Men gad da godt at vide hvad grunden kan have været til at den gjorde sådan.

Først of fremmest - hvad har det at gøre med "udbydere.xdsl"?

Med mindre du kan "dokumentere" at denne hastighedsnedsættelse var/er
direkte relateret til BB, så er dette ikke stedet at diskutere windows
geninstallering.

- Prøvede du at hente og sende 10-100 MB fra tele.dk's testftp?
- Havde du normale ping-tider til din default gateway?
- Hvad rappoterede netstat?
- Uploadede du ekstremt meget i samme tidsrum?
- Har du en server (ftp/www whatever) kørende der kunne sluge din
udgårnde/indgående båndbredde uden du er/var opmærksom på det.

Der er mange ting der kan gå/er gået galt...

Du må selv vide om du har pillet ved noget i Windows, eller
installeret en eller flere services/programmer der kan påvirke din
adsl i en sådan grad.

// Nicolai

Fra : Søren HDI' Wind

Dato : 28-07-01 09:46

> Først of fremmest - hvad har det at gøre med "udbydere.xdsl"?

Det er vel det eneste sted vi snakker ADSL ???
Hvis jeg gør det i *.windows så er det vel ukorrekt ???

> [...]
> geninstallering.

> - Prøvede du at hente og sende 10-100 MB fra tele.dk's testftp?

Ja max. 3 kb/sec

> - Havde du normale ping-tider til din default gateway?

Lavede ikke en ping test, men der var MEGET langsom respons på alt, mail,
www, ftp sådan ca. 56k lignende tilstande.

> - Hvad rappoterede netstat?

Den chekkede jeg heller ikke

> - Uploadede du ekstremt meget i samme tidsrum?

Nixen.

> - Har du en server (ftp/www whatever) kørende der kunne sluge din
> udgårnde/indgående båndbredde uden du er/var opmærksom på det.

Nixen, alt var slået fra pånær den ftp / browser jeg testede med

> Der er mange ting der kan gå/er gået galt...

Det er jeg klar over, ledte bare efter en mulig forklaring på fenomenet.

> Du må selv vide om du har pillet ved noget i Windows, eller
> installeret en eller flere services/programmer der kan påvirke din
> adsl i en sådan grad.

Det mener jeg umiddelbart ikke jeg gjorde..
Genstertede flere gange, og slukkede modem'et uden forandringer, så der var
2 valg, ringe til BB support og klage min nød, eller geninstallere den image
fil jeg havde liggende, og det gjorde jeg og alt kørte perfekt derefter..

Chekkede også reg databasen for TCP/IP limitations, og den var sat til max
ydelse.

Men undskylder mange gange hvis det er den forkerte newsgroup, men jeg aner
ikke hvor ellers man skal nævne det.

Fra : SoulWalker

Dato : 28-07-01 18:25

jeg synes ikke det er den forkerte gruppe. Imo er det den korrekte gruppe du
har spurgt i. Uanset hvad så har problemet været dit ADSL og det her er jo
adsl gruppen. At problemet så kan relatere til flere ting som evt. også kan
ligge uden for adsl er en anden side af sagen. men efter min mening er det
den helt rigtige sted at spørge.Ved ikke hvorfor ham den anden er så meget
imod at du spørger her? det drejer sig jo om adsl i sidste ende

soulwalker

Fra : Esben

Dato : 28-07-01 19:57

<s.wind@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg windows og nu kører det på FULD skrald igen...
> Men gad da godt at vide hvad grunden kan have været til at den gjorde

Jeg var ude for præcist det samme engang - dog var forbindelsen Stofanet.

--
Esben

Fra : Kim Have Madsen

Dato : 29-07-01 03:37

Nu ved jeg ikke lige hvor du er i landet men TDC har en til 2 defekte
backbones (den ene er i aarhus)
Hvilket give istabilt ADSL i et stort område, det kunne måske være en af
grundene, en anden kunne være at
du har en speedstrem router som er defekt, for den router type er en gang
lort (undskyld udtrykket)!

Fra : Dann Pedersen

Dato : 30-07-01 07:38

"Kim Have Madsen" <khm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke lige hvor du er i landet men TDC har en til 2 defekte
> backbones (den ene er i aarhus)
> Hvilket give istabilt ADSL i et stort område, det kunne måske være en af
> grundene

De problemer, som du hentyder til vil ikke give de beskrevne problemer. Og
da problemet forsvandt efter en formatering, så er det vist usandsynligt at
problemet har knyttet sig til TDC Internet... eller hvad?

> , en anden kunne være at
> du har en speedstrem router som er defekt, for den router type er en gang
> lort (undskyld udtrykket)!

Med den nye firmware, så er routeren IMHO helt OK.

--
Dann Pedersen - http://dape.dk/news/
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Kim Have Madsen

Dato : 31-07-01 22:12

"Dann Pedersen" <dann_pedersen@canwetalk.com> skrev i en meddelelse
> "Kim Have Madsen" <khm@mail.dk> skrev i en meddelelse

Helt rigtig (jeg bør lige læse spørgsmålet en gang til, jeg var for hurtig
med at svare) det er helt sikkert ikke linien når man jo har løst problemmet
ved at geninstallere...Men hvad så...
Jo der kan jo være meget, en driver fejl, en opsæningsfejl i programmet, en
SW firewall der har en begrænsning, eller fejl i windows som ingen vel kan
forklare. Mit gæt er at du har kørt et "tuner" program der har givet
bagslag? Det er jo helt sikkert et SW problem, Måske har maskinen haft et
nedbrud og en fejl i regdatabasen har ført til problemmer, det er helt
sikker mit bedste bud at maskien ved et uhelt kom til at tro at din
forbindelse var en 33.6, hvilket er helt ude i skoven når det er over et
netkort!(hvem snakkede om AI i Windows!)

> [...]
at
> problemet har knyttet sig til TDC Internet... eller hvad?

> Med den nye firmware, så er routeren IMHO helt OK.

Hvor om alting er så virker Speedstrem routeren ikke nær så godt som Cisco
eller for den sags skyld ALT andet, selv med firmware update. Jeg har endnu
ikke mødt en der elsker sin Speedstrem... Næsten alle er enig om at det ikke
lever op til deres forventninger til en router, og jeg har mødt mange, mig
selv incl.!
Men da linien er med et modem og ikke router har det jo ikke noget med sagen
at gøre!!