Simpel mobil til en gammel person.
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-01-09 18:04

Hej alle

Jeg skal have anskaffet en ny mobil til min mor som er 89 år
gammel. Hun har p.t.en Nokia 3310 som hun sagtens kan bruge. Jeg
spurgte hende om hun ville have en Doro med store taster, men det
er ikke nødvendigt. Doroen har den begrænsning at den kun kan
lagre 4 telefonnumre, og det er for lidt selv om det selvfølgelig
kunne gå an hvis hun havde brug for de store taster.

Nokiaen har et relativt tydeligt display (gammeldags
'pixelskærm'). Findes der en billig mobil med et tydeligt
display?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-01-09 18:12

> [...]
>
> Nokiaen har et relativt tydeligt display (gammeldags
> 'pixelskærm'). Findes der en billig mobil med et tydeligt

Der er jo en 3510i, som har tydeligt display og rimelige store taster....

Om de stadigvæk kan fåes ved jeg ikke, men som brugt, så burde der være en
chance

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 10-01-09 20:24

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Nokiaen har et relativt tydeligt display (gammeldags
> 'pixelskærm'). Findes der en billig mobil med et tydeligt

Jeg ville ikke anbefale en candy-bar-telefon til ældre mennesker; alene
på grund af tastaturlåsen. Hvis man ikke sætter tastaturlås på, kommer
brugeren til at ringe i utide (f.eks. når mobiltelefonen ligger i
lommen), og hvis man har tastaturlås på, er det for svært at slå den
fra, når man skal ringe op. En klaptelefon eller en slide-telefon er
efter min mening meget nemmere at betjene.

Jeg havde på et tidspunkt en Nokia 2760. Den er bestemt ikke noget
teknisk vidunder, men den er nem at betjene har et tydeligt display og
er ikke alt for lille. Den kan fås hos Føtex i næste uge for 489,- uden
abonnement.

/Kjeld